Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 juli 2004, 19:41   #1
Sinistra
Banneling
 
 
Sinistra's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Locatie: Nederland
Berichten: 3.487
Standaard

Hesse-Noord Natie (HNN), de Belgische dochter van de Singaporese groep PSA en de grootste behandelaar van containers in de Antwerpse haven, start na het bouwverlof met de bouw van haar terminal aan het Deurganckdok.
De eerste fase van de terminal moet tegen november 2005 operationeel zijn.
Hesse-Noord Natie bouwt aan de westkant van het Deurganckdok. De groep schat de totale investering voor het dok tussen de 300 en de 400 miljoen euro. De terminal, 200 ha groot en met een totale kaailengte van 2,8 km, zal zorgen voor zowat 1.000 rechtstreekse jobs en een veelvoud aan onrechtstreekse banen.

Met Deurganckdok en bijkomende investeringen van 100 tot 200 miljoen euro aan de terminals op rechteroever, wil HNN haar containercapaciteit in Antwerpen op termijn verdubbeld zien. HNN is nu goed voor zowat 80 procent van de containertrafiek in Antwerpen. Vorig jaar klokte de Antwerpse haven af op 5,4 miljoen TEU.
Bij volle benuttingsgraad zal de nieuwe HNN-terminal aan het Deurganckdok goed zijn voor 3,8 miljoen TEU per jaar. HNN reorganiseert ook haar terminals op de rechteroever (sinds 1 juli baat HNN het Churchilldok uit) en alles samen moet op termijn de capaciteit van Hesse Noord-Natie uitbreiden tot 10 miljoen TEU per jaar.
P&O Ports, dat de oostzijde van het Deurganckdok zal uitbaten, hoopt met haar nieuwe terminal daar 3,6 miljoen TEU te kunnen behandelen.


Mijn vorige werkgever laat er blijkbaar géén gras over groeien. Nogmaals het bewijs dat Antwerpen het kloppend hart van Vlaanderen is. Leve de haven!!!
Sinistra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2004, 20:40   #2
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TomB's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: US
Berichten: 14.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke
Mijn vorige werkgever laat er blijkbaar géén gras over groeien. Nogmaals het bewijs dat Antwerpen het kloppend hart van Vlaanderen is. Leve de haven!!!
Waarom Antwerpen? Neem bvb de verkeersinfrastructuur in Limburg weg en uw haven is niets meer waard.
__________________
In het begin was er niets, wat ontplofte.
TomB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2004, 20:44   #3
rainman
Provinciaal Statenlid
 
rainman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Waarom Antwerpen? Neem bvb de verkeersinfrastructuur in Limburg weg en uw haven is niets meer waard.
Bwa, op die ene asfaltbaan zal het ook niet komen zeker?
rainman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2004, 21:43   #4
Kim
Secretaris-Generaal VN
 
Kim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2003
Locatie: België
Berichten: 21.892
Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

De haven is veel belangrijker dan een snelweg. Al die duizenden containers die nog per vrachtwagen vervoerd worden, kunnen makkelijk per schip vervoerd worden. (een middelgroot schip kan met gemak meer dan 500 containers vervoeren).

Weg verkeersoverlast en weg milieu-overbelasting!
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2004, 22:23   #5
dorus
Banneling
 
 
dorus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 2.829
Standaard

De kracht van Antwerpen is juist zijn ligging: 80 km landinwaarts. Als je die afstand moet overbruggen met vrachtwagens, staat alles stil.

In mijn studententijd leerden we dat 25% van de goederen die in Antwerpen binnenkomen via waterwegen verder reizen. Het zal nu wel meer zijn en het zou 80 �* 90% moeten worden.

Antwerpen ligt in het dichtstbevolkte deel van Europa en een van de dichtsbevolkte van de wereld. Daar ga je niet ongestraft 1000 vrachtwagens op de weg zetten als je het met enkele boten kunt.
dorus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2004, 00:08   #6
Karel Hendrik
Gouverneur
 
Geregistreerd: 29 november 2003
Berichten: 1.022
Standaard

*KNIP* Persoonlijke aanval
__________________
Leterme: het splitsen van BHV kost vijf minuten politieke moed. Wat zit achter die uitspraak? Antwoord op 21 juli 2008.
Karel Hendrik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2004, 14:12   #7
manta
Secretaris-Generaal VN
 
manta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim
De haven is veel belangrijker dan een snelweg. Al die duizenden containers die nog per vrachtwagen vervoerd worden, kunnen makkelijk per schip vervoerd worden. (een middelgroot schip kan met gemak meer dan 500 containers vervoeren).
En hoe geraken die containers van de boot naar de fabriek / losplaats ???
Of gaan we aan elk fabriek een lichterhaven bouwen ?

De verdere uitbouw van de haven op de linkeroever geeft nog andere problemen.
B.V. : het transport tussen linker- en rechteroever... dat moet door de liefkenshoektunnel en dat kost een massa geld ... EN , hoe gaan ze dat vervoer reglementeren ? nu rijden tussen de verschillende kaaien de zogenaamde dokvoertuigen... Die mogen uiteraard niet via de autobaan .
__________________
Nieuw forumreglement : Volg de link voor meer details.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2004, 21:35   #8
Kim
Secretaris-Generaal VN
 
Kim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2003
Locatie: België
Berichten: 21.892
Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Men kan met lichters werken of men kan een groot deel per spoor vervoeren.

Uiteindelijk kan je niet alle vrachtwagens van de baan houden, maar wel diegene die bv. van Antwerpen naar Frankrijk, Italië, Duitsland,... rijden. Het vervoer zou enkel mogen gebeuren van het bedrijf naar de haven (of spoorweg).

Ik weet ook dat dit moeilijk haalbaar is maar het zou veel files (en op die manier ook geld) uitsparen.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2004, 17:31   #9
Sinistra
Banneling
 
 
Sinistra's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Locatie: Nederland
Berichten: 3.487
Standaard

*KNIP* Persoonlijke aanval.
Sinistra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2004, 19:58   #10
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TomB's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: US
Berichten: 14.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim
De haven is veel belangrijker dan een snelweg. Al die duizenden containers die nog per vrachtwagen vervoerd worden, kunnen makkelijk per schip vervoerd worden. (een middelgroot schip kan met gemak meer dan 500 containers vervoeren).

Weg verkeersoverlast en weg milieu-overbelasting!
Je schijnt mijn commentaar niet goed begrepen te hebben, of het nu een waterweg of een asfaltbaan is, maakt daarvoor geen verschil.
__________________
In het begin was er niets, wat ontplofte.
TomB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2004, 20:51   #11
Kim
Secretaris-Generaal VN
 
Kim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2003
Locatie: België
Berichten: 21.892
Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Als we naar het milieu kijken wel. Vrachtwagens vervuilen meer dan schepen.

(behalve wanneer een schip averij oploopt en begint te lekken natuurlijk, al is dat bij schepen onder een kwalitatieve (lees: dure) vlag minder het geval omdat zij onderworpen zijn aan strenge keuringen).
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2004, 08:39   #12
Raf C
Partijlid
 
Geregistreerd: 19 maart 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 249
Standaard

Citaat:
De kracht van Antwerpen is juist zijn ligging: 80 km landinwaarts. Als je die afstand moet overbruggen met vrachtwagens, staat alles stil.

In mijn studententijd leerden we dat 25% van de goederen die in Antwerpen binnenkomen via waterwegen verder reizen. Het zal nu wel meer zijn en het zou 80 �* 90% moeten worden.

Antwerpen ligt in het dichtstbevolkte deel van Europa en een van de dichtsbevolkte van de wereld. Daar ga je niet ongestraft 1000 vrachtwagens op de weg zetten als je het met enkele boten kunt.
Deze keer heeft Dorus gelijk.
Raf C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2004, 12:54   #13
Raf C
Partijlid
 
Geregistreerd: 19 maart 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 249
Standaard

Citaat:
Waarom Antwerpen? Neem bvb de verkeersinfrastructuur in Limburg weg en uw haven is niets meer waard.


seg pipo da geldt voor elke haven of bedrijf he...

trouwens:
Antwerpen - Frankrijk+Zuid-Duitsland kunnen we even goed via Brussel-Namen doen en
Antwerpen-Noord-Duitsland via de E19 en E34.

Of doel je op het Albertkanaal??? Ik denk dat de grote verliezers Limburg en Luik zouden zijn mocht je dat wegnemen...
Raf C is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:49.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be