![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Gemeenteraadsverkiezingen 2012 Lokale verkiezingen voor gemeente en (afhankelijk van de plaats) districtsraden. Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de gemeenteraadverkiezingen 2012. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik lees van de stadslijst veel kritiek en commentaar op de stadsformateursnota. Teveel kopie van het nva-programma, te rechts en te asociaal en bla bla ..
Maar ik lees niets over het feit of Groen er nog bij moet? Handig er omheen fietsen ? noot: hoeveel kiezers kleurden een nva-bolleke, en hoeveel een stadslijst-bolleke ? .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() CD&V druk
alsof de oranje kiezers staan te springen om van groenen een breekpunt te maken. Zeker de landbouwers ![]()
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 5 november 2012 om 20:58. |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eerst laat hij Detiège de straffe uitspraken doen. Dit is om de spanning op te bouwen tot hij een paar dagen later nog veel straffere uitspraken doet.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 5 november 2012 om 23:51. |
|
![]() |
![]() |
#4 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Groen vliegt er inderdaad nog wel af, maar het zal een prijs kosten.
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
sp.a-CD&V STADSLST 28,58 % Dus zoals je ziet een ratio van: 29/38=1.3/1 of De stadslijst zou 43% uitmaken van een coalitie tussen de 2. Waarom vind je het vreemd dat je dan ook punten van je eigen partij in het programma zou vinden?
NVA= Niet Veel Avance Laatst gewijzigd door Tommm : 6 november 2012 om 11:35. |
|
![]() |
![]() |
#8 |
Europees Commissaris
|
![]() en wat gaat U zeggen wanneer de stadslijst zegt we gaan niet in zee met die partij? cordon sanitaire beginnen roepen en bleiten dat ge buiten spel gezet wordt. ik hoop dat de jansens zijn been stijf houd, en zegt dat hij met die gast aan de kop een probleem heeft. dat de kop weg moet, en dan zullen ze nog eens een klapke doen. zelfde scenario, welke de n-VA eveneens heeft toegepast op het Vlaams Belang. wat een afgang voor Bart de Wever. hij kan niets, ook met zijn zoveel stemmen. en zijn strategie zal nooit werken. van politiek heeft die zelfs nog geen korste van de kaas gegeten. zet nu zelf zijn eigen voor het blok met groen langs de kant te schuiven. zijn gedacht om CD&V' ers los te weken????
|
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Omdat BDW de Groentjes er juist heeft uitgeknikkerd. Nu ja, die hebben zichzelf buiten spel gezet door hun onwil om compromissen te sluiten en eigenlijk wilden ze niets liever, want ze nemen liever geen verantwoordelijheid. De vorige keren is hen dat heel slecht bekomen (cfr. Visa- en andere affaires).
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
dan zal pètrick een toontje lager moeten zingen vrees ik.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
#12 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() hij wou ze er al niet bij
hij moet spa van groen losweken. dat wordt een nieuwe nota schrijven vrees ik en een stoel of 2 naar links opschuiven. het kan dat de nva nu al op haar absolute ondergrens zit en dan is er natuurlijk een probleem. |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar niet de hele tekst. De tekst van het Weverke is zeer gematigd. Maar de grote sossenleiders zijn een beetje verblind. Niet alleen in verband met Aalst !! .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#14 |
Minister-President
|
![]() Schoof, dat meen je zelf niet eens... Tenzij dat jij ook extremer geworden bent, dat kan ook.
NVA= Niet Veel Avance Laatst gewijzigd door Tommm : 6 november 2012 om 15:04. |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik stel voor dat je hem anders ook eens leest.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
#16 |
Minister-President
|
![]() Omdat ik het niet met je eens ben ga je er dus van uit dat ik hem niet gelezen heb? Omdat ik het maar een belabberde tekst vind?
#17 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wat dus betekent dat de Stadslijst ook aanvaardt om verder met de N-VA te praten zonder Groen. |
|
![]() |
![]() |
#18 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In 't Stad zijn de landbouwers inderdaad een van de meest belangrijke beroepsgroepen.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
#19 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat Janssens zegt is van geen tel. Of het gaat om het samenkoppelen met Groen, het samenhouden van de Stadslijst of enig andere eis/advies/breekpunt van Janssens, niets van dat heeft enige waarde.
Mogelijke coalities zijn nog steeds N-VA-Stadslijst of N-VA/OVLD/CD&V. De kansen van Groen zie ik eerlijk gezegd niet meer zitten, de natte droom van Janssens om alles te saboteren ook niet. |
![]() |