![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een gezin in het Vlaamse Werchter is vrijdag door de politie bekeurd omdat ze in hun tuin Nederlanders lieten meekijken naar de voetbalwedstrijd Nederland-Brazilië. Hilde Dekeyser en haar gezin riskeert 20.000 euro boete plus een aanslag van de Belgische auteursrechtenorganisatie SSabam.
De vrouw woont vlakbij het terrein voor het popfestival Rock Werchter. Haar zonen hadden de televisie in de tuin gezet om naar de wedstrijd te kijken. Nederlanders die voorbij liepen, vroegen of ze mochten meekijken. Uiteindelijk lagen er honderd man in de tuin te juichen en te joelen. Een van de bezoeksters haalde als dank na afloop enkele tientallen euro's op voor de gastvrouw. Juist op dat moment passeerden twee agenten in burger. Die vermoedden een illegale activiteit en slingerden de verbaasde Vlaamse vrouw op de bon, meldde de Vlaamse krant Het Laatste Nieuws zaterdag. bron fok.nl en diverse andere sites. In Nederland is dezelfde Gestapo ook actief. Daar struint Stichting Brein Bejaardentehuizen af om te kijken of de oudjes niet met z'n allen naar ouwe hits zitten te luisteren. Overgens blijf ik wel van mening dat downloaden verkeerd is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 Laatst gewijzigd door Raf : 3 juli 2010 om 11:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Zou de politie ook niet kunnen gekomen zijn,na een klacht van de buren,wegens"Geluidsoverlast???"Alhoewel,Ik dacht dat dit enkel gold na 22uur? Moet er dus nogal ruidluchtig aan toegegaan zijn,veronderstel ik. 20.000Euro boete???Waarvoor???En waar staat dat ergens in de wet??? Overdreven veel,om mensen eens naar je T.V te laten meekijken,als je het mij vraagt.Je betaalt T.V taks,dus wat komt hier Sabam bij doen,dat snap ik niet.T.V programma's wordt toch niet gedownload.Dus daar mag je vrij naar kijken,denk ik toch.Vind écht downloaden trouwens ook verkeerd.Maar daar is hier toch geen sprake van. Laatst gewijzigd door an1958 : 3 juli 2010 om 11:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister
|
![]() Doe normaal, wat een absurde verordening.
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar is niks absurds aan. Hitte + drank + voetbal = ambras.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Europees Commissaris
|
![]() Het koppel heeft de voetbalwedstrijd niet uitgezonden, zij hebben er enkel naar gekeken. Overigens is uwen tuin privéterrein en mag men mensen uitnodigen die men wil.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De vrouw heeft helemaal geen geld gevraagd aan de toeschouwers. Er heeft na de match enkel iemand van de toeschouwers een inzameling gehouden, waarbij iedereen vrij was om al dan niet geld te geven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Burgemeester
|
![]() Die vrouw heeft de voetbalwedstrijd niet tegen betaling uitgezonden hé. Misschien dat het volgens de wet zo kan geïnterpreteerd worden omdat er achteraf door de Nederlanders vrijwillig een paar euro's zijn opgehaald, maar het is toch voor elke rechter duidelijk dat hier geen sprake is van een commerciële activiteit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Partijlid
|
![]()
![]() |
#11 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Op basis van de gegevens die we hebben: absurd en belachelijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Het was vlakbij Werchter, een mega festival waar je sowiso al hitte, drank en ambras hebt.
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Deze mensen zijn na de uitzendig met de pet rondgegaan,waarschijnlijk?.En dat voor Hollanders die zo zuinig zijn...Was waarschijnlijk toch niet op voorhand afgesproken,dus géén commercieele doeleinden,zeker??? Maar als je al in uw eigen tuin niet meer de baas zijt,amai zeg. Het geluid van de feestweide mag je er dan wel gratis ontvangen??? ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laten ze echte crimenelen pakken... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Voor muziek op de werkplaats zijn ook auteursrechten verschuldigd. Laatst gewijzigd door filosoof : 3 juli 2010 om 16:15. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En waar een voetbalwedstrijd als katalysator kan werken. Vandaar die verordening.
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Persoonlijke aanvallen zijn nog steeds niet toegelaten op dit forum.
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Iets onwettigs doen mag, zo lang het maar in je eigen tuin gebeurt? Interessant...
![]() |
![]() |