![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() ik kan me voorstellen dat er hier nog nacht-piekeraars zitten..
wat doe je er tegen? ik neem slaappillen maar wil er van af.. Laatst gewijzigd door Tamam : 24 juli 2012 om 00:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niks
Laatst gewijzigd door Demper : 24 juli 2012 om 00:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Deze boek heeft mijn slaapproblemen opgelost:
![]() Geschreven door Harvard professor Epstein. Een duidelijke omschrijving van wat slapen is, waarom het belangrijk is, welke vormen van slaap er zijn en praktische methodes om slaapproblemen te lijf te gaan (zonder pillen en met pillen). Laatst gewijzigd door Savatage : 24 juli 2012 om 00:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zelf slaap ik als een varken altijd al gehad. Misschien omdat ik altijd een stuk in mijn kloten heb, dat kan ook ![]()
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik slaap in stukken en brokken.
dan eens 3 uur, dan eens uitzonderlijk 5u, dan weer eens een uurtje. Eigenlijk probeer ik te slapen als ik er tijd voor wil maken.
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ben ook meestal dronken als ik ga slapen. Helpt aardig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik raak verdomd slecht in slaap. Tijdens mijn reizen heb ik ontdekt dat inslapen bij een kabbelend tv programma vanzelf gaat.
Dus zet ik een film op en luister ik ernaar. Timer die de tv afzet na een half uur. Favorieten hiervoor zijn (en ik ken ze inmiddels vanbuiten ![]() Mijn collectie Columbo of de man van zes miljoen is ook uitstekend. De seventies gaven hun films erg slaapverwekkende achtergrondgeluiden mee ![]()
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() Men neme een spannend boek, twaalf uur voordat men als een blok in slaap wil vallen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Gouverneur
|
![]() Al 5 jaar serieuze slaapproblemen, onlangs naar slaappkliniek geweest, melatonine voorgeschreven en da macheert écht en is geen verslavende slaappil, wel lichaamseigen stof, brengt uw bioritme op orde. Vraag voorschrift magistrale bereiding, is pak goedkoper dan circadine of koop het zonder voorschrift in tkruidvat in Holland (wel verdunder, dus meer pilletjes slikken). Dit alles na alle niet-pillen tips en therapietjes natuurlijk zonder resultaat uitgeput zijn.
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tegenwoordig geen last meer van niet in slaap kunnen geraken.
Tijdens mijn jonge jaren was dat ooit wel anders. Een methode die toen vaak zijn nut heeft bewezen was de volgende; Je verbeelt je een ongewone situatie waarin je je een tijdje hebt bevonden. Bv. "Ik ben 3 weken in de Sahara aan't wandelen geweest" of "Ik heb 5 jaar in een hutje in Alaska gewoond" of "Ik heb 5 maanden in een zeilboot op de Stille Oceaan rondgedobberd." oid. Daarna interview je jezelf (in stilte) over die gebeurtenis. Omdat je gedachten dan nogal flink afdwalen val je binnen de kortste keren in slaap. En je maakt nog eens iets mee ook! Ik heb jaaaren in Alaska gewoond toen ik 12 was. Mooi land. ![]()
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sudoku of kruiswoordraadsel invullen werkt bij mij tamelijk goed.
Tegenwoordig helpt lezen ook. Eigenlijk vind ik dat erg. Vroeger zat ik uren te lezen maar als ik nu lees, begin ik na een half uur te dommelen. 't Wordt moeilijk om zo van een mooi boek te genieten. Eén van de nadelen van het ouder worden zeker?
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik gebruikte ook zo'n trucje. Ik had een fantasiepersonage (dat verdacht veel op mij leek) ontwikkeld en die beleefde de meest ongelooflijke avonturen overal ter wereld. Ik had dat moeten opschrijven, 'k was minstens zo rijk geworden als die van Harry Potter. De verhalen die ik voor mezelf uitspon, hielpen om te ontspannen. Het hielp hoe langer hoe beter met slapen, tot ik de naam van mijn personage maar voor de geest moest halen en ik viel in slaap. Tegenwoordig werkt het niet meer. Ik denk dat zo'n levendige fantasie ook een voorrecht is van de jeugd.
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wist je dat het net door die alcohol komt dat je om de 3u wakker wordt? Ga 2 avonden volkomen nuchter slapen. Je wordt niet meer telkens wakker.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik word nochtans niet om 3 uur wakker, hoor.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Banneling