![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
Bekijk resultaten enquête: Vindt u dat het Vlaams Blok zijn naam én zijn vreemdelingenprogramma moet behouden ? | |||
ja |
![]() ![]() ![]() |
29 | 80,56% |
neen |
![]() ![]() ![]() |
7 | 19,44% |
Aantal stemmers: 36. Je mag niet stemmen in deze enquête |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Er is geen enkele reden waarom het Vlaams Blok van naam zou moeten veranderen, ook niet als het door het Hof van Cassatie zou worden veroordeeld. De naam Vlaams Blok is immers een ijzersterk merk. Ook de vele opeenvolgende verkiezingsoverwinningen zijn een duidelijke indicatie dat het Vlaams Blok niet van naam hoeft te veranderen. Ook moet het Vlaams Blok zijn vreemdelingenprogramma geenszins veranderen.
|
![]() |
![]() |
#2 |
Gouverneur
|
![]() Ik vrees dat ze wel zullen moeten na een eventuele uistpraak in Cassatie.. anders kan de partij immers haar subsidies vergeten, en daar leeft een partij van. Ok ze hebben een reserve voor een paar jaren, maar de partijtop zal ook wel even in de toekomst kijken. Ik vermoed dat ze het logo zelf zullen behouden, en de naam lichtjes veranderen. Qua inhoud - en dat proces is nu al in gang gezet - evolueert het blok naar een brede rechtse partij.
Persoonlijk heb ik daar niets op tegen, zolang de partij haar beginstandpunten maar niet verloochent, want dat is het moment voor een nieuwe, radicaal-rechtse partij in Vlaanderen.
#3 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#4 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
#5 |
Vreemdeling
|
![]() Mij kan het niet zoveel schelen hoe de partij noemt of wat zijn leiders zijn. Het is het gedachtengoed, het programma en de attitude die moet doorgedrukt worden.
|
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() het blok oet het blok blijven...
Een oppositiepartij dus. Helemaal mee eens! ![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Eerst en vooral is de partijvoorzitter van het VB niet voor zijn taak als voorzitter betaald. Met het pinten geven wat van een voorzitter verwacht wordt is dit in feite zeer verlieslatend. Tweedens door de strakke structuren van het Vlaams Blok bestaat de partijraad, die de beslissende stem heeft, voor de overgrote meerderheid uit volbloed nationalisten. En die hebbenFrank met zijn scherp verstand leren waarderen en heeft hij zeer weinig oppositie in de partij. Frank is trouwens niet te verleiden met geld. Hij was bij de VNP later Vlaams Blok vanaf het eerste uur. Hij heeft de partij nu naar opeenvolgende overwinningen gebracht en de laatste nu in Juni een werkelijke grondverschuiving veroorzaakt in Vlaanderen Indien hij nog verder wilt, en zijn mandaat loopt ten einde in 2005, zal hij nog voor minimum nog voor een volgende vijf jaar in de voorzitterstoel zitten. Ik zeg wel indien hij het nog wilt. Want het voorzitterschap heeft reeds veel van hem gevergd. Hij is echter een taaie. Een aardje naar zijn moeder, die nog leeft en in de late tachtigs is. Een groot nationaliste die haar mening ook aan Frank zal geven als zij denkt dat hij verkeerd is. Dus reeds democraten in de kern van de familie zelf. Hiermee wil ik dan ook een oproep doen aan de nationalisten om eens een huldeblijk te willen organiseren in Brugge voor moeder Van Hecke, of beter EMMA GELDHOF En nodig mij dan ook uit want ik kom er zowaar speciaal naar Europa voor. Al was het maar voor een dag!
Gij dacht, o lijdzaam volk, dat 't gruwelijk getij der oude tyrannie voor immer was voorbij Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort. Willem Elsschot (In Bormsgedicht) |
||
![]() |
![]() |
#8 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() Ik heb van dit topic een poll gemaakt.
|
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 8) Veranderen, of niet, doorprikken zullen we het "blok-balonnetje" altijd wel 8)
#11 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() |
#12 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#13 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#14 | |
|
![]() Citaat:
Vreest niet gij kleingelovigen!! |
|
![]() |
![]() |
#15 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
"Anti-facism is the last weapon to be deployed from the arsenal of left-wing ideologies, now that everyhting else they believed, hoped and promised has suffered a crushing defeat at the hands of reality." (Josef Isensee) 8)
will be made not by individual human wisdom but by the disappearance of the groups that have adhered to the "wrong" beliefs. (F.a. Hayek) Laatst gewijzigd door Phrea|K : 19 juli 2004 om 22:24. |
|
![]() |
![]() |
#16 | |
|
![]() Citaat:
Nu, wanhoop niet, want met 1.000.000 VB-kiezers heb je nog heel wat werk voor de boeg. |
|
![]() |
![]() |
#17 |
Parlementslid
|
![]() Het programma blijft behouden, de naam misschien niet. Dat hangt af van wat Verhofstadt en zijn marionettenrechters beslissen in cassatie.
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() Als cassatie het arrest bevestigt, zal de partij waarschijnlijk haar naam moeten veranderen. So what? Er zijn veel mogelijke varianten waarbij de kiezer onmiddellijk zal weten dat het nog altijd over het goede oude blok gaat. Bijvoorbeeld: Vlaams Belang, Vlaamse Volkspartij, Vlaanderen Vooruit, enzovoort...
Wat betreft de inhoud denk ik niet dat er eigenlijk iets moet veranderen. Wel zal de stijl moeten aangepast worden. Het regime houdt niet van duidelijke taal of van volks taalgebruik. De boodschap moet een beetje 'wolliger' verpakt worden, dat hebben ze tegenwoordig graag... |
![]() |
![]() |
#19 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
|
![]() |
![]() |
#20 |
Minister
|
![]() bij mij is het eigenlijk ja en nee
|
![]() |