Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Bekijk resultaten enquête: Vindt u dat het Vlaams Blok zijn naam én zijn vreemdelingenprogramma moet behouden ?
ja 29 80,56%
neen 7 19,44%
Aantal stemmers: 36. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussietools
Oud 12 juli 2004, 19:26   #1
Cynicus
Banneling

Cynicus's schermafbeelding

Standaard

Er is geen enkele reden waarom het Vlaams Blok van naam zou moeten veranderen, ook niet als het door het Hof van Cassatie zou worden veroordeeld. De naam Vlaams Blok is immers een ijzersterk merk. Ook de vele opeenvolgende verkiezingsoverwinningen zijn een duidelijke indicatie dat het Vlaams Blok niet van naam hoeft te veranderen. Ook moet het Vlaams Blok zijn vreemdelingenprogramma geenszins veranderen.
Cynicus is offline  
Oud 12 juli 2004, 19:32   #2
Rock Against Communism
Gouverneur

Rock Against Communism's schermafbeelding

Standaard

Ik vrees dat ze wel zullen moeten na een eventuele uistpraak in Cassatie.. anders kan de partij immers haar subsidies vergeten, en daar leeft een partij van. Ok ze hebben een reserve voor een paar jaren, maar de partijtop zal ook wel even in de toekomst kijken. Ik vermoed dat ze het logo zelf zullen behouden, en de naam lichtjes veranderen. Qua inhoud - en dat proces is nu al in gang gezet - evolueert het blok naar een brede rechtse partij.
Persoonlijk heb ik daar niets op tegen, zolang de partij haar beginstandpunten maar niet verloochent, want dat is het moment voor een nieuwe, radicaal-rechtse partij in Vlaanderen.
Oud 12 juli 2004, 19:39   #3
Cyperken
Provinciaal Gedeputeerde

Cyperken's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door flemish_patriot
Ik vrees dat ze wel zullen moeten na een eventuele uistpraak in Cassatie.. anders kan de partij immers haar subsidies vergeten, en daar leeft een partij van. Ok ze hebben een reserve voor een paar jaren, maar de partijtop zal ook wel even in de toekomst kijken. Ik vermoed dat ze het logo zelf zullen behouden, en de naam lichtjes veranderen. Qua inhoud - en dat proces is nu al in gang gezet - evolueert het blok naar een brede rechtse partij.
Persoonlijk heb ik daar niets op tegen, zolang de partij haar beginstandpunten maar niet verloochent, want dat is het moment voor een nieuwe, radicaal-rechtse partij in Vlaanderen.
Indd de basisprincipes van het blok moeten blijven maar ik heb er alle vertrouwen in dat ze die niet zullen verloochenen. Ik vrees er alleen voor dat Frank Vanhecke zijn positie als voorzitter wel eens in het gedrang zal komen en dat zou een slechte zaak zijn.
Cyperken is offline  
Oud 12 juli 2004, 19:47   #4
Rock Against Communism
Gouverneur

Rock Against Communism's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyperken
Citaat:
Indd de basisprincipes van het blok moeten blijven maar ik heb er alle vertrouwen in dat ze die niet zullen verloochenen. Ik vrees er alleen voor dat Frank Vanhecke zijn positie als voorzitter wel eens in het gedrang zal komen en dat zou een slechte zaak zijn.
Ik kan dan misschien wel VB gestemd hebben, toch heb ik geen blind vertrouwen in deze partij. Als ze gaan meedoen met het verkiezen van een voorzitter en meer van dat soort circus-spektakel, vrees ik het ergste. Vanhecke is inderdaad een zeer bekwaam leider, en ook geschikt omdat hij een vrij "neutraal" persoon is, die in het verleden nooit expliciete uitspraken heeft gedaan. Zolang er rechts van hun geen nieuwe partij/ideologiestroming ontstaat, zitten ze zeer confortabel, want ze hebben dan de hele rechtse schare (incl. het uiterstrechts groepje) achter zich, terwijl ze zich richting centrum uitbreiden.
Oud 12 juli 2004, 21:26   #5
Löwe
Vreemdeling

Standaard

Mij kan het niet zoveel schelen hoe de partij noemt of wat zijn leiders zijn. Het is het gedachtengoed, het programma en de attitude die moet doorgedrukt worden.
Löwe is offline  
Oud 12 juli 2004, 22:06   #6
Het Skill Effect
Banneling

Het Skill Effect's schermafbeelding

Standaard

het blok oet het blok blijven...

Een oppositiepartij dus.
Helemaal mee eens!
Het Skill Effect is offline  
Oud 12 juli 2004, 22:12   #7
muishond
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Citaat:
Geloof dat niet!

Eerst en vooral is de partijvoorzitter van het VB niet voor zijn taak als
voorzitter betaald. Met het pinten geven wat van een voorzitter verwacht wordt is dit in feite zeer verlieslatend.

Tweedens door de strakke structuren van het Vlaams Blok bestaat de partijraad, die de beslissende stem heeft, voor de overgrote meerderheid
uit volbloed nationalisten. En die hebbenFrank met zijn scherp verstand leren waarderen en heeft hij zeer weinig oppositie in de partij.

Frank is trouwens niet te verleiden met geld. Hij was bij de VNP later Vlaams Blok vanaf het eerste uur.

Hij heeft de partij nu naar opeenvolgende overwinningen gebracht en de
laatste nu in Juni een werkelijke grondverschuiving veroorzaakt in Vlaanderen

Indien hij nog verder wilt, en zijn mandaat loopt ten einde in 2005, zal hij nog voor minimum nog voor een volgende vijf jaar in de voorzitterstoel
zitten.

Ik zeg wel indien hij het nog wilt. Want het voorzitterschap heeft reeds veel van hem gevergd.

Hij is echter een taaie. Een aardje naar zijn moeder, die nog leeft en in de late tachtigs is. Een groot nationaliste die haar mening ook aan Frank zal geven als zij denkt dat hij verkeerd is. Dus reeds democraten in de kern van de familie zelf.

Hiermee wil ik dan ook een oproep doen aan de nationalisten om eens een huldeblijk te willen organiseren in Brugge voor moeder Van Hecke,
of beter EMMA GELDHOF

En nodig mij dan ook uit want ik kom er zowaar speciaal naar Europa voor. Al was het maar voor een dag!
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.

Willem Elsschot (In Bormsgedicht)
muishond is offline  
Oud 12 juli 2004, 22:30   #8
Cyperken
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door muishond
Citaat:

Geloof dat niet!

Eerst en vooral is de partijvoorzitter van het VB niet voor zijn taak als
voorzitter betaald. Met het pinten geven wat van een voorzitter verwacht wordt is dit in feite zeer verlieslatend.

Tweedens door de strakke structuren van het Vlaams Blok bestaat de partijraad, die de beslissende stem heeft, voor de overgrote meerderheid
uit volbloed nationalisten. En die hebbenFrank met zijn scherp verstand leren waarderen en heeft hij zeer weinig oppositie in de partij.

Frank is trouwens niet te verleiden met geld. Hij was bij de VNP later Vlaams Blok vanaf het eerste uur.

Hij heeft de partij nu naar opeenvolgende overwinningen gebracht en de
laatste nu in Juni een werkelijke grondverschuiving veroorzaakt in Vlaanderen

Indien hij nog verder wilt, en zijn mandaat loopt ten einde in 2005, zal hij nog voor minimum nog voor een volgende vijf jaar in de voorzitterstoel
zitten.

Ik zeg wel indien hij het nog wilt. Want het voorzitterschap heeft reeds veel van hem gevergd.

Hij is echter een taaie. Een aardje naar zijn moeder, die nog leeft en in de late tachtigs is. Een groot nationaliste die haar mening ook aan Frank zal geven als zij denkt dat hij verkeerd is. Dus reeds democraten in de kern van de familie zelf.

Hiermee wil ik dan ook een oproep doen aan de nationalisten om eens een huldeblijk te willen organiseren in Brugge voor moeder Van Hecke,
of beter EMMA GELDHOF

En nodig mij dan ook uit want ik kom er zowaar speciaal naar Europa voor. Al was het maar voor een dag!
Ik geloof niet, Ik vrees enkel! Hoewel uw reply vrij geruststellend is
Cyperken is offline  
Oud 19 juli 2004, 20:14   #9
Cynicus
Banneling

Cynicus's schermafbeelding

Standaard

Ik heb van dit topic een poll gemaakt.
Cynicus is offline  
Oud 19 juli 2004, 21:11   #11
Peedy
Vreemdeling

Peedy's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Peedy
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
8) Veranderen, of niet, doorprikken zullen we het "blok-balonnetje" altijd wel 8)
ge denkt toch niet dat zo'n taaie ballon van het blok doorprikbaar is? Om even op de beeldspraak verder te gaan: de balonnekes van álle partijen zijn al doorprikt geweest, en overlapt met een nieuwe naam en logo, behalve 1...
Oud 19 juli 2004, 21:33   #12
Cyperken
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
8) Veranderen, of niet, doorprikken zullen we het "blok-balonnetje" altijd wel 8)
Verloren moeite van je, voor één elk 'blok-balonnetje' dat jij doorprikt staan er tien nieuwe klaar om de gedachtegang voort te zetten. 8)
Cyperken is offline  
Oud 19 juli 2004, 21:38   #13
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus
Er is geen enkele reden waarom het Vlaams Blok van naam zou moeten veranderen, ook niet als het door het Hof van Cassatie zou worden veroordeeld. De naam Vlaams Blok is immers een ijzersterk merk. Ook de vele opeenvolgende verkiezingsoverwinningen zijn een duidelijke indicatie dat het Vlaams Blok niet van naam hoeft te veranderen. Ook moet het Vlaams Blok zijn vreemdelingenprogramma geenszins veranderen.
Ik ben het met je eens. Als straks het VB een partij als een andere wordt hebben wij niks meer te doen
Oud 19 juli 2004, 22:20   #14
luc broes

Standaard

Citaat:
Frank geniet het volle vertrouwen van de kiezers en van het VB-kader. Alle belangrijke beslissingen worden trouwens genomen in samenwerking en met goedkeuring van het partijbestuur.
Vreest niet gij kleingelovigen!!
luc broes is offline  
Oud 19 juli 2004, 22:23   #15
Phrea|K
Parlementslid

Phrea|K's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Phrea|K
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Ik ben het met je eens. Als straks het VB een partij als een andere wordt hebben wij niks meer te doen
Klopt als een bus.

"Anti-facism is the last weapon to be deployed from the arsenal of left-wing ideologies, now that everyhting else they believed, hoped and promised has suffered a crushing defeat at the hands of reality."
(Josef Isensee)

8)

Laatst gewijzigd door Phrea|K : 19 juli 2004 om 22:24.
Phrea|K is offline  
Oud 20 juli 2004, 07:34   #16
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Piano, wat voor een saai leven moet jij wel hebben.
Nu, wanhoop niet, want met 1.000.000 VB-kiezers heb je nog heel wat werk voor de boeg.
luc broes is offline  
Oud 20 juli 2004, 07:55   #17
Betweter
Parlementslid

Betweter's schermafbeelding

Standaard

Het programma blijft behouden, de naam misschien niet. Dat hangt af van wat Verhofstadt en zijn marionettenrechters beslissen in cassatie.
Oud 20 juli 2004, 09:44   #18
Attiladehun
Banneling

Standaard

Als cassatie het arrest bevestigt, zal de partij waarschijnlijk haar naam moeten veranderen. So what? Er zijn veel mogelijke varianten waarbij de kiezer onmiddellijk zal weten dat het nog altijd over het goede oude blok gaat. Bijvoorbeeld: Vlaams Belang, Vlaamse Volkspartij, Vlaanderen Vooruit, enzovoort...

Wat betreft de inhoud denk ik niet dat er eigenlijk iets moet veranderen.
Wel zal de stijl moeten aangepast worden. Het regime houdt niet van duidelijke taal of van volks taalgebruik. De boodschap moet een beetje 'wolliger' verpakt worden, dat hebben ze tegenwoordig graag...
Attiladehun is offline  
Oud 20 juli 2004, 09:53   #19
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rock Against Communism
..want dat is het moment voor een nieuwe, radicaal-rechtse partij in Vlaanderen.
Bijna correct, immers: dat zou het moment zijn voor een nieuw, marginaal radicaal-rechts partijtje.
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline  
Oud 20 juli 2004, 09:55   #20
Piet Hein
Minister

Standaard

bij mij is het eigenlijk ja en nee
Piet Hein is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be