Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 oktober 2012, 11:47   #1
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard Kan men de files oplossen ?

Mijn antwoord .

De politiek niet , mensen wel .

Bedrijven uit oost en westvlaanderen nemen onderhouds of renovatie en bouw contrakten aan in Antwerpen en de kempen .
Linmburgse bedrijven komen naar Gent werken .
Een verkoper van toiletpapier komt zijn rolletjes aan de man brengen in Mechelen en Leuven

Op de brug van de E17 in Kruibeke zie je in beide richtingen vrachtwagens rijden met islotatie en stenen of allerlei ander materiaal

een leverancier uit Temse leverdd in de Kempen en een uit Antwerpen rijd met de zelfde rotzooi naar Sint Niklaas .

Hoe kan men een degelijk contract aanbieden aan een winstgevend tarief als men van Genk naar Antwerpen wil komen om vb een stopcontact vast te zetten , service en dienst na verkoop worden gigantisch duur door 3 uur te rijden voor één uur te werken .

Hoe kan een bedrijf dat een verplaatsing moet doen van 1,5 uur nog goedkoper zijn je buurman of de vakman van achter den hoek ?

waarom blijft die mentaliteitswijziging zo lang uit ?
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2012, 12:38   #2
santos
Minister
 
santos's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Locatie: Luxembourg
Berichten: 3.703
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Mijn antwoord .

De politiek niet , mensen wel .

Bedrijven uit oost en westvlaanderen nemen onderhouds of renovatie en bouw contrakten aan in Antwerpen en de kempen .
Linmburgse bedrijven komen naar Gent werken .
Een verkoper van toiletpapier komt zijn rolletjes aan de man brengen in Mechelen en Leuven

Op de brug van de E17 in Kruibeke zie je in beide richtingen vrachtwagens rijden met islotatie en stenen of allerlei ander materiaal

een leverancier uit Temse leverdd in de Kempen en een uit Antwerpen rijd met de zelfde rotzooi naar Sint Niklaas .

Hoe kan men een degelijk contract aanbieden aan een winstgevend tarief als men van Genk naar Antwerpen wil komen om vb een stopcontact vast te zetten , service en dienst na verkoop worden gigantisch duur door 3 uur te rijden voor één uur te werken .

Hoe kan een bedrijf dat een verplaatsing moet doen van 1,5 uur nog goedkoper zijn je buurman of de vakman van achter den hoek ?

waarom blijft die mentaliteitswijziging zo lang uit ?
Omdat de bedrijfskost soms lager is in andere gebieden. Lagere lonen, lagere kosten voor gebouwen etc.. maakt dat het dus goedkoper is in de offerte.
Ik verdiende in Limburg 10 a 15% minder dan in Brussel of Antwerpen voor dezelfde job. Hadden ze mij in Limburg evenveel gegeven zat ik ook niet op de baan 's morgens
santos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2012, 20:00   #3
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard Kan men de files oplossen ?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Mijn antwoord .

De politiek niet , mensen wel .
?
Ge kunt eens proberen met ontstopper.

Laatst gewijzigd door Garry : 23 oktober 2012 om 20:02.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2012, 21:21   #4
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Hoe kan men een degelijk contract aanbieden aan een winstgevend tarief als men van Genk naar Antwerpen wil komen om vb een stopcontact vast te zetten , service en dienst na verkoop worden gigantisch duur door 3 uur te rijden voor één uur te werken .

Hoe kan een bedrijf dat een verplaatsing moet doen van 1,5 uur nog goedkoper zijn je buurman of de vakman van achter den hoek ?
Ja, men kan zich de vraag stellen. Alleen: het is weldegelijk zo dat bepaalde firma's merkelijk goedkoper werken, zelfs al moeten ze van tamelijk ver komen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2012, 23:10   #5
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door santos Bekijk bericht
Omdat de bedrijfskost soms lager is in andere gebieden. Lagere lonen, lagere kosten voor gebouwen etc.. maakt dat het dus goedkoper is in de offerte.
Ik verdiende in Limburg 10 a 15% minder dan in Brussel of Antwerpen voor dezelfde job. Hadden ze mij in Limburg evenveel gegeven zat ik ook niet op de baan 's morgens
De Limburg is goedkoper omdat de economie er anders werkt . meer zwart .

De helft van de huizen in Limburg zijn gebouwd in het zwart , zogenaamd met familie en vrienden .

Bovendien heeft men in de Limburg het fenomeen dat er 25 jaar bruggepensioeneerde mijnwerkers een loon of pensioen opstreken en daarboven in het zwart konden bijklussen .

Als je 10 jaar geleden op een bouwwerf kwam liep het vol van de limburgse 45 / 50 plussers voor de lichte jobkes , keukenbouwers / rolluikplaatsers /ramenpaatsers enz . Nu is het een heel klein beetje aan het afremmen de ex mijnwerkers worden stilaan oud .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2012, 23:13   #6
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ja, men kan zich de vraag stellen. Alleen: het is weldegelijk zo dat bepaalde firma's merkelijk goedkoper werken, zelfs al moeten ze van tamelijk ver komen.
Zou jij dan een loodgieter of electriecien willen nemen van 100 km van je huis vandaan ?

Denk je dat dat bedrijf een werknemer zal sturen als er een vijsje of een stopcontact los staat ?

Een bedrijf kan toch geen garantie geven voor dergelijke kleine herstellingen en zich 100 km verplaatsen . Ma ga , ze gaan om de 3 a 4 jaar in faling , dan kan je natuurlijk fluiten naar garantie .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2012, 23:13   #7
REDBolsjewiek
Vreemdeling
 
REDBolsjewiek's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 juni 2012
Berichten: 58
Standaard

Neen ze gaan ze niet oplossen. Ze hebben juist gemeld terug te besparen bij de spoorwegen dat is 1, en tijdje terug heeft de Vlaamse regering beslist om te besparen bij de Lijn, dus Neen. ze gaan de fille's zeker en vast niet oplossen. Het gaat de komende jaren erger en erger en erger komen, als iedereen aan het werk kan blijven tenminste.
__________________
In Lenin we trust.
REDBolsjewiek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2012, 23:16   #8
REDBolsjewiek
Vreemdeling
 
REDBolsjewiek's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 juni 2012
Berichten: 58
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
De Limburg is goedkoper omdat de economie er anders werkt . meer zwart .

De helft van de huizen in Limburg zijn gebouwd in het zwart , zogenaamd met familie en vrienden .

Bovendien heeft men in de Limburg het fenomeen dat er 25 jaar bruggepensioeneerde mijnwerkers een loon of pensioen opstreken en daarboven in het zwart konden bijklussen .

Als je 10 jaar geleden op een bouwwerf kwam liep het vol van de limburgse 45 / 50 plussers voor de lichte jobkes , keukenbouwers / rolluikplaatsers /ramenpaatsers enz . Nu is het een heel klein beetje aan het afremmen de ex mijnwerkers worden stilaan oud .
zou nog niet teveel rekening houden met ouder wordende mijnwerkers, want bij Ford Genk werken er ook veel..
__________________
In Lenin we trust.
REDBolsjewiek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2012, 23:57   #9
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door REDBolsjewiek Bekijk bericht
zou nog niet teveel rekening houden met ouder wordende mijnwerkers, want bij Ford Genk werken er ook veel..
Dat zijn de nieuwkomers of de opvolgers .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2012, 00:16   #10
Vigilante VL
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 april 2010
Locatie: 50°52′42″N, 4°21′19″E
Berichten: 2.075
Standaard

Tol. Haal uw portemonneetje al maar boven. Op elke sluikweg, dan doen ze nog iets nuttig.

Niet van Stad X? Tol betalen als ge door het centrum rijdt tot 20u. Nummerplaatregistratie staat nergens meer voor.
Vigilante VL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2012, 10:16   #11
_arthur_
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 3 oktober 2012
Locatie: Grimbergen
Berichten: 61
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vigilante VL Bekijk bericht
Tol. Haal uw portemonneetje al maar boven. Op elke sluikweg, dan doen ze nog iets nuttig.

Niet van Stad X? Tol betalen als ge door het centrum rijdt tot 20u. Nummerplaatregistratie staat nergens meer voor.
Extra belastingen, zij het tol, kilometerheffing of om het even wat, lost niets op zolang er geen alternatieven zijn.
Het enige (en ik ben er zeker van dat onze politici dat weten) resultaat is extra inkomsten omdat de meesten in de file gewoon geen andere keuze hebben.

Ik heb al op een aantal plaatsen gewerkt en in de meeste gevallen kostte pendelen met het openbaar vervoer me gemakkelijk twee keer zoveel tijd als met de auto.
_arthur_ is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:42.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be