Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 oktober 2012, 09:05   #1
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard Moeten Franstaligen Vlaanderen boycotten?

Vlamingen zijn het meer en meer beu met de Franstaligen en hebben dit laten weten door de verkiezingen. Zou het beter zijn dat de Franstaligen niet meer naar Antwerpen, Gent, De Kust, enz............komen en dat ze liever naar Frankijk gaan? Ik hoor rond mij al veel Franstaligen zeggen dat ze al lang niet meer naar Vlaanderen gaan en dat ze, als ze pakweg naar de Kust willen gaan, naar de "Côte d'Opale" in Frankrijk gaan. En dus, niet meer naar Oostende, Knokke, De Panne en andere Blankenberge. In het gros gaat de reden als volgt : "We rijden misschien meer maar daar zijn we tenminste welkom". In het begin vond ik de reactie van die Franstaligen zeer overdreven en ik meende trouwens dat het bestaan van het Vlaams-Nationalisme de Franstalige aanwezigheid in Vlaanderen juist massaal moest versterken. Met de politieke resultaten van dit weekeind begin ik mij af te vragen of die Franstaligen wel gelijk hadden.

Laatst gewijzigd door Everytime : 17 oktober 2012 om 09:06.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2012, 09:08   #2
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Als het is om geld uit te geven en dan terug te keren zijn ze welkom.

Als het voor francofoon expansionisme is, niet.

Toch niet vreemd hee?
Oud 17 oktober 2012, 09:12   #3
leuri
Provinciaal Statenlid

leuri's schermafbeelding

Standaard

In de verkiezingsshow van dit weekend heb ik gezien wat ik eigenlijk al lang vermoedde, België bestaat enkel op papier. Zelfs de verkiezingen in Congo krijgen meer aandacht in de Vlaamse media dan de uitslagen in Wallonië.
leuri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2012, 09:17   #4
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door leuri Bekijk bericht
In de verkiezingsshow van dit weekend heb ik gezien wat ik eigenlijk al lang vermoedde, België bestaat enkel op papier. Zelfs de verkiezingen in Congo krijgen meer aandacht in de Vlaamse media dan de uitslagen in Wallonië.
Op de RTBF was het ook zo. Behalve de overwinning van Dewever in Antwerpen ging het enkel en alleen over de resultaten in Brussel en in Wallonië.
Oud 17 oktober 2012, 09:18   #5
Effect
Minister-President

Standaard

Doet me een beetje denken aan games waarin klagende gamers beweren hun favoriete spel te boycotten. Ain't gonna happen. Tis een zwaktebod.
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2012, 09:23   #6
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

op welke manier heeft de Vlaming laten blijken dat ze niets van de Walen moeten weten?? heb ik iets gemist?
Oud 17 oktober 2012, 09:26   #7
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
op welke manier heeft de Vlaming laten blijken dat ze niets van de Walen moeten weten?? heb ik iets gemist?
Door voor de N-VA te stemmen.
Oud 17 oktober 2012, 09:31   #8
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
ten eerste is de N-VA niet tegen de Walen, ik weet echt niet waar je dat haalt.
ten tweede heeft de N-VA, spijtig genoeg mss, niet de helft van de Vlaamse stemmen.
Oud 17 oktober 2012, 09:33   #9
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Als Franstaligen naar Frankrijk trekken op verlof, dan hoeven ze de moeite niet te doen om een andere taal te spreken natuurlijk.

Stel je voor dat ze naar Spanje of Duitsland zouden trekken... te moeilijk voor ne waal zeker?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2012, 09:33   #10
pajoske

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is een foute conclusie. Als je de uitslagen nader bekijkt zie je dat NVA goede resultaten haalt in gemeentes waar het bestuur niet goed was. Daar stemde men dus voor verandering. Het alternatief van het ogenblik was NVA zoals VB en LDD dat in het verleden was.
In gemeentes waren goed gewerkt werd hielden de klassieke partijenzeer goed stand of maakten zelfs een kleine winst.
Het is niet omdat in Antwerpen NVA een goede score haalt dat de gemiddelde Vlaming laat blijken dat ze niets van Walen moeten hebben.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2012, 09:35   #11
santos
Minister

santos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De walen die ik ken zien dat toch iets anders. Door n-va te stemmen begrijpen ze eerder dat de vlamingen of een groot deel ervan naar meer autonomie streven. Niet dat ze tegen de walen zijn, maar wel tegen de manier waarop belgie nu fuctioneert in zoverre men nog kan spreken over functioneren.
De walen die voor MR gestemd hebben geloven ook in een confederale staat, waar die bang van hebben is dat BDW belgie wil opblazen. Die zijn niet bang van een confederale oplossing. En zien BDW ook niet als grote anti-waalse held van de vlamingen.
santos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2012, 09:37   #12
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Moeten de Vlamingen dan ook Brussel boycotten omdat er daar veel mensen zijn die voor het FDF stemmen?
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2012, 09:37   #13
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door santos Bekijk bericht
De walen die ik ken zien dat toch iets anders. Door n-va te stemmen begrijpen ze eerder dat de vlamingen of een groot deel ervan naar meer autonomie streven. Niet dat ze tegen de walen zijn, maar wel tegen de manier waarop belgie nu fuctioneert in zoverre men nog kan spreken over functioneren.
De walen die voor MR gestemd hebben geloven ook in een confederale staat, waar die bang van hebben is dat BDW belgie wil opblazen. Die zijn niet bang van een confederale oplossing. En zien BDW ook niet als grote anti-waalse held van de vlamingen.
voil�*, correcte conclusies.
Oud 17 oktober 2012, 09:39   #14
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris

Jacob Van Artevelde's schermafbeelding

Standaard intermenselijke relaties versus voorkeur voor staatsvorm

Citaat:
Vlamingen zijn het meer en meer beu met de Franstaligen en hebben dit laten weten door NVA te stemmen.
Every time hetzelfde simplisme in het kwadraat:

http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=1862

EN

http://forum.politics.be/showpost.ph...4&postcount=94

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 17 oktober 2012 om 09:54.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2012, 09:41   #15
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vlamingen zijn het meer en meer beu met de Franstaligen en hebben dit laten weten door de verkiezingen. Zou het beter zijn dat de Franstaligen niet meer naar Antwerpen, Gent, De Kust, enz............komen en dat ze liever naar Frankijk gaan? Ik hoor rond mij al veel Franstaligen zeggen dat ze al lang niet meer naar Vlaanderen gaan en dat ze, als ze pakweg naar de Kust willen gaan, naar de "Côte d'Opale" in Frankrijk gaan. En dus, niet meer naar Oostende, Knokke, De Panne en andere Blankenberge. In het gros gaat de reden als volgt : "We rijden misschien meer maar daar zijn we tenminste welkom". In het begin vond ik de reactie van die Franstaligen zeer overdreven en ik meende trouwens dat het bestaan van het Vlaams-Nationalisme de Franstalige aanwezigheid in Vlaanderen juist massaal moest versterken. Met de politieke resultaten van dit weekeind begin ik mij af te vragen of die Franstaligen wel gelijk hadden.
Ah zo, de N-VA is tegen toerisme. Ik leer hier elke dag bij.

En wie speelt er nu calimero?
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.

Laatst gewijzigd door van Maerlant : 17 oktober 2012 om 09:41.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2012, 09:42   #16
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht

Toch niet vreemd hee?
redelijk tot zeer vreemd en grappig om iemand de term "francofoon expansionisme" serieus zien te gebruiken.
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2012, 09:45   #17
santos
Minister

santos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht

Toch niet vreemd hee?
En denk je echt dat die mensen dan ineens nederlands gaan spreken?
santos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2012, 09:47   #18
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamam Bekijk bericht
redelijk tot zeer vreemd en grappig om iemand de term "francofoon expansionisme" serieus zien te gebruiken.
Wat is daar vreemd of grappig aan?
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2012, 09:52   #19
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door santos Bekijk bericht
En denk je echt dat die mensen dan ineens nederlands gaan spreken?
Niemand eist dat toeristen de taal van de streek spreken - alhoewel toeristen die dat wel doen overal ter wereld net iets vriendelijker onthaald worden. En de Vlamingen staan erom bekend dat ze hun best doen om alle gasten in hun eigen taal welkom te heten.
Iedereen verwacht wel dat als je ergens komt wonen, je de regels en wetten van die regio aanvaardt, en dat alle officiële papieren in de officiële taal van die regio zijn opgesteld.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2012, 09:53   #20
Athelas
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Dat is een foute conclusie. Als je de uitslagen nader bekijkt zie je dat NVA goede resultaten haalt in gemeentes waar het bestuur niet goed was. Daar stemde men dus voor verandering. Het alternatief van het ogenblik was NVA zoals VB en LDD dat in het verleden was.
In gemeentes waren goed gewerkt werd hielden de klassieke partijenzeer goed stand of maakten zelfs een kleine winst.
Het is niet omdat in Antwerpen NVA een goede score haalt dat de gemiddelde Vlaming laat blijken dat ze niets van Walen moeten hebben.
Euhm... wat? De NVA doet het gemiddeld in heel Vlaanderen erg goed hoor. Ze wordt dacht ik de tweede grootste partij in Vlaanderen.

Dat terzijde heeft de NVA en zijn leden niets maar dan echt niets tegen de Walen of tegen de vreemdelingen of allochtonen. Integendeel, de NVA gaat gevoelige thema's op tafel leggen om eindelijk wat te doen om de situatie van de Vlamingen, allochtonen en mogelijke de Walen te verbeteren. Uiteraard staat de NVA en een groot deel van Vlaanderen wel qua gedachtengang loodrecht op de politiek van de PS, hebben ze schrik van verfransing en dergelijke meer. Maar haten? Waar halen ze het idee.
Athelas is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be