![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Gemeenteraadsverkiezingen 2012 Lokale verkiezingen voor gemeente en (afhankelijk van de plaats) districtsraden. Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de gemeenteraadverkiezingen 2012. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() Sinds de aanwijzing van burgemeesters een bevoegdheid is van de Vlaamse Minister van Binnenlands Beleid drong me volgend gedachte-experiment op.
De niet-benoemde burgemeesters in de rand zijn niet-benoemd wegens het schenden van de taalwet, alhoewel de franstaligen het zien als een simpele provocatie. Dit schept echter een precedent dat op basis van omzendbrieven, die voorts 100% rechtsgeldig zijn, een burgemeester niet benoemd hoeft te worden. Bij een hypothetische 50%-overwinning van bepaalde partijen in bepaalde steden zou deze burgemeester eventueel zijn symbolisch ambt niet krijgen. Het zou waarschijnlijk helpen om Bourgois buiten te smijten om een omzendbrief op maat te maken, iets waar VLD met plezier aan zal meewerken gezien hun geschiedenis met bestuurlijke obesitas. De reden is vanzelfsprekend om de macht van de "grote" partijen zoveel mogelijk te bestendigen. Wanneer augustus-peilingen in Antwerpen, Gent, Vilvoorde, Leuven een monsterscore voor N-VA voorspellen, met een minderheidsscore voor de 3 "grote" partijen samen, zou dit scenario wel eens ee n optie kunnen zijn. |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Leo Peeters (omzendbrief Peeters) is iemand van de SP.A.
Gaat de SP.A deze brief terugfluiten?
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
|
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Van SP.A kan je eender wat verwachten, als ze maar in de vetpotten kunnen blijven graaien.
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) Laatst gewijzigd door fonne : 2 april 2012 om 13:00. |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(toegegeven: de machtspartijen regelen het zo dat je inderdaad je eigen schaduw zou moeten wantrouwen. Maar laten we het toch maar leefbaar houden.)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#6 |
Minister-President
|
![]() Gho wanneer dit jaar de loonsonderhandelingen bij mij gingen over de negatie van de di rupo belastingen, ipv een werkelijke koopkrachtverhoging, dan denk ik dat er wel reden tot paranoia is ten opzichte van deze regering. Ik zie ze tot veel in staat. Wie op 3 maand legislatuur 150 euro per maand extra kan belasten van een pas afgestudeerde heeft meer fantasie dan mij... gelukkig betaal ik geen cent meer in België, behalve btw maar die gaat dus ook omhoog...
|
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ga me op 14 of 15 oktober ook uitroepen tot burgemeester. En o wee als ik niet benoemd wordt
![]()
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
#8 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik wil graag een cumul van MSK, de 19 Brusselse gemeenten en Bergen. Bij nader inzicht zou die 19dubbele cumul nog zo slecht niet zijn...
Argumentvormen uit deze link zijn uit den boze. de historische figuur Jezus Christus Laatst gewijzigd door Effect : 3 april 2012 om 10:21. |
|
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Over de 19 kunnen we praten, over MSK niet!
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Al nieuws over de nieuwe burgervaders van de rand?
|
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, eerst worden de nieuwe N-VA burgemeesters in de provincie Antwerpen benoemd. Dessel mocht vanzelfsprekend de spits afbijten met zijn absolute N-VA meerderheid voor Kris van Dijck.
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
![]() |