![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
Geregistreerd: 24 november 2002
Locatie: Vielsalm
Berichten: 9.794
|
![]() Een dialoog over nu en later
is met de Kees een slag in 't water. Na ieder akkoord breekt hij weer zijn woord. Nu ja, het is en blijft een mooiprater. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
Geregistreerd: 14 juni 2009
Locatie: Bij uw moeder
Berichten: 504
|
![]() Zolang de Vlaming nog steeds niet begrijpt,
dat een Verenigd Koninkrijk ons van zulke onzin bevrijdt, Zo ploetere hij verder, in dat slik- en schorregebied, verteerd door complexen en een melancholisch verdriet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
|
![]() Tja.......
Ik verheerlijk de Nederlanders niet, daar zijn hier op het forum anderen voor. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
Geregistreerd: 24 november 2002
Locatie: Vielsalm
Berichten: 9.794
|
![]() Citaat:
om hier de zacht-Vlaamse geest te vermoorden. Maar Vlamingen lusten hier voor geen geld dat Hollands geleuter en vooral ... gescheld ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
Geregistreerd: 24 november 2002
Locatie: Vielsalm
Berichten: 9.794
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
Geregistreerd: 14 juni 2009
Locatie: Bij uw moeder
Berichten: 504
|
![]() Citaat:
Waarom is het dat het met ons Vlaminkskes dan niet lukt? Er is geen winkel of gelegenheid waar m'n me zo vriendelijk bejegent, heel wat anders dan dit land, waar je meteen bent uitgeregend... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
Geregistreerd: 24 november 2002
Locatie: Vielsalm
Berichten: 9.794
|
![]() Citaat:
Zelfs d'Hollanders zijn hun platteland moe ! Van mei tot oktober ziet men hier sleurhutten die zelfs onze HORECA nauwlijks benutten ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 61.131
|
![]() Citaat:
Efkens serieus: die zeemastodonten hebben Antwerpen NIET nodig ! In Zeebrugge kunnen ze in een minimum v. tijd gelost en/of geladen worden. Of is dat te moeilijk ??? ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
Geregistreerd: 24 november 2002
Locatie: Vielsalm
Berichten: 9.794
|
![]() Citaat:
We zullen dan ook maar hopen dat er geen nieuwe Herald of Free Entreprise de haven-ingang blokkeert. En dan zwijgen we nog over de N49 en E40 die het vrachtvervoer naar het binnenland nu al nauwelijks te slikken krijgen. Je ziet, het is toch wat ingewikkelder dan jouw simplistische ponering hé ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Europees Commissaris
Geregistreerd: 4 september 2007
Locatie: Brabant, NL, EU
Berichten: 6.334
|
![]() Tja zo gaat in Nederland met grote projecten in Nederland. Het uitbaggeren van de Westerschelde past bij een imposante lijst waar ook de aanleg van de tweede Maasvlakte, de a4 (snelweg) bij Leiden, de bouw van kolencentrales en de kokkelvisserij op de Waddenzee onder vallen. Een belangrijk reden hiervoor is de milieuregelgeving, waar milieuorganisaties dankbaar gebruik van maken en de Raad van State die deze regels streng toetst. Ik zal nu een aantal van onze Zuiderburen moeten teleurstellen, maar dit is niet om Antwerpse haven te pesten. Als een van jullie de situatie op het vlak van aanleg van onder andere grote infrastructurele werken in Nederland hadden gevolgd, dan hadden jullie kunnen weten dat dit lang zou duren. Er zijn voldoende Nederlandse politici en bewindslieden, die steen en been klagen dat het wel tien jaar duurt, door regelgeving en bezwaarprocedures, voordat de spreekwoordelijke schop de grond in kan bij allerlei projecten. Dat dit in Belgie sneller kan, is goed nieuws voor voorstanders daar, maar dit soort zaken gaan in Nederland, zoals de zaken er nu voorstaan, zo traag. Hoewel ik toe moet geven dat ik het advies van de Raad van State niet letterlijk ken, was het misschien wel nodig geweest op ook de internationale context meer te belichten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
Geregistreerd: 24 november 2002
Locatie: Vielsalm
Berichten: 9.794
|
![]() Citaat:
Ik las onlangs ergens dat een groot stedebouwkundig project in de buurt van Amsterdam (en waarvan de ondergrondse bouwlagen reeds gerealiseerd waren) plots moest stilgelegd worden omdat het extra verkeer naar het complex later voor teveel extra CO2 zou zorgen. Houdt dat dan in dat men in Nederland niets meer mag bouwen ? Er is sowieso overal teveel CO2. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Europees Commissaris
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.466
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Blue Sky : 31 juli 2009 om 13:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 61.131
|
![]() ![]() ![]() ![]() Citaat:
Een half continent: ik "denk" daar niets over. Jij "denkt" misschien dat Antwerpen een héél continent aankan maar dat is een kemel van formaat. Bekijk eens de websites v.d. grote containermaatschappijen: daar staat Zeebrugge tussen Hamburg, Rotterdam, Le Havre,...Antwerpen is daar NIET te bespeuren ! ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
Geregistreerd: 14 juni 2009
Locatie: Bij uw moeder
Berichten: 504
|
![]() Bert Anciaux is al bezig met plannen voor een nieuwe haven in Zaventem
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
|
![]() De tweede Maasvlakte zal bedreigender zijn voor Antwerpen als het niet uitdiepen van de Westerschelde.
Er komt daar een supercontaineroverslaghaven. (mooi woord trouwens) Scheldetractaat 1839: De revolutie van 1830 legde ook de haven lam. Opnieuw sloten de Hollanders de Schelde tot zij in 1831 verplicht werden door de grote mogendheden de Schelde vrij te houden. http://www.scheldeschorren.be/cms/in...etractaat-1839 |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
Geregistreerd: 24 november 2002
Locatie: Vielsalm
Berichten: 9.794
|
![]() Citaat:
Rotterdamse Haven verliest terrein : Het gaat niet zo goed met de ultramoderne containerhaven van Rotterdam, de ECT (Europe Combined Terminals). De binnenvaart, de spoorwegen en de vrachtwagenchauffeurs klagen steen en been over de trage afhandeling van containers bij ECT. In de veel minder moderne haven van Antwerpen kunnen containerschepen een stuk sneller gelost en geladen worden. Er zijn binnen de transportwereld echter ook nieuwe ontwikkelingen gaande. Wat te denken van de 'watertruck'? Belgen werken slimmer : In de wereld van het containervervoer draait alles om snelheid. Hoe minder lang containerschepen, truckers of treinen moeten wachten op de overslag van de containers, hoe beter. In Rotterdam kunnen de kranen twintig containers per uur verstouwen. In Antwerpen ligt dat op dertig tot veertig kraanbewegingen per uur. Bovendien worden de grote containerschepen soms met twee kranen tegelijk gelost of geladen. Dan tillen die slimme Belgen dus 60 tot 80 containers per uur in of uit een schip. Bovendien zijn de lonen er niet zo hoog als in Nederland. Reden voor enkele grote klanten van de ECT om hun lijndiensten te verleggen naar Antwerpen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
Geregistreerd: 14 juni 2009
Locatie: Bij uw moeder
Berichten: 504
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
|
![]() Impressie Maasvlakte 2, gereed 2014.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
Geregistreerd: 24 november 2002
Locatie: Vielsalm
Berichten: 9.794
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 61.131
|
![]() Citaat:
't Is te zien wat je als EENHEID kiest. Zeebrugge: 1ste transporthaven ter wereld qua auto's: meer dan 2.000.000 per jaar. Snelheid is belangrijk: tegen wie zeg je het: er is geen enkele haven in Europa die zoals Zeebrgge vlak aan de zee ligt. Een mastodont van Maersk wordt na het aanmeren bijna onmiddellijk gelost door 4 reusachtige kranen. In ijltempo !!! En zo kunnen we nog de ganse avond verder gaan... De een z'n "dood" is de ander z'n brood, alhoewel ik de dood van niets of niemand wens. |
|
![]() |
![]() |