Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord

Discussietools
Oud 13 oktober 2012, 07:31   #1
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard En nu de waarheid : het ijs op Antarctica neemt toe !

Nooit eerder in de geschiedenis werd op de 256-ste kalenderdag (12 september) meer ijs geregistreerd op Antarctica dan dit jaar (grafiek onderaan). Zeg het niet tegen de traditionele media, want anders zouden ze een aantal van hun verhaaltjes moeten intrekken en toegeven dat ze wetenschappelijke data verkeerd weergeven, schrijft het zakenblad Forbes.

In augustus publiceerde de Amerikaanse openbare omroep NPR een artikel waarin wordt geclaimd dat het smelten van het ijs op Antarctica tien jaar geleden begon en dat zoveel ijs smolt dat het fenomeen ‘het uithangbord van de opwarming van de aarde ’ werd.

Nergens in het artikel wordt melding gemaakt van het feit dat het zee-ijs op Antarctica - sinds men 33 jaar geleden begon satellieten in te zetten om het ijs te meten - is toegenomen en dat de hoeveelheid zee-ijs er al het ganse jaar 2012 het 33-jarige gemiddelde overstijgt.

Geen van de mainstreammedia brengt het nieuws. Een ‘search’ op Google News levert niets op. Wel publiceerde het vakblad Nature een studie waaruit blijkt dat Antarctica 15.000 tot 12.000 jaar geleden een graad warmer was dan vandaag.

Het ijs op de Noordpool smelt dus, terwijl het ijs op Antarctica toeneemt.

Express
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2012, 07:33   #2
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

oeis... en nu hebben ze net zoveel zonnepanelen kunnen plaatsen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2012, 07:38   #3
Descartes Jr
Banneling

Standaard

De opwarming van onze aardkloot
is een politiek gesneden brood.
Nature geeft 't bewijs :
men maakt ons blaaskens wijs !
Tja, angst maakt de volksmenners groot ...
Oud 13 oktober 2012, 08:52   #4
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Straks gaan de polen nog switchen ook! en dan wordt Antarctica de Noordpool.

Et voil�* : probleem opgelost.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2012, 09:06   #5
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dat komt omdat het CO2-gehalte op het zuidelijk halfrond lager is dan op het Noordelijk Halfrond zeker? *kuchkuch*

In ieder geval,de lage ijswaardes op Arctica en de hoge op Antarctica(en die tendens is er al enkele decennia) wijzen er op dat de studie van de zeestromingen en de periodieke wisselingen daarvan nog niet helemaal af zijn....

Het is niet "wetenschappelijk" om er zomaar een factor (het CO2-gehalte van de lucht bijvoorbeeld,nog steeds maar een restgaspercentage..) bij te grijpen en te bevorderen tot "grote determinerende factor".

Er zijn kolossale zeestromingen die zich in enkele jaren tijd "zomaar" honderden kilometers" verplaatsen...en dan gebeuren er dingen op planetaire schaal!

Kelt stelt voor te "zingen voor de arme pinguins"...want die arme diertjes krijgen het nu wel heel koud aan de voetjes...

Laatst gewijzigd door kelt : 13 oktober 2012 om 09:29.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2012, 10:43   #6
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Straks gaan de polen nog switchen ook! en dan wordt Antarctica de Noordpool.

Et voil�* : probleem opgelost.
Dat staat te gebeuren : wanneer het vloeiende magma in de andere richting gaat draaien keren de polen zich om. Op zich niet erg, maar tijdens de overgang valt onze EM-bescherming tijdelijk weg ... en dat kan catastrofaal zijn.
Oud 13 oktober 2012, 10:45   #7
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Dat komt omdat het CO2-gehalte op het zuidelijk halfrond lager is dan op het Noordelijk Halfrond zeker? *kuchkuch*

In ieder geval,de lage ijswaardes op Arctica en de hoge op Antarctica(en die tendens is er al enkele decennia) wijzen er op dat de studie van de zeestromingen en de periodieke wisselingen daarvan nog niet helemaal af zijn....

Het is niet "wetenschappelijk" om er zomaar een factor (het CO2-gehalte van de lucht bijvoorbeeld,nog steeds maar een restgaspercentage..) bij te grijpen en te bevorderen tot "grote determinerende factor".

Er zijn kolossale zeestromingen die zich in enkele jaren tijd "zomaar" honderden kilometers" verplaatsen...en dan gebeuren er dingen op planetaire schaal!

Kelt stelt voor te "zingen voor de arme pinguins"...want die arme diertjes krijgen het nu wel heel koud aan de voetjes...
Al Gore mag er een aantal adopteren in zijn grote, energieverslindende villa ...
Oud 13 oktober 2012, 10:56   #8
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
De meeste pinguïnsoorten profiteren van een Afrikaans, Amerikaans of Oceanisch zonnetje met een mocktail nabij.
Oud 13 oktober 2012, 13:54   #9
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

AnarchoChristophe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
Een trendlijn doorheen een scatterplot zonder een R2 te vermelden is compleet nutteloos.

Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 13 oktober 2012 om 13:54.
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2012, 15:38   #10
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Een trendlijn doorheen een scatterplot zonder een R2 te vermelden is compleet nutteloos.
Pas even de kleinste kwadratenwet toe en je zal het zelf wel vinden, wijsneus.

Laatst gewijzigd door Descartes Jr : 13 oktober 2012 om 15:38.
Oud 13 oktober 2012, 18:10   #11
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Pas even de kleinste kwadratenwet toe en je zal het zelf wel vinden, wijsneus.
Daar is niks wijsneus aan, dat is gewoon wetenschappelijke methodologie. Een lijn doorheen wat punten trekken en zeggen of die lijn omhoog of omlaag gaat kan elke kleuter.

Overigens, voor de kleinste kwadratenwet heb ik de coördinaten van alle punten nodig. Daar ga ik mij niet mee bezighouden.

Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 13 oktober 2012 om 18:12.
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2012, 18:17   #12
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Daar is niks wijsneus aan, dat is gewoon wetenschappelijke methodologie. Een lijn doorheen wat punten trekken en zeggen of die lijn omhoog of omlaag gaat kan elke kleuter.

Overigens, voor de kleinste kwadratenwet heb ik de coördinaten van alle punten nodig. Daar ga ik mij niet mee bezighouden.
Daar zit wel degelijk statistiek achter. Pas de wet van de kleinste kwadraten toe en onthou u van uw niet-onderbouwde commentaar vòòr u zover bent. Overigens ziet elke "kleuter" dat er wel degelijk een stijging te noteren valt. Of dacht je slimmer te zijn dan de wetenschappers die in Nature "mogen" publiceren ? Ja ? Wel stuur uw artikel dan onmiddellijk in.

Laatst gewijzigd door Descartes Jr : 13 oktober 2012 om 18:18.
Oud 13 oktober 2012, 18:26   #13
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Daar zit wel degelijk statistiek achter.
Daar twijfel ik niet aan. Maar zet er in godsnaam een regressiecoefficient bij als je een regressierechte publiceert en tracht wat wetenschappelijk te zijn (gericht aan de schrijvers van het artikel, niet aan u.

Citaat:
Pas de wet van de kleinste kwadraten toe en onthou u van uw niet-onderbouwde commentaar vòòr u zover bent.
Weet jij eigenlijk wel wat die wet is? Nogmaals dan heb je alle coordinaten nodig en het is niet mijn taak om de beste fit te berekenen.

Citaat:
Overigens ziet elke "kleuter" dat er wel degelijk een stijging te noteren valt.
Ja, natuurlijk ziet elke kleuter dat, een regressiecoeficient dient dan ook om toe te lichten hoe significant die stijging is. Als ik 20 punten op 1 lijn zet en 1 punt er 1 eenheid boven, dan is er ook 'een stijging'.

Citaat:
Of dacht je slimmer te zijn dan de wetenschappers die in Nature "mogen" publiceren ? Ja ? Wel stuur uw artikel dan onmiddellijk in.
Neen, gewoon slimmer, of meer wetenschappelijk opgeleid, dan wie verantwoordelijk is voor wetenschappelijke publicaties te vertalen naar Express.
Oud 13 oktober 2012, 18:43   #14
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Weet jij eigenlijk wel wat die wet is? Nogmaals dan heb je alle coordinaten nodig en het is niet mijn taak om de beste fit te berekenen.
Als haast gepensioneerde wetenschapper zal ik uw eerste onbenullige vraag maar over het hoofd zien. Maar als je hier eerst Nature de mantel komt uitvegen om dan te poneren dat "het niet jouw taak is om de beste fit te berekenen", dan heb je de beste weg gekozen om je hier onsterfelijk belachelijk te maken.

Citaat:
Ja, natuurlijk ziet elke kleuter dat, een regressiecoeficient dient dan ook om toe te lichten hoe significant die stijging is. Als ik 20 punten op 1 lijn zet en 1 punt er 1 eenheid boven, dan is er ook 'een stijging'.
Tja, de wetenschap loopt wel eens vaker gelijk met het gezond verstand. Maar dat moet je dan wel hebben, hé.

Citaat:
Neen, gewoon slimmer, of meer wetenschappelijk opgeleid, dan wie verantwoordelijk is voor wetenschappelijke publicaties te vertalen naar Express.
Mijnheer, u kent express niet. Dat is duidelijk. U denkt dat het een vulgariserend boekske is. Ik geef u de raad toch eens op onderzoek te gaan alvorens u hier als een "zelfverklaard wetenschapper met oogkleppen" bloot te geven.
Oud 13 oktober 2012, 18:53   #15
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Sorry, ik wist niet dat u nog student bent. Het is u vergeven.

Onthoud :

a. Ervaring is de som van gemaakte fouten.
b. Iedereen maakt fouten.
c. Wie geen fouten maakt leert niets bij.
d. Pas na héél véél fouten begint men iets volledig onder de knie te hebben.

Succes !
Oud 13 oktober 2012, 19:07   #16
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Als haast gepensioneerde wetenschapper zal ik uw eerste onbenullige vraag maar over het hoofd zien. Maar als je hier eerst Nature de mantel komt uitvegen om dan te poneren dat "het niet jouw taak is om de beste fit te berekenen", dan heb je de beste weg gekozen om je hier onsterfelijk belachelijk te maken.
Ok, toon mij eens hoe ik een R2 bereken zonder daarvoor alle coördinaten van de punten te kennen.

Citaat:
Mijnheer, u kent express niet. Dat is duidelijk. U denkt dat het een vulgariserend boekske is. Ik geef u de raad toch eens op onderzoek te gaan alvorens u hier als een "zelfverklaard wetenschapper met oogkleppen" bloot te geven.
Ik heb niet beweert dat dat een vulgariserend boekske is. Feit blijft dat die grafiek in die toestand nul komma nul wetenschappelijke waarde heeft.
Oud 13 oktober 2012, 19:21   #17
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Ok, toon mij eens hoe ik een R2 bereken zonder daarvoor alle coördinaten van de punten te kennen.
En daarom moet jij direct alles in twijfel trekken. Gebruik een schuifpasser, rekenlat en reken uit het hoofd. 3 methoden die de wetenschappers eeuwenlang beoefenden maar waar onze hedendaagse studenten hun neus voor optrekken.

Citaat:
Ik heb niet beweerd dat dat een vulgariserend boekske is. Feit blijft dat die grafiek in die toestand nul komma nul wetenschappelijke waarde heeft.
Duidelijk nog niet voldoende onderlegd in statistiek. Ze gaan je vast geloven als je je verwering instuurt naar Nature.

Kom, laat ons weer ernstig zijn. Die CO2 is ook bullshit tot 3 cijfers na de komma.
Oud 13 oktober 2012, 19:26   #18
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Een naar willekeur doorgetrokken lijn op een willekeurige grafiek en Doom roepen is niet nutteloos. Kijk maar naar de bankrekening van Al Gore en de WWF.

Hockeystick iemand?
Oud 13 oktober 2012, 19:45   #19
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Duidelijk nog niet voldoende onderlegd in statistiek. Ze gaan je vast geloven als je je verwering instuurt naar Nature.
Het ligt niet aan Nature, daar aanvaarden ze heus geen publicaties met scatters zonder regressiecoëfficienten.

Citaat:
Kom, laat ons weer ernstig zijn. Die CO2 is ook bullshit tot 3 cijfers na de komma.
Geen idee, ik ben geen expert in meteorologie, geologie of andere wetenschappen die zich daarmee bezighouden. Ik krijg er eerlijk gezegd zoveel informatie naar me toe gesmeten van beide zijden dat ik al lang niet meer weet wat ik erover moet denken, zeker niet zonder een grondige theoretische basiskennis.
Oud 13 oktober 2012, 20:21   #20
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Geen idee, ik ben geen expert in meteorologie, geologie of andere wetenschappen die zich daarmee bezighouden. Ik krijg er eerlijk gezegd zoveel informatie naar me toe gesmeten van beide zijden dat ik al lang niet meer weet wat ik erover moet denken, zeker niet zonder een grondige theoretische basiskennis.
Reden te meer om het hier niet te komen weglachen. Het is echter duidelijk : die CO2-bullshit is slechts een marginaal en gepolitiseerd nevenaspect (lees : voer van advocaten). De opwarming van de aarde is een geologisch/cosmologisch fenomeen waaraan de mens niets kan veranderen. Maar het helpt poenpakkers om er alweer munt uit te slaan. En u blijkt hen dan nog te willen ondersteunen. Word journalist.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be