Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord

Discussietools
Oud 9 september 2012, 13:14   #1
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard Bepalen we straks zelf het weer ?

Als de Airbus-ingenieurs gelijk hebben dan bezorgen geconcentreerde chemtrails ons binnen een paar decennia extra straalstromen die we onder controle hebben.

Als de metereologen het dan goed aanpakken hebben we dus vanaf dat moment het weer min of meer onder controle

De Morgen

Wikipedia
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2012, 02:04   #2
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

kan gevaaarlijk worden !!

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2012, 19:34   #3
Carnivore
Staatssecretaris

Carnivore's schermafbeelding

Standaard

De mens die iets onder controle heeft? LOL
Dat moet uitdraaien op een ramp.

Soit, in elk geval begint het wel duidelijk te worden dat de chem-trail-zotten wel een punt hadden toen ze zeiden dat de trails geen gewone contrails waren, zoals beweerd werd.

Sterk bezig.
yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES!

Laatst gewijzigd door Carnivore : 18 september 2012 om 19:35.
Carnivore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2012, 07:35   #4
alton11
Vreemdeling

Standaard Nice

Als de Airbus-ingenieurs gelijk hebben dan bezorgen geconcentreerde chemtrails ons binnen een paar decennia extra straalstromen die we onder controle hebben.
alton11 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2012, 07:59   #5
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Het "Belgische Pravda" artikel geeft alleen weer dat er stukjes technologie zijn die we met de huidige stand van zaken redelijk gemakkelijk kunnen toepassen waarmee vliegen een stukje milieuvriendelijker kunnen worden.

1) Lanceren met een catapult. Eentje die electriciteit gebruikt uit hernieuwbare bronnen. Deze technologie wordt steeds meer gebruikt in de industrie, met de pretparken als eerste grootschalige toepasser. De lineaire inductiemotor is al een tijdje in gebruik.
Zolang men de versnelling maar binnen de 2G houdt is het een prima toepasbare technologie voor passagiersvliegtuigen die die versnelling aankunnen. (de limiet voor pretparken is 4G, en dan worden zwakke personen geweerd)

2) De eendenvlucht. De grote V dus. De reden waarom eenden en vele andere trekvogels in een V vliegen is dat het gewoon efficienter is.

3) Gebruik van de straalstroom. Een gekende truk. Niks op aan te merken

Het wikipedia artikel over chemtrails heeft geen enkele relatie met het "De Morgen" artikel.
Oud 16 oktober 2012, 10:29   #6
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
Bron? (Ja, ik heb je artikel uit de Morgen ook gezien, maar dat heeft het niet over Chemtrails. Logisch ook, want die bestaan niet...)
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2012, 19:36   #7
Vlanin
Banneling

Standaard

meer op het weer
Vlanin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2012, 20:56   #8
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Bron? (Ja, ik heb je artikel uit de Morgen ook gezien, maar dat heeft het niet over Chemtrails. Logisch ook, want die bestaan niet...)
Bron ? Eigen bedenking. Of wordt de vrijheid van denken hier ook al aan banden gelegd ? Nu ja, ik had er als wetenschapper misschien wat formules moeten bijkletsen, maar of dat hier de discussies vooruithelpt betwijfel ik.
Oud 20 oktober 2012, 21:08   #9
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik durf te beweren dat de vrijheid onzin aan de kaak te stellen ook nog steeds aanwezig is.
Oud 20 oktober 2012, 21:18   #10
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik durf te beweren dat de vrijheid onzin aan de kaak te stellen ook nog steeds aanwezig is.
Galileo kwam ook af met "onzin".
Oud 20 oktober 2012, 21:34   #11
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Galileo kwam ook af met "onzin".
Voor een stuk. "Kometen zijn lichtverschijnselen, geen fysieke voorwerpen."
Galileo vond dat Copernicus met het helicentrisme compleet gelijk had, en liet dat duidelijk merken. Maar Galileo deed het op zo'n boertige manier dat die voornamelijk kerkelijke astronomen tegen de schenen schopte.
Alleen het feit dat paus Urban VII, de grootmeester der Nepotisme een persoonlijke vriend was van Galileo, heeft ervoor gezorgd dat de straf beperkt bleef tot huisarrest. (ook was de Vatikaanse Inquisitie een stuk milder dan de Spaanse tegenhanger)

Laatst gewijzigd door maddox : 20 oktober 2012 om 21:37.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2012, 21:40   #12
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Voor een stuk. "Kometen zijn lichtverschijnselen, geen fysieke voorwerpen."
Galileo vond dat Copernicus met het helicentrisme compleet gelijk had, en liet dat duidelijk merken. Maar Galileo deed het op zo'n boertige manier dat die voornamelijk kerkelijke astronomen tegen de schenen schopte.
Alleen het feit dat paus Urban VII, de grootmeester der Nepotisme een persoonlijke vriend was van Galileo, heeft ervoor gezorgd dat de straf beperkt bleef tot huisarrest. (ook was de Vatikaanse Inquisitie een stuk milder dan de Spaanse tegenhanger)
en dus was 't geen onzin. En sinds wanneer ben je boertig als je niet meedoet aan kerkelijke huichelarij ? Schone schijn is beter dan ?
Oud 20 oktober 2012, 21:45   #13
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
en dus was 't geen onzin. En sinds wanneer ben je boertig als je niet meedoet aan kerkelijke huichelarij ? Schone schijn is beter dan ?
Er is een verschil tussen iemand duidelijk maken dat die een verouderd, aantoonbaar verkeerd idee op nahoud, en die beginnen uitschelden door middel van pamfletten en dergelijke.

En de uitspraak dat kometen lichtverschijnselen zijn, en geen fysieke voorwerpen, is geen onzin zegt U?
Nochtans een uitspraak van Galileo.

Ik vrees dat er een paar mensen hier op't forum eens met de wenkbrouwen gaan fronsen.

Laatst gewijzigd door maddox : 20 oktober 2012 om 21:45.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2012, 21:51   #14
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
En de uitspraak dat kometen lichtverschijnselen zijn, en geen fysieke voorwerpen, is geen onzin zegt U?
Nochtans een uitspraak van Galileo.
U legt mij woorden in de mond die niet de mijne zijn. Om terug on topic te komen : ik blijf het geen onzin vinden. Als je 50 jaar terug over draadloze telefonie of internetcommunicatie begon kreeg je vast ook het predicaat "onzin" op geplakt.
Oud 20 oktober 2012, 21:54   #15
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U legt mij woorden in de mond die niet de mijne zijn. Om terug on topic te komen : ik blijf het geen onzin vinden. Als je 50 jaar terug over draadloze telefonie of internetcommunicatie begon kreeg je vast ook het predicaat "onzin" op geplakt.
Dat kan goed zijn.

Maar er is een verschil tussen een krantenartikel te linken aan een wikipedia pagina, en dat dan te presenteren als een coherent geheel.
Oud 20 oktober 2012, 22:15   #16
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat kan goed zijn.

Maar er is een verschil tussen een krantenartikel te linken aan een wikipedia pagina, en dat dan te presenteren als een coherent geheel.
Ik heb niks voorgesteld als een coherent geheel. Ik heb de link naar Wiki doorgegeven om de term 'chemtrail' te duiden.

Je houdt blijkbaar van complottheorieën. Ik hou het liever bij helderheid voor elke lezer.

Oud 20 oktober 2012, 22:29   #17
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Als de metereologen het dan goed aanpakken hebben we dus vanaf dat moment het weer min of meer onder controle

De Morgen

Wikipedia
Ik vrees dat U hier falikant de mist in gaat.

Of kan U het niet simpeler uitleggen? Bof, ik ga er geen woorden meer aan vuilmaken. De uitleg die ik in't begin gegeven heb over V vluchten, en het lanceren van vliegtuigen met electrische katapulten zou het wel duidelijk moeten maken.
En die chemtrails, die hebben evenveel waarde als de remsporen in uw toiletpot.

Weet U waar dat die chemtrail idioterie vandaan komt? Van deze jaren 50 en 60 experimenten met speciale vliegtuigen/of raketbrandstoffen, genaamd Zip Fuel.

De uitlaatgassen van moderne jets zijn voornamelijk waterdamp, CO2, een beetje stikstofoxides en als we spreken over een slecht afgestelde motor, wat onverbrande koolwaterstoffen.
Oud 21 oktober 2012, 07:18   #18
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik vrees dat U hier falikant de mist in gaat.

Of kan U het niet simpeler uitleggen? Bof, ik ga er geen woorden meer aan vuilmaken. De uitleg die ik in't begin gegeven heb over V vluchten, en het lanceren van vliegtuigen met electrische katapulten zou het wel duidelijk moeten maken.
En die chemtrails, die hebben evenveel waarde als de remsporen in uw toiletpot.

Weet U waar dat die chemtrail idioterie vandaan komt? Van deze jaren 50 en 60 experimenten met speciale vliegtuigen/of raketbrandstoffen, genaamd Zip Fuel.

De uitlaatgassen van moderne jets zijn voornamelijk waterdamp, CO2, een beetje stikstofoxides en als we spreken over een slecht afgestelde motor, wat onverbrande koolwaterstoffen.
Of je het nu de naam chemtrail of gewoon slipstream geeft : in een geconcentreerde vlucht van 50 Airbussen om de paar minuten, in dezelfde stroombuis, laat dit vast een aerodynamische trail na.

Dank voor uw persoonlijk aanval.
Oud 21 oktober 2012, 11:03   #19
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Gut, Pindar is terug.

Mare Pindar, kan U eens aan Descartes jr uitleggen dat chemtrails een heel ander "nut" hebben dan vliegtuigen zuiniger te laten vliegen.
Oud 21 oktober 2012, 11:10   #20
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Of je het nu de naam chemtrail of gewoon slipstream geeft : in een geconcentreerde vlucht van 50 Airbussen om de paar minuten, in dezelfde stroombuis, laat dit vast een aerodynamische trail na.
Chemtrail is geen slipstream. Een chemtrail is een contrail waar extra chemicaliën zijn aan toegevoegd om een bepaald doel te bereiken. Gaande van eugenetische selectie tot het leggen van een anti-radar sneeuw.

Er zijn experimenten geweest met zulke zaken, maar in de meeste gevallen was het efficienter een sproeivliegtuig te gebruiken.

Citaat:
Dank voor uw persoonlijk aanval.
Ik zie nergens een persoonlijke aanval.
Gelieve de moderatoren dan op de hoogte te brengen en me strafpunten te bezorgen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be