Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 30 juli 2009, 12:25   #1
Descartes Jr
Banneling
 
 
Descartes Jr's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2002
Locatie: Vielsalm
Berichten: 9.794
Standaard Verdieping Westerschelde : Holland houdt weer eens zijn woord niet

Een dialoog over nu en later
is met de Kees een slag in 't water.
Na ieder akkoord
breekt hij weer zijn woord.
Nu ja, het is en blijft een mooiprater.

Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2009, 12:45   #2
Omar Torrijos
Banneling
 
 
Geregistreerd: 14 juni 2009
Locatie: Bij uw moeder
Berichten: 504
Standaard

Zolang de Vlaming nog steeds niet begrijpt,
dat een Verenigd Koninkrijk ons van zulke onzin bevrijdt,
Zo ploetere hij verder, in dat slik- en schorregebied,
verteerd door complexen en een melancholisch verdriet.
Omar Torrijos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2009, 13:06   #3
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Tja.......

Ik verheerlijk de Nederlanders niet, daar zijn hier op het forum anderen voor.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2009, 13:34   #4
Descartes Jr
Banneling
 
 
Descartes Jr's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2002
Locatie: Vielsalm
Berichten: 9.794
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Omar Torrijos Bekijk bericht
Zolang de Vlaming nog steeds niet begrijpt,
dat een Verenigd Koninkrijk ons van zulke onzin bevrijdt,
Zo ploetere hij verder, in dat slik- en schorregebied,
verteerd door complexen en een melancholisch verdriet.
Dat zou men wel willen, daar in het Noorden
om hier de zacht-Vlaamse geest te vermoorden.
Maar Vlamingen lusten hier voor geen geld
dat Hollands geleuter en vooral ... gescheld !
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2009, 13:36   #5
Descartes Jr
Banneling
 
 
Descartes Jr's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2002
Locatie: Vielsalm
Berichten: 9.794
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Tja.......

Ik verheerlijk de Nederlanders niet, daar zijn hier op het forum anderen voor.
Die het dus in hun eigen Holland voor bekeken hielden. Een referentie !
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2009, 13:43   #6
Omar Torrijos
Banneling
 
 
Geregistreerd: 14 juni 2009
Locatie: Bij uw moeder
Berichten: 504
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
Dat zou men wel willen, daar in het Noorden
om hier de zacht-Vlaamse geest te vermoorden.
Maar Vlamingen lusten hier voor geen geld
dat Hollands geleuter en vooral ... gescheld !
Worden de Marokkanen of Antilianen in Nederland verdrukt?
Waarom is het dat het met ons Vlaminkskes dan niet lukt?
Er is geen winkel of gelegenheid waar m'n me zo vriendelijk bejegent,
heel wat anders dan dit land, waar je meteen bent uitgeregend...
Omar Torrijos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2009, 14:23   #7
Descartes Jr
Banneling
 
 
Descartes Jr's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2002
Locatie: Vielsalm
Berichten: 9.794
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Omar Torrijos Bekijk bericht
Worden de Marokkanen of Antilianen in Nederland verdrukt?
Waarom is het dat het met ons Vlaminkskes dan niet lukt?
Er is geen winkel of gelegenheid waar m'n me zo vriendelijk bejegent,
heel wat anders dan dit land, waar je meteen bent uitgeregend...
Welke Vlaming wil nog naar Holland toe ?
Zelfs d'Hollanders zijn hun platteland moe !
Van mei tot oktober ziet men hier sleurhutten
die zelfs onze HORECA nauwlijks benutten !
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2009, 10:46   #8
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 61.131
Standaard Naar Holland toe ?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
Welke Vlaming wil nog naar Holland toe ?
Zelfs d'Hollanders zijn hun platteland moe !
Van mei tot oktober ziet men hier sleurhutten
die zelfs onze HORECA nauwlijks benutten !
Holland: te plat en te nat.
Efkens serieus: die zeemastodonten hebben Antwerpen NIET nodig !
In Zeebrugge kunnen ze in een minimum v. tijd gelost en/of geladen worden.
Of is dat te moeilijk ???
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2009, 11:07   #9
Descartes Jr
Banneling
 
 
Descartes Jr's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2002
Locatie: Vielsalm
Berichten: 9.794
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
die zeemastodonten hebben Antwerpen NIET nodig !
In Zeebrugge kunnen ze in een minimum v. tijd gelost en/of geladen worden.
Of is dat te moeilijk ???
Zeg wijsneus, denk je dat Zeebrugge alleen de hele overslag voor een half-continent alléén aankan ? Denk maar eens aan de beschikbare kadelengten.

We zullen dan ook maar hopen dat er geen nieuwe Herald of Free Entreprise de haven-ingang blokkeert.

En dan zwijgen we nog over de N49 en E40 die het vrachtvervoer naar het binnenland nu al nauwelijks te slikken krijgen.

Je ziet, het is toch wat ingewikkelder dan jouw simplistische ponering hé
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2009, 11:17   #10
Adam Smith
Europees Commissaris
 
Adam Smith's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2007
Locatie: Brabant, NL, EU
Berichten: 6.334
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
Een dialoog over nu en later
is met de Kees een slag in 't water.
Na ieder akkoord
breekt hij weer zijn woord.
Nu ja, het is en blijft een mooiprater.
Tja zo gaat in Nederland met grote projecten in Nederland. Het uitbaggeren van de Westerschelde past bij een imposante lijst waar ook de aanleg van de tweede Maasvlakte, de a4 (snelweg) bij Leiden, de bouw van kolencentrales en de kokkelvisserij op de Waddenzee onder vallen. Een belangrijk reden hiervoor is de milieuregelgeving, waar milieuorganisaties dankbaar gebruik van maken en de Raad van State die deze regels streng toetst. Ik zal nu een aantal van onze Zuiderburen moeten teleurstellen, maar dit is niet om Antwerpse haven te pesten. Als een van jullie de situatie op het vlak van aanleg van onder andere grote infrastructurele werken in Nederland hadden gevolgd, dan hadden jullie kunnen weten dat dit lang zou duren. Er zijn voldoende Nederlandse politici en bewindslieden, die steen en been klagen dat het wel tien jaar duurt, door regelgeving en bezwaarprocedures, voordat de spreekwoordelijke schop de grond in kan bij allerlei projecten. Dat dit in Belgie sneller kan, is goed nieuws voor voorstanders daar, maar dit soort zaken gaan in Nederland, zoals de zaken er nu voorstaan, zo traag. Hoewel ik toe moet geven dat ik het advies van de Raad van State niet letterlijk ken, was het misschien wel nodig geweest op ook de internationale context meer te belichten.
__________________
  • "Es wird niemals so viel gelogen wie vor der Wahl, während des Krieges und nach der Jagd." Otto von Bismarck
Adam Smith is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2009, 11:29   #11
Descartes Jr
Banneling
 
 
Descartes Jr's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2002
Locatie: Vielsalm
Berichten: 9.794
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
Tja zo gaat idat met grote projecten in Nederland. .... Een belangrijk reden hiervoor is de milieuregelgeving, waar milieuorganisaties dankbaar gebruik van maken en de Raad van State die deze regels streng toetst.
Is ons inderdaad bekend.
Ik las onlangs ergens dat een groot stedebouwkundig project in de buurt van Amsterdam (en waarvan de ondergrondse bouwlagen reeds gerealiseerd waren) plots moest stilgelegd worden omdat het extra verkeer naar het complex later voor teveel extra CO2 zou zorgen.

Houdt dat dan in dat men in Nederland niets meer mag bouwen ? Er is sowieso overal teveel CO2.
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2009, 13:22   #12
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.466
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
Is ons inderdaad bekend.
Ik las onlangs ergens dat een groot stedebouwkundig project in de buurt van Amsterdam (en waarvan de ondergrondse bouwlagen reeds gerealiseerd waren) plots moest stilgelegd worden omdat het extra verkeer naar het complex later voor teveel extra CO2 zou zorgen.

Houdt dat dan in dat men in Nederland niets meer mag bouwen ? Er is sowieso overal teveel CO2.
U zal fijn stof bedoelen vrees ik. Nederland loopt op veel vlakken een 10 tal jaar voor op België, ook wat betreft milieubeleid. Milieu en leefbaarheid zijn belangrijk, net als economie, maar je kan niet oneindig blijven bouwen en verkeer aanzuigen ... er moet ergens een grens en uiteindelijk een evenwicht zijn tussen al die factoren.

Laatst gewijzigd door Blue Sky : 31 juli 2009 om 13:23.
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2009, 19:14   #13
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 61.131
Standaard zeebrugge

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
Zeg wijsneus, denk je dat Zeebrugge alleen de hele overslag voor een half-continent alléén aankan ? Denk maar eens aan de beschikbare kadelengten.

We zullen dan ook maar hopen dat er geen nieuwe Herald of Free Entreprise de haven-ingang blokkeert.

En dan zwijgen we nog over de N49 en E40 die het vrachtvervoer naar het binnenland nu al nauwelijks te slikken krijgen.

Je ziet, het is toch wat ingewikkelder dan jouw simplistische ponering hé
Zeg slimmeke, Ga eens naar Zeebrugge: kadelengten genoeg ! Kijken, manneke...
Een half continent: ik "denk" daar niets over. Jij "denkt" misschien dat Antwerpen een héél continent aankan maar dat is een kemel van formaat.
Bekijk eens de websites v.d. grote containermaatschappijen: daar staat Zeebrugge tussen Hamburg, Rotterdam, Le Havre,...Antwerpen is daar NIET te bespeuren !
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2009, 19:16   #14
Omar Torrijos
Banneling
 
 
Geregistreerd: 14 juni 2009
Locatie: Bij uw moeder
Berichten: 504
Standaard

Bert Anciaux is al bezig met plannen voor een nieuwe haven in Zaventem
Omar Torrijos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2009, 19:24   #15
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Standaard

De tweede Maasvlakte zal bedreigender zijn voor Antwerpen als het niet uitdiepen van de Westerschelde.
Er komt daar een supercontaineroverslaghaven. (mooi woord trouwens)

Scheldetractaat 1839:
De revolutie van 1830 legde ook de haven lam. Opnieuw sloten de Hollanders de Schelde tot zij
in 1831 verplicht werden door de grote mogendheden de Schelde vrij te houden.
http://www.scheldeschorren.be/cms/in...etractaat-1839
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2009, 19:25   #16
Descartes Jr
Banneling
 
 
Descartes Jr's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2002
Locatie: Vielsalm
Berichten: 9.794
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Zeg slimmeke, Zeebrugge staat tussen Hamburg, Rotterdam, Le Havre,...
Zeg knuppel, lees eens dit :

Rotterdamse Haven verliest terrein :

Het gaat niet zo goed met de ultramoderne containerhaven van Rotterdam, de ECT (Europe Combined Terminals). De binnenvaart, de spoorwegen en de vrachtwagenchauffeurs klagen steen en been over de trage afhandeling van containers bij ECT. In de veel minder moderne haven van Antwerpen kunnen containerschepen een stuk sneller gelost en geladen worden. Er zijn binnen de transportwereld echter ook nieuwe ontwikkelingen gaande. Wat te denken van de 'watertruck'?


Belgen werken slimmer :

In de wereld van het containervervoer draait alles om snelheid. Hoe minder lang containerschepen, truckers of treinen moeten wachten op de overslag van de containers, hoe beter. In Rotterdam kunnen de kranen twintig containers per uur verstouwen. In Antwerpen ligt dat op dertig tot veertig kraanbewegingen per uur. Bovendien worden de grote containerschepen soms met twee kranen tegelijk gelost of geladen. Dan tillen die slimme Belgen dus 60 tot 80 containers per uur in of uit een schip. Bovendien zijn de lonen er niet zo hoog als in Nederland. Reden voor enkele grote klanten van de ECT om hun lijndiensten te verleggen naar Antwerpen.
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2009, 19:27   #17
Omar Torrijos
Banneling
 
 
Geregistreerd: 14 juni 2009
Locatie: Bij uw moeder
Berichten: 504
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
Zeg knuppel, lees eens dit :

Rotterdamse Haven verliest terrein :

Het gaat niet zo goed met de ultramoderne containerhaven van Rotterdam, de ECT (Europe Combined Terminals). De binnenvaart, de spoorwegen en de vrachtwagenchauffeurs klagen steen en been over de trage afhandeling van containers bij ECT. In de veel minder moderne haven van Antwerpen kunnen containerschepen een stuk sneller gelost en geladen worden. Er zijn binnen de transportwereld echter ook nieuwe ontwikkelingen gaande. Wat te denken van de 'watertruck'?


Belgen werken slimmer :

In de wereld van het containervervoer draait alles om snelheid. Hoe minder lang containerschepen, truckers of treinen moeten wachten op de overslag van de containers, hoe beter. In Rotterdam kunnen de kranen twintig containers per uur verstouwen. In Antwerpen ligt dat op dertig tot veertig kraanbewegingen per uur. Bovendien worden de grote containerschepen soms met twee kranen tegelijk gelost of geladen. Dan tillen die slimme Belgen dus 60 tot 80 containers per uur in of uit een schip. Bovendien zijn de lonen er niet zo hoog als in Nederland. Reden voor enkele grote klanten van de ECT om hun lijndiensten te verleggen naar Antwerpen.
Uw artikel is 9 jaar oud...
Omar Torrijos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2009, 19:40   #18
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Standaard

Impressie Maasvlakte 2, gereed 2014.

Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2009, 19:46   #19
Descartes Jr
Banneling
 
 
Descartes Jr's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2002
Locatie: Vielsalm
Berichten: 9.794
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Omar Torrijos Bekijk bericht
Uw artikel is 9 jaar oud...
Wikipedia.
Antwerpen : 17° ter wereld.
Zeebrugge : (nog) niet in eerste 50.
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2009, 20:08   #20
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 61.131
Standaard Statistieken

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
Wikipedia.
Antwerpen : 17° ter wereld.
Zeebrugge : (nog) niet in eerste 50.
Statistieken zijn als bikini's...
't Is te zien wat je als EENHEID kiest.
Zeebrugge: 1ste transporthaven ter wereld qua auto's: meer dan 2.000.000 per jaar.
Snelheid is belangrijk: tegen wie zeg je het: er is geen enkele haven in Europa die zoals Zeebrgge vlak aan de zee ligt. Een mastodont van Maersk wordt na het aanmeren bijna onmiddellijk gelost door 4 reusachtige kranen. In ijltempo !!!

En zo kunnen we nog de ganse avond verder gaan...
De een z'n "dood" is de ander z'n brood, alhoewel ik de dood van niets of niemand wens.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:44.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be