![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sommige politics zijn toch echt zo dom als 't achtereind van een varken, hé
Nu willen ze overal binnen de bebouwde kom de snelheidsbeperking brengen naar max. 30km/u. Straks rijden wij allemaal rond in een aixamke, met dit voordeel, die dingen rijden ook zo een dikke 50 km/u, dus scheur er maar op los, flitsen is er niet meer bij want een nummerplaat is er niet op. Parkeren eender waar, geen cent meer in de parkeermeter, waar wachten wij eigenlijk nog op. Met die enkele hersencel waarover ze beschikken, en 't is dan waarschijnlijk nog een rechte, hebben deze politici daaraan nog niet gedacht. http://www.omroepgelderland.nl/web/N...e-kom-Tiel.htm http://www.google.be/search?q=aixam&...w=1680&bih=949 Laatst gewijzigd door Garry : 10 september 2012 om 23:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tiel In NL
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Kijk - ik kan u en ook de bevolking 'rassureren' dat hoe lager de snelheidslimiet, hoe minder doden en zwaar gewonden er zullen zijn. Dat is gewoon het gevolg van de fysica.
Maar ik moet erbij vertellen dat een snelheidslimiet van 15 of 30 of 50 km/H ook heel wat kosten met zich meebrengt. Er moet een balans zijn. Men moet een verscheidenheid aan factoren opwegen tegen elkaar. Ideologie en populisme zijn gewoon laffe keuzes - egoisme, machtsgeilheid en arrogantie zijn de voornaamste oorzaken.
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat betwijfel ik. Immers, de fysica heeft binnen deze context maar weinig te maken met de slachtoffers van de verkeersagressie en de onbezonnen maneuvers ten gevolge van de frustratie die de wildgroei aan zone 30's (en andere pestmaatregelen) met zich meebrengt. Het verandert ook weinig aan de manier waarop voetgangers en vooral fietsers denken dat rode lichten, voorrang, en elementaire zaken zoals links en rechts kijken niet van toepassing zijn. Slechts een reductie van de snelheidslimiet naar 0 zal het aantal slachtoffers drastisch terugbrengen. Tenminste, de slachtoffers van het autoverkeer toch.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zie hier massas fietsers in koerspakje die sneller rijden dan dertig... Gaan ze die dan ook trager laten rijden? Die hebben niet eens een snelheidsmeter dus tja...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mss zou men beter dit soort wagens wat in 't licht zetten, voor veel mensen is zo'n wagentje genoeg want ze gebruiken het enkel voor korte afstanden. Laat er 4 personen inzitten en klaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ga van die dingen verkopen en ik wordt rijk. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kijk he, als de mensen zich uit zichzelf niet aan de spelregels willen houden, dan zijn dat soort onnozele maatregelen gewoon nodig.
Je kan als overheid koeken en doen wat je wil, als de mensen hun voeten er aan vegen, is het dweilen met de kraan open. Neem als mens je eigen verantwoordelijkheid.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Om naar meer veiligheid te gaan zou het eerder een oplossing zijn van alle onbekwame chauffeurs uit het verkeer te halen. En laat het nu juist zijn dat de velen daarvan net in van die aixam's rond tuffen. Ik zelf rij met een Navara, en hoeveel kippen dat ik tegenkom die nog niet eens een dinkytoi zouden kunnen parkeren, dat wil je niet weten, en dat heeft hier allemaal een rijbewijs. Van mij mogen ze gerust een, bv. , vijf jaarlijkse rijproef doen plaats vinden maar dan eentje om uw bedrevenheid te testen; vlot parkeren, vlot wenden in het verkeer, vlot deelnemen aan het verkeer. Dat zou pas een verbetering van de veiligheid opleveren. Maar daar waagt zich geen politicus aan want het zou kunnen dat hij dan het rijbewijs van zijn vader, moeder, of echtgenote moet intrekken. Laatst gewijzigd door Garry : 11 september 2012 om 08:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zou het dan niet veel veiliger zijn om de snelheidsbeperking meer te koppelen aan de toestand van de plaats en het moment. Ik ga u een voorbeeld geven. Wanneer men voor meer veiligheid morgen aan ieder kruispunt verkeerslichten plaatst, gaan er gegarandeerd meer ongevallen plaatsvinden dan nu, alleen al omdat de meerderheid niet langer zal stoppen voor het rode licht, want doen ze dat wel staan ze meer stil dan dat ze nog zullen rijden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
te gek voor woorden . alles moet hier kapot |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heb ooit gehad dat er zo twee dikkenekkenbakken mij passeerde onder begeleiding. Ik heb toen even mee aangezet. Toen ik merkte dat ze aan 180/u nog verder van mij verwijderden heb ik het volgen maar gestaakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Gouverneur
|
![]() Ik zie het nog voor me. Een tijdje geleden reed er een rode ligier tegen 30 per uur door onze straat. Toen hij passeerde zag ik dat hij de fles sterke drank naar zijn mond bracht en er een paar ferme slokken van nam.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Men legt de verantwoordelijkheid steeds opnieuw bij de auto. Onlangs werd er nog een kleintje van 3j dood gereden omdat het onbegeleid het zebrapad was opgelopen. Onmiddellijk wordt de verantwoordelijkheid gezocht bij de automobilist. Akkoord, dat is heel erg, maar vergeet niet dat de eerste verantwoordelijkheid hier ligt bij de ouders van dat kind. Iemand horen zeggen dat men de ouders verantwoordelijk heeft gesteld? Nee dus. Als ze het nu in de schoenen van de chauffeur hadden kunnen schuiven had die het wel geweten. Laatst gewijzigd door Garry : 11 september 2012 om 08:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ten tweede hebben hier, en in het buitenland, de meeste steden een groot deel van hun binnenstad al jaren geleden oimgevormd tot een zone-30. Ten derde kun je op de meeste wegen in die binnenstad, een groot deel van de dag toch al geen 50 rijden omwille van de drukte. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heb ik van vrachtwagenchauffeurs ook al zien doen. Is geen fenomeen dat zich alleen maar bij Aixametjes voor doet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ten tweede, als ze de steden willen een trager verkeer en tevens minder verkeer geven zijn ze kompleet de mist in gegaan. Men doet niet anders dan overal enkelrichting straten maken en iedere mogelijke parkeerplaats verbieden, die tot het gevolg hebben dat het verkeer nodeloos uren in rondjes blijft rijden. Bovendien creëren ze mini autostradetjes met hun enkelrichtingsverkeer. Dubbel richtingsverkeer in al deze straten met waar nodig hier en daar passeer mogelijkheid, zou automatisch de snelheid beperken waar nodig. Dat is te simpel. We zitten met politici die bij de verkiezingen de sterren uit de hemel beloven die ze niet kunnen waarmaken en moeten zich bijgevolg zich profileren door allerhande kutmaatregelen te treffen om aan te tonen dat ze toch iets verwezenlijkt hebben. Laatst gewijzigd door Garry : 11 september 2012 om 09:11. |
|
![]() |
![]() |