![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Ik heb een vraag en ik weet niet waarmee ik er terecht kan.
Als je een stuk landbouwgrond(weide) en je wil dat aanplanten met bijvoorbeeld koolzaad voor persoonlijk gebruik. Zijn er daaromtrent reglementeringen ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() Als particulier is men vrij om koolzaad te planten zoals men ook vrij is om patatten of sla te planten. Als men echter als landbouwer wil genieten van de subsidie voor het telen van energiegewassen moet men dit aangeven en wordt dat gecontroleerd. Koolzaadolie als voedinggewas is vrij van accijnzen, wil men dit echter aanwenden als biobrandstof is men accijnzen verschuldigd en moet dit aangegegeven worden.
![]() |
#3 |
Staatssecretaris
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Europees Commissaris
|
![]() Van plan om op biobrandstof te rijden?
Die knalgele velden zijn wel mooi moet ik zeggen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik kan het eventueel ook gebruiken voor mijn dieselgenerator omdat ik plannen heb om standalone te gaan. Laatst gewijzigd door Stingray : 18 oktober 2012 om 19:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
+ een oogstmachine bedoel je en een professionele persmachine..niks goedkoop aan voor eigen gebruik |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() De akker klaarmaken en aanplanten kan je zelf doen. Oogsten moet door een loonwerker, maar dat is nog niet het eind van de wereld. De pers kostte me € 300 en is een professioneel apparaat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() http://www.koolzaadsystems.nl/cijfers.html
zonder eventuele taksen € 0,53/liter En waarschijnlijk nog extra toevoegingen in de wintermaanden + aanpassingen aan uw dieselvoertuigen ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Daar heb ik een ander ideetje voor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() Nope, benzinemotor op alcohol. Benzinewagens worden vrijwel nooit gecontroleerd door de douane.
Men kope een paar ton suikerbieten, men verwerkt die tot pulp en voegt er gist aan toe. Laat dat inwerken en na een tijdje voert ge dat door een soort zonnepaneel waar de alchol er uitgedistilleerd wordt. Een programmeerbare FI en aangepast turbodruk en je bent klaar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() Wel als je de olie verestert. Verder zijn alle branstofsystemen de dag van vandaag al voorzien op de hogere zuurtegraad.
Laatst gewijzigd door Stingray : 20 oktober 2012 om 12:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit gaat niet over zuurtegraad, dan wel viscositeit. Het zijn juist de oude motoren die daar geen probleem mee hebben, daar waar de moderne daar geenszins mee weg kunnen. Zo kan je bijna moeiteloos een oude Mercedes diesel op frituurolie laten rijden, iets wat u niet eens moet proberen met een modern exemplaar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je kan een nieuwe wagen perfect laten rijden op koolzaaddiesel zonder verbouwingen, niet op frituuroliediesel. Een oude motor vraagt geen bijna aanpassingen voor frituuroliediesel, maar wel voor koolzaaddiesel. Voor benzine motoren zijn steeds aanpassingen nodig voor het gebruik van bioenergiedragers. De kostprijs voor de aanpassingen liggen wel onder de 2000 euro. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() Pas op : ik ben eens ooit aan de kant gezet toen ik nog op gas reed omdat ik geen groene sticker had. Ze ruiken gas wel als ze achter je rijden.
In de wagen die ik op alcohol wil zetten past geen gastank. Voor het overige ga ik vooral mijn verwarming en generator erop laten draaien. Ik zie een uitgebreid testje wel zitten eerlijk gezegd. Laatst gewijzigd door Stingray : 20 oktober 2012 om 20:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor stationaire diesels is koolzaadolie en een goeie temperatuur gemakkelijk te halen dan de uitgebreide veresteringsinstallatie. Als de koolzaadolie maar op temperatuur gehouden kan worden is er geen vuiltje aan de lucht.
![]() |
#20 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Heb je er ervaring mee Maddox ? |
|
![]() |
![]() |