![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De eerste tienduizenden jaren is er energie in overvloed, en CO2 neutraal.
Alternatieve kernenergie is "grootste doorbraak sinds vuur N-VA pleitte er overigens vorig jaar al voor, nu wordt de rest van de wereld wakker ![]() N-VA zet in op kerncentrale met thorium, Groen is tegen
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Hopelijk wordt de EU nu ook wakker. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() maar als ik het goed begrijp zal het pas binnen een goede 10 jaar echt functioneel zijn? Spreken we dan nu nog over theorie?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
India heeft een reeks van kleine reactoren in gebruik die Thorium gebruiken als kweekbrandstof. Dus, theorie. Neen. maar om een grote kerncentrale (klassiek Gen II+ of extreem experimenteel) neer te poten zijn er 3 dingen nodig die momenteel een dik probleem vormen. Financiering. Het zijn altijd projecten die decades vergen om rendabel te worden (zo iets waar vele particulieren geen probleem mee hebben, zie maar naar het concept hypotheeklening). Momenteel een dik probleem met de economische situatie. Publieke opinie. Democratisch gezien heeft de kudde altijd gelijk. Helaas is het gras aangeboden door de anti's op't moment groener ( dat was wel anders in de jaren 50 en 60, zelfs ontbijtgranen kregen een symbolische atoom mee) Politieke wil. Da's een combinatie van voorgaande factoren. In een omgeving waar democratie niet meeteld is het gemakkelijker voor kernenergie te gaan en de bijhorende kernwapens. En daar waar corruptie heerst is de groep die het snelste het meeste winst opleverd de groep die de beslissingen neemt.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 9 januari 2013 om 12:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() Simpele oplossing : doe met uw gezin een dikke jas en dikke kledij aan, bouw een hut in het bos, verkoop uw huis en ga daar leven. Geen energie nodig. Het enige waar ze nog over kunnen klagen is als ge uw dagelijks hoopje stront in het bos dumpt.
Pun intended Laatst gewijzigd door Stingray : 9 januari 2013 om 12:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Of hoe Greenpeace voor een groot stuk verantwoordelijk is voor Global warming.
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als die Thorium-reactoren een werkbare optie zijn draaien ze binnen de 10 jaar in tamelijke aantallen.. Ook China beseft wel dat het continue bijbouwen van steenkoolcentrales geen definitieve optie KAN zijn,en een reusachtige transportsector voor die stroom steenkool kriskras doorheen het land uiteindelijk veel te duur zal worden uw hypergesofistikeerd smart-phoontje "made in PRC" is samengestoken mbv steenkolen ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 9 januari 2013 om 18:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Europees Commissaris
|
![]() Grappig hoe sommigen iets dat er nog lang niet is meteen als dé allesomvattende oplossing beschouwen. Sommige mensen zijn echt wel gevaarlijk. Oh ja ... en de NVA die kan het weten natuurlijk want die heeft uiteraard de nodige kennis van zaken om daarover te oordelen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik wacht ondertussen na bijna tien jaar discussieren met groene sjarels nog altijd op een antwoord hoe ze de sluiting van de kerncentrales willen gaan compenseren. Die willen of kunnen gewoon de gevolgen van hun plannen niet bekend maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() Lees het hier:
http://www.greenspirit.com/logbook.cfm?msid=70
![]() |
#14 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het verbaasd me niks. De groenen zijn meestal blind van idealisme. Tegen dat ze verstand krijgen, zijn ze geen groenen meer en nemen de volgende idealisten het over van hen. Altijd slecht nieuws dus.
![]() |
![]() |
#15 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik heb meer respect voor idealisten dan voor mensen die niets ontzien om zoveel mogelijk geld te verdienen en dat vervolgens gebruiken om hun leeghoofdige en vadsige levensstijl te onderhouden die ze klakkeloos overnemen van publiciteit her en der en Amerikaanse series op TV. Kippen zonder kop dus. Vlaanderen bulkt ervan uit.
Laatst gewijzigd door Blue Sky : 10 januari 2013 om 21:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#17 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Idealisten kunnen van mij respect krijgen als ze het koppelen aan verstand en nut. Waarom zou je respect hebben voor iemand die keihard "ik ben voor het milieu" roept en dan met elke actie het milieu om zeep helpt? In principe heb ik meer respect voor iemand die er recht voor uit komt dat hij het milieu om zeep helpt. Het resultaat is hetzelfde, maar hij heeft tenminste de publieke opinie niet bijgewerkt om hetzelfde te gaan doen. Zo gezien zijn idealisten schadelijker.
![]() Laatst gewijzigd door Travis66 : 11 januari 2013 om 07:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eigenlijk is het grootste probleem met kernenergie het nucleair afval waar men geen blijf mee weet. Daarom is het ook wel best dat men naar een goed alternatief gaat zoeken dacht ik. Toch zit ik nog steeds te wachten tot men zo eens een kerncentrale een halve dag uitzet ... gaat wel leuk zijn denk ik of een hoop miserie, wie zal het zeggen. ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
|
![]() Citaat:
Het grootste nadeel van kernenergie is juist dat het eigenlijk de meest milieuvriendelijke energiebron is, maar dat komt de groenen niet uit, want die willen de milieuproblematiek vooral gebruiken om een bepaalde visie over hoe men hoort te leven aan de bevolking op te dringen, en milieuvriendelijke energie in overvloed past daar niet echt bij.
![]() |