Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 oktober 2012, 07:54   #1
knip
Gouverneur

knip's schermafbeelding

Standaard Elio Di Rupo haalt uit naar N-VA op eurotop

Elio Di Rupo haalt uit naar N-VA op eurotop

http://www.knack.be/nieuws/belgie/el...0195934193.htm

Citaat:
Premier Elio Di Rupo heeft op de top van Europese regeringsleiders zwaar uitgehaald naar het 'indepantisme' van de N-VA en het Vlaams Belang.

Elio Di Rupo © Belga

Premier Elio Di Rupo hield op de eurotop een opmerkelijke en - na de verkiezingen - niet mis te verstane tussenkomst. Di Rupo vroeg dringende maatregelen tegen de economische crisis. Volgens de premier is de wanhoop bij de bevolking verantwoordelijk voor de opkomst van populistische en separatistische stromingen.

De eenheid van België

Di Rupo noemde N-VA en Vlaams Belang niet bij naam. Hij zei wel dat ons parlement 'zowat 40' volksvertegenwoordigers telt die populistisch en 'indepandistich' zijn en die de eenheid van België niet willen bewaren. Het gaat om een opstelstom van de verkozenen van N-VA en het Vlaams Belang. Zij zijn met 39.

In het nieuws op Radio 1 noemde Di Rupo de N-VA wel bij naam. 'De N-VA is een populistische partij. Dat weet iedereen,' zei de premier.
knip is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2012, 08:09   #2
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Allee, een volgend rondje labels plakken. Dat ze het na decennia tevergeefse strijd tegen het VB nu nog niet doorhebben...
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2012, 08:13   #3
Freddie
Gouverneur

Freddie's schermafbeelding

Standaard

Ja Elio, wie wind zaait zal storm oogsten.
Oud 19 oktober 2012, 08:15   #4
Johan217
Minister

Johan217's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Di Rupo noemde N-VA en Vlaams Belang niet bij naam. Hij zei wel dat ons parlement 'zowat 40' volksvertegenwoordigers telt die populistisch en 'indepandistich' zijn
Is de eindredacteur van Knack nu ook al vertrokken?

Ik betwijfel niet dat er zoveel populistische volkvertegenwoordigers zijn. Maar als ik hoor wat er tegenwoordig zoal gezegd wordt, betwijfel ik of die wel bij de N-VA of het VB zitten...
Oud 19 oktober 2012, 08:20   #5
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Di Rupo zou zich beter eens bezig houden met structurele maatregelen te nemen in plaats van wat niets terzake doende speetchkes te geven aan Europese regeringsleiders die het geen ruk kan schelen wat er in dat apeland Belgie gebeurt.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2012, 08:23   #6
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Di Rupo voelt zijn einde naderen en begint nu al te spartelen. Door dit soort uitspraken zal hij het proces van zijn ondergang en daarmee die van België enkel maar versnellen en het bewijst tegelijk dat hij of niet weet wat er in Vlaanderen leeft of dat het hem niet kan schelen of allebei. Dat komt ervan als je persoonlijke ambitie boven de wil van de winnaars van de verkiezingen stelt.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2012, 08:27   #7
giserke
Banneling

Standaard

Laat die clown maar doen.
Ondertussen weten buitenlandse regeringsleiders wel wie ze ernstig moeten nemen en wie neit in dit land.

http://www.knack.be/belga-politiek/b...0196048353.htm
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2012, 08:38   #8
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Volgens de premier is de wanhoop bij de bevolking verantwoordelijk voor de opkomst van populistische en separatistische stromingen.
Hoezo wanhoop? Ik dacht dat alles zo goed ging in België?
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2012, 09:04   #9
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Laat die clown maar doen.
Ondertussen weten buitenlandse regeringsleiders wel wie ze ernstig moeten nemen en wie neit in dit land.

http://www.knack.be/belga-politiek/b...0196048353.htm
De UK en zeker niet hun kat van Downing Street is niet echt Pro EU.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2012, 09:19   #10
Kaal
Minister-President

Standaard

Di Rupo lijdt aan elitair denken. Het volk is dom en als het slecht gaat stemt de plebs altijd voor de populisten. Meer brood en spelen (betaald door de EU) zijn dus dringend nodig om het volk weer in slaap te wiegen. Dat is de essentie van zijn simplistisch betoog.

In werkelijkheid is het volk wijs : een heel pak Vlamingen hebben al langer door dat het de slechte kant opgaat en stemmen voor een nieuwe koers. Ze hebben correct ingeschat - na jaren vergelijkbare analyse en nadat Leterme het bewijs leverde dat je van de Vlaamse traditionelen niets moet verwachten - dat BDW en zijn partij het best geplaatst zijn om de gewenste koersverandering te verwezenlijken.

Mijnheer Di Rupo heeft daar moeite mee. De kiezer mag niet zomaar kiezen wat hij wil. Hij moet een "correcte" keuze maken. En "indepantisme" hoort niet tot het waaier correcte keuzes.

Laatst gewijzigd door Kaal : 19 oktober 2012 om 09:27.
Kaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2012, 09:34   #11
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door knip Bekijk bericht

Hoe is het in Godsnaam mogelijk. Vanaf nu de N-VA holderdebolder ..
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2012, 09:39   #12
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Geen eigen verhaal?
Ga dan maar slecht praten over de NVA.
Oud 19 oktober 2012, 09:42   #13
De Brabander
Minister-President

De Brabander's schermafbeelding

Standaard

Ik deel de mening van Hugo Schiltz over de N-VA. Die man kon het weten. http://www.youtube.com/watch?v=o_MxLOv9yyQ
Oud 19 oktober 2012, 09:44   #14
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
Ik deel de mening van Hugo Schiltz over de N-VA. Die man kon het weten. http://www.youtube.com/watch?v=o_MxLOv9yyQ
En daar gaan we weer...
Oud 19 oktober 2012, 09:54   #15
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Di Rupo vraagt "dringende maatregelen" om de economische crisis het hoofd te bieden ?

Is dit sarcastisch bedoeld ?

Gewoon de structurele hervormingen doorvoeren zoals destijds door de N-VA op een blaadje voorgeschoteld. Deze hervormingen liggen immers in lijn met wat de EU wil dat er aan hervormingen wordt doorgevoerd.

Elio is het kwijt denk ik, de ruzie met Madame Non doet er niet goed aan.

De moeder aller verkiezingen valt vroeger te verwachten dan juni 2014...
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2012, 09:56   #16
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door knip Bekijk bericht

Elke partij met kopman die bij verkiezingen de heersende politici ver overklast in verkiezingen met kopstemmen worden populistische partijen genoemd.

Partijen die tijdens enkel verkiezing de grote en oude partijen zware verliezen toebrengen en zelf de grootste worden, zonder dat ze door de rest gesteund worden en tegen de heersende klasse durven ingaan, krijgen dezelfde naam.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2012, 09:58   #17
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Daar zijn we weer met de "erfzonde". Ik ben in de jaren zestig geboren man. Ik heb daar totaal geen boodschap aan. Er valt niets totalitair te bespeuren in het programma van de N-VA. Ik zie geen bruinhemden, stormtroepen of milities. Ik zie geen enkele band met nazisme of neonazisme. Wie zijn trouwens "die mensen" waarover Schiltz het (in 2002) had ? Bourgeois ?

Let wel, ik ken mijn klassiekers en heb over Schiltz en de geschiedenis van het Vlaams-nationalisme gelezen. Ik bezit een halve boekenkast boeken over de oorlog, Hitler en de nazi's.
Oud 19 oktober 2012, 09:59   #18
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik deel de mening van Hugo Schiltz over de N-VA. Die man vertelt toevallig iets dat in mijn kraam past. http://www.youtube.com/watch?v=o_MxLOv9yyQ
Effe aangepast, kwestie van de waarheid niet te veel geweld aan te doen he.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2012, 10:01   #19
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Effe aangepast, kwestie van de waarheid niet te veel geweld aan te doen he.
Ja inderdaad. Ik zou graag het hele interview wille bekijken. Schiltz kan het weten, maar wat zegt hij nu eigenlijk ?
Oud 19 oktober 2012, 10:07   #20
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Di Rupo vraagt "dringende maatregelen" om de economische crisis het hoofd te bieden ?

Is dit sarcastisch bedoeld ?

Gewoon de structurele hervormingen doorvoeren zoals destijds door de N-VA op een blaadje voorgeschoteld. Deze hervormingen liggen immers in lijn met wat de EU wil dat er aan hervormingen wordt doorgevoerd.

Elio is het kwijt denk ik, de ruzie met Madame Non doet er niet goed aan.

De moeder aller verkiezingen valt vroeger te verwachten dan juni 2014...
Nee, hij weet dat hij geen belastingen meer kan invoeren in Vlaanderen, want dat bij elke verhoging de N-VA groeit.
Ook weet hij dat hij de N-VA enkel kan bestrijden door te zorgen dat er in heel Belgie meer tewerkstelling komt en de belastingen dalen.
En hij moet de problemen met de niet blanke Belgen zien op te lossen, zonder de voorstellen van het VB of van de N-VA te gebruiken.

En de huidige regering mag niet vallen.

Want enkel bij een gezamelijke verkiezing van federale en gewestelijke regeringen met gelijktijdige regeringonderhandelingen kan de grootste partij van Vlaanderen de tradie's dwingen te onderhandelen in belang van Vlaanderen en zitten de Franstaligen niet op één lijn tegen Vlaanderen. Want dan zijn die bezig met hun regeringsvorming en komen de verschillen in standpunten tussen de Franstalige partijen boven water voor de Nederlandstalige Belgen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be