![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Lambiki is niet meer. Zijn ballen moesten eraf op tweejarige leeftijd en hij heeft de verdoving niet overleefd.
Klungelaars. Dierenmishandelaars. Moordenaars. Laat alle wilde dieren vrij, en sluit er geen meer op. Dood aan alle zoos ter wereld ![]() Laatst gewijzigd door eno2 : 5 oktober 2012 om 23:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() De personen in kwestie, minstens zelf castreren of afmaken.
![]() Dood aan alle zoo's vind ik niet OK. Hoe kun je kinderen meer respect voor e natuur aankweken, als ze zelf in contact komen met die natuur. Vb, mijn broer geeft landbouweducatie aan lagere scholen. De helft weet niet meer dat melk en vlees van dieren komt. Na de confrontatie tussen die kinderen en de dieren wordt meer respect gecreëerd voor de dieren. Met dierentuinen heeft dit het zelfde respect. Als dierentuinen met een pedagogische visie naar buiten komen heb ik daar geen probleem mee. Die paar dieren in de zoo, kan een volledig woud redden. Laatst gewijzigd door giserke : 6 oktober 2012 om 02:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alle wilde dieren weer vrij laten en in hun natuurlijke habitat laten verder leven zou natuurlijk optimaal zijn.
Jammer genoeg worden wilde dieren aan alle kanten bedreigd door de mens. De mens breidt zijn eigen habitat hoe langer hoe meer uit wat op geen enkele manier goed te praten valt en vormt daarmee een voortdurende bedreiging voor de weinige wilde dieren die we nog hebben. Ik hoorde laatst nog op TV iets over tijgers en hoe armzalig weinig er nog van leven in het wild. Zonder dierentuinen is de kans groot dat er nog meer diersoorten zullen uitsterven. Waarmee ik het ongeval in de zoo natuurlijk niet wil goedpraten!
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Lees even het artikel aub.
Lambiki woog 716 kg. en MOEST worden gecastreerd omdat geen enkele andere zoo hem wou en omdat hij samen met mama en papa en tante woonde. Als hij niet gecastreerd werd zou dat een continu strijd tussen vader en zoon betekenen, en eventueel tot inteelt met ma en tante leiden. Hem netjes alleen in de natuur gaan zetten lijkt me ook niet echt een mogelijke optie. Een zo zwaar dier voldoende verdoven is een zeer moeilijke opdracht. Daar is het dus op misgelopen. In een zoo zulke dieren houden is een immense kost. Me dunkt dat ze werkelijk wel heel voorzichtig omspringen met hun dieren. (en in de natuur gaan ze natuurlijk een pak vroeger dood).
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 6 oktober 2012 om 08:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik word letterlijk misselijk wanneer ik dergelijke reportages op TV zie.
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gelukkig dat je het niet over Afrikanen had.... rasssiesssmmmeu
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 6 oktober 2012 om 09:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ze hadden hem inderdaad beter in de brousse gezet. Dan was hij pas volgende maand gestorven. (of beter nog: dan was hij vast geen twee jaar geworden... als hij al ooit geboren zou geweest zijn).
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 6 oktober 2012 om 10:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ophouden met het opsluiten van wilde dieren tout court. Sommige kunnen wel vrijgelaten worden na een begeleidingscursus of zelfs zonder Gelukkig planten vele wilde dieren zich niet of moeilijk voort in gevangenschap Laatst gewijzigd door eno2 : 6 oktober 2012 om 10:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De functie van Zoo is ondertussen al lang helemaal anders geworden dan in de jaren vijftig van vorige eeuw. Keep on dreaming zou ik zeggen.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is verdedigbaar het systeem Zoo op zijn geheel af te schaffen vanuit die optiek. Niet vanuit de optiek van de ongevoelige burger natuurlijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Minister-President
|
![]() Zoo's dienen nu vooral om die diersoorten te beschermen.
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is vooral nog entertainment hoor. Laatst gewijzigd door Nietzsche : 6 oktober 2012 om 11:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Even niet onbelangrijk off topic gezien de grote verwarring:
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
In elk geval is de ruimte die ze in een dierentuin krijgen toegemeten nog altijd belachelijk klein en eentonig in vergelijking met de leefruimte die ze hebben in hun natuurlijke biotoop. Enige pluspunten: er wordt goed voor ze gezorgd en ze hebben er geen natuurlijke vijanden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Edit
Laatst gewijzigd door Den Duisteren Duikboot : 6 oktober 2012 om 12:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarbij, hebben ze er geen natuurlijke vijanden en wordt er inderdaad goed voor ze gezorgd (zoals jij al zei). Als je dus alle voor en nadelen bij elkaar gaat optellen, zijn er meer voordelen voor dieren in dierentuinen dan nadelen. |
|
![]() |
![]() |