Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2012
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2012 Lokale verkiezingen voor gemeente en (afhankelijk van de plaats) districtsraden. Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de gemeenteraadverkiezingen 2012.

Discussietools
Oud 14 oktober 2012, 19:21   #1
plakker
Minister

plakker's schermafbeelding

Standaard BDW ondankbaar tegenover VB kiezers

Overal blijken grote percentages van het VB naar de NVA te gaan, toch zegt BDW in zijn speech dat er nu een einde komt aan de bakermat van extreem rechts...
Beetje ondankbaar tegenover de mensen die hem hun vertrouwen gegeven hebben.
Mocht ik in A'pen wonen en nu op nva gestemd hebben ipv het VB zou ik zeggen: wablief? Dat was dan ook de laatste keer!

Of ben ik de enige met dit gevoel?
Oud 14 oktober 2012, 19:23   #2
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Ik denk dat de grootste ondankbaarheid wel eens zou kunnen komen uit de coalitiegesprekken...
Eens zien of er echt verandering kan komen of dat hij er terug van dezelfde bij haalt...
manta is offline  
Oud 14 oktober 2012, 19:23   #3
Vigilante VL
Banneling

Standaard

Neen, de Nationale Volks Armee heeft wat last van schizofrenie, meer niet.

Dewever gaat het nooit aankunnen, zeker en vast niet met zijn fysieke constitutie nu. Het lijkt alsof die vent pure antifreeze door z'n aderen heeft pompen, what the fuckie fuck...

De commentaar bij Linda over "petje aan en petje af" (verschil lokaal nationaal) sprak ook al boekdelen over de ware aard van het beiiiisje..
Vigilante VL is offline  
Oud 14 oktober 2012, 19:29   #4
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plakker Bekijk bericht
Overal blijken grote percentages van het VB naar de NVA te gaan, toch zegt BDW in zijn speech dat er nu een einde komt aan de bakermat van extreem rechts...

Mocht ik in A'pen wonen en nu op nva gestemd hebben ipv het VB zou ik zeggen: wablief? Dat was dan ook de laatste keer!

Je haalt de kiezer en de partij waarop die stemmen door elkaar, kiezers stemmen om veel redenen op partijen . 100% akkoord met het programma van de partije waarop ze kiezen zal bij heel weinig kiezers het geval zijn.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline  
Oud 14 oktober 2012, 19:34   #5
F.B.
Parlementslid

Standaard

Citaat:
BDW ondankbaar tegenover VB kiezers
Idd, ik hoop maar dat hij goed beseft wie zijn kiezers zijn.
Oud 14 oktober 2012, 19:39   #6
F.B.
Parlementslid

Standaard

Oud 14 oktober 2012, 19:39   #7
Black Seven
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door F.B. Bekijk bericht
Idd, ik hoop maar dat hij goed beseft wie zijn kiezers zijn.
Je moet het maar doen als linkse rat, kiezers aantrekken van het VB, de enige partij die ooit de echte problemen had kunnen aanpakken, maar daartoe nooit meer de kans zal krijgen.
Antwerpen verdient dus wat het zal krijgen, en daar zullen geen 10 BDW´s ooit nog iets aan kunnen veranderen.
Black Seven is offline  
Oud 14 oktober 2012, 19:41   #8
k9

Standaard

Ach de verliezers willen hun verlies goedpraten.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline  
Oud 14 oktober 2012, 19:52   #9
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Als dat zo is gaan die extreem rechts op-en-af-lopertjes rapper lopen uit N-VA dan dat ze er gearriveerd zijn.
Henri1 is offline  
Oud 14 oktober 2012, 19:52   #10
lollysticky
Minister

lollysticky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Als dat zo is gaan die extreem rechts op-en-af-lopertjes rapper lopen uit N-VA dan dat ze er gearriveerd zijn.
pardoes de berg af?
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."
lollysticky is offline  
Oud 14 oktober 2012, 19:55   #11
Echte Waal
Staatssecretaris

Echte Waal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
'Het Vlaams Belang heeft decennia gezaaid zodat de N-VA en Bart De Wever nu kunnen oogsten', aldus kopstuk Filip Dewinter.
Oud 14 oktober 2012, 19:56   #12
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky Bekijk bericht
pardoes de berg af?
Exponentieel.
In het begin aarzelend, dan wordt het een trend, daarna vrije val.
Henri1 is offline  
Oud 14 oktober 2012, 19:57   #13
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De vraag begint met te stellen wat Extreem Rechts juist inhoudt.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  
Oud 14 oktober 2012, 20:00   #14
plakker
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
De vraag begint met te stellen wat Extreem Rechts juist inhoudt.
Ja, en neen, extreem rechts werd zo bestempeld door de media en de traditionele partijen, extreem is echter zo extreem niet, 't zijn gewoon mensen die iets willen, maar daar eventueel een harde hand voor willen hanteren.
Veel mensen in mijn buurt, die vroeger VB stemden hebben gezegd dat ze moeten meegaan op "the winning wave", want met het VB is het een verloren stem geworden aangezien de traditionele partijen ondemocratisch zijn
Oud 18 oktober 2012, 21:12   #15
plakker
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Störm Bekijk bericht
Je moet je goedgelovige achterban toch iets proberen wijsmaken na zo'n nederlaag?
misschien, maar ik weet van veel mensen die echt wel strategisch gestemd hebben, en BDW had met veel argumenten niet weggekunnen mochten de mensen niet harder gewoon geweest.
Oud 18 oktober 2012, 21:26   #16
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Je zou aldoende het belangrijkste uit het oog verlieren, namelijk de strijd tegen Belgie. Het kinderachtige gekibbel tussen VB en N-VA is onbelangrijk.
Xenophon is offline  
Oud 18 oktober 2012, 21:28   #17
plakker
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Je zou aldoende het belangrijkste uit het oog verlieren, namelijk de strijd tegen Belgie. Het kinderachtige gekibbel tussen VB en N-VA is onbelangrijk.
Dat is uiteindelijk een van de belangrijkste doelen, ja.
Die ideologie moet partijen overschrijden
Oud 18 oktober 2012, 21:31   #18
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Bart De Wever was op 14/10 zot van glorie en maakte echte beginnersfouten.
Ook zijn ploeg moet op de blote poep krijgen wegens hemeltergend amateurisme.
Zijn ploeg heeft gefaald in de bescherming van hun goudhaantje en hem flagrant in de steek gelaten.
Zijn ploeg is nog altijd niet op de hoogte dat de NVA niet meer kan surfen op de welwillende golven van de media. Zijn ploeg begrijpt nog steeds niet dat de media hard maar correct moet worden "begeleid" als ze de NVA tegemoettreden.

In één beweging is de media er in geslaagd de NVA via hun leider neer te zeten als een ongezellige cynische en arrogante naijveraar.
FOUT FOUT FOUT....

Gelukkig heeft BDW nu nog jaren tijd om "ondanks" de media zijnimago van supperslimme vlaams nationalist terug op te bouwen. Laat deze week een les zijn voor de propagandaploeg van de NVA.
Oud 18 oktober 2012, 21:31   #19
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

het zijn geen "VB-kiezers" als ze kiezen voor een andere partij
Oud 18 oktober 2012, 21:32   #20
Munglik
Minister-President

Munglik's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Bart De Wever was op 14/10 zot van glorie en maakte echte beginnersfouten.
Ook zijn ploeg moet op de blote poep krijgen wegens hemeltergend amateurisme.
Zijn ploeg heeft gefaald in de bescherming van hun goudhaantje en hem flagrant in de steek gelaten.
Zijn ploeg is nog altijd niet op de hoogte dat de NVA niet meer kan surfen op de welwillende golven van de media. Zijn ploeg begrijpt nog steeds niet dat de media hard maar correct moet worden "begeleid" als ze de NVA tegemoettreden.

In één beweging is de media er in geslaagd de NVA via hun leider neer te zeten als een ongezellige cynische en arrogante naijveraar.
FOUT FOUT FOUT....

Gelukkig heeft BDW nu nog jaren tijd om "ondanks" de media zijnimago van supperslimme vlaams nationalist terug op te bouwen. Laat deze week een les zijn voor de propagandaploeg van de NVA.
Ik vind dat op zich geen probleem als de media het maar ook bij de andere partijen doet. (Wat spijtig genoeg minder gebeurt.)

-H. Marcuse

Laatst gewijzigd door Munglik : 18 oktober 2012 om 21:33.
Munglik is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be