![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Beste forumers .
Dit is dan een draad waar alle proffesoren , gefrustreerden en opscheppers ongestoord hun gang kunnen gaan over taalvaardigheid . Ik acht dit echt wel nodig omdat vele debatten hier onderbroken en aangevult worden met oeverloos geneuk en persoonlijke aanvallen over schrijffouten . Vaak gaat de inhoud van een debat er danig door teloor dat het interessante er af is . Ik heb uiteraard respect en waardering voor mensen die zonder fouten kunnen schrijven , maar aangezien er bij mijn weten nog niet één enkele keer een dictee de nederlandse taal zonder één schrijffout is neergelgd, heb ik zo ook mijn bedenking of de nederlandse taal niet oeverloos moeilijk is gemaakt , een beetje onbestuurbaar als onze politiek . Ik weet ook wel dat officiële documenten best zonder fouten zijn opgemaakt . Maar in vele dossiers ( in het bijzonder juridische ) zou men best mogen teruggaan naar wat meer eenvoudig verstaanbare volkstaal . Mijn vriendelijke en oprechte groeten . Over de taal zelf zal ik best niet mee doen , om niet onmiddelijk aan te zetten tot schimpen en onmiddelijke persoonlijke aanvallen . |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Door je ouders laten ondertekenen en morgen afgeven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iedereen maakt wel eens spelling-, grammaticale of doodeenvoudig "technische" (te snel op het toetsenbord zitten kloppen)fouten. Dat overkomt mijzelf evenzeer als een ander. Maar een tekstje van enkele regels dat krioelt van de fouten is toch wel ergerlijk. Het heeft voor gevolg dat de inhoud niet eens meer ernstig genomen wordt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het is wel een feit dat de taalvaardigheid afneemt. Een tijdje gelezen las ik een aantal brieven van mijn voorouders, brieven daterend van de jaren 1920.
Ondanks hun beperkte scholing hanteerden die mensen een sierlijk en haast literair taalgebruik. Dat zie je de dag van vandaag nergens meer, en dat vind ik wel spijtig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Fransch werd Frans, maar Russies delfde het onderspit tegen Russisch. Boeiende historie. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe komt u daarbij? Ontopic blijven is lastig in k&k... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zolang IK de tekst versta , meer moet dat niet zijn !!
![]() Enkel wanneer het rekenen gaat , bv betalen , dan .... ben ik pietje precies !! .... Rekenen ze in een winkel 1 €-cent teveel aan , ik loop niet terug naar de winkel !!
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ik 1 cent nog te goed moet betalen ,
nou , daar kom je NOOIT onderuit ![]() Wat zullen we nou krijgen ![]()
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Iedereen maakt weleens een foutje. Ook ik, evengoed als iemand anders. Maar wanneer er in een reactie van 2 of 3 zinnetjes vijf, zes, zeven fouten staan, dat is erover. Is ook wel storend voor de lezer. Misschien eerst, vooraleer te verzenden, eens uw reactie nalezen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Asjemenou
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 1 kopje koffie , geen jat koffie
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |