Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 december 2012, 14:47   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard Geen controle op de bus: een variant van een no-go-zone voor politie in BXL, Apen, Gt

De overheid die achteruit deinst voor oproerkraaiers.

Niet meer of niet minder.

Deze keer niet in een bepaalde wijk, maar op een bepaalde lijn van De Lijn.

Voor de rechtstaat:
Hip hip hip .... hoera !!

Voor de brave betalende huisvader:
hip hip hip ... hoera !!

Voor de populisten:
hip hip hip ... hoera !!

http://www.gva.be/regio-antwerpen-st...mpaign=enieuws

titel: "Geen ticketcontrole op probleemritten"

Citaat:
Om toch maar geen risico van agressie te nemen, voert De Lijn geen ticketcontroles uit op bepaalde buslijnen. Dat zeggen drie bronnen bij de vervoersmaatschappij. Lijn 23 is er zo een. Dinsdag kreeg een buschauffeur nog slaag na een amokrit.

Kerstdag was voor een 46-jarige buschauffeur uit Deurne allerminst vredig. Een incident op de achterbanken van zijn lijnbus escaleerde en de man moest zelfs klappen incasseren.

Lees hier: Jongeren maken amok en belagen buschauffeur
Wekelijks incident

Lijn 23, tussen de wijk Luchtbal en het centrum van Antwerpen, is een notoire ‘kommerlijn’, zoals Ronny Van Campen van de liberale vakbond ACLVB het noemt. “Het probleem is best complex. De bus staat vaak vast in het verkeer en vertragingen van een halfuur zijn niet meer uitzonderlijk. We kunnen wel stellen dat er toch wekelijks een incident is.”

“Ik merk bij buschauffeurs zelfs dat ze niet meer altijd de moeite doen om een incident te melden, omdat ze ondervinden dat er toch niks fundamenteels gebeurt”, zegt Van Campen. “Wij blijven het agressieprobleem wel aankaarten, maar we stuiten altijd op dezelfde repliek bij De Lijn: bezuinigingen, er is geen geld, er is geen oplossing.”

Na de dood van Guido De Moor (de passagier die in 2006 op de lijn 23 stierf na een confrontatie met medereizigers, red.) werd het systeem van een tweede man bij de chauffeur ingevoerd. “Dat werpt zijn vruchten af,” zegt Van Campen, “maar het is een druppel op een hete plaat. Er zijn maar tien van zulke medewerkers. Penibele ritten zouden er altijd een moeten hebben. Dat was op de 23 dinsdag niet het geval. Die bus was overigens ook niet uitgerust met een bewakingscamera.”

“Nog straffer: op de lijnen 23, 19 (die gekoppeld is aan de 23, red.), 30 en 34 (door Berchem en Borgerhout naar Antwerpen-Zuid, red.) wordt helemaal niet of ten dele niet gecontroleerd, om agressie te voorkomen.”

Twee andere bronnen bevestigen dat, maar De Lijn zelf ontkent. “Dat is een kwakkel. Wij controleren op elke lijn”, zegt woordvoerder Koen Peeters. “Het zou een compleet fout signaal zijn als dat niet het geval was.”

Sylvia Mariën

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2012, 15:12   #2
CLAESSENS Joris
Minister-President

CLAESSENS Joris's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

Voor de rechtstaat:

hip hip hip ... hoera !!

Voor de populisten:
hip hip hip ... hoera !!

Ook in Brussel wordt er gecontroleerd.
Maar blijkbaar niet door alle MIVB personeel en al zeker niet door de mensen met de 'preventie'hesjes die met bosjes rondlopen in de Metro.
Ik zie ze daar elke avond verzamelen voor of in de hal van het Weststation bvb, op geen 5 meter van de controlepoortjes.
Toen ik een paar dagen geleden daar op de tram stond te wachten werd het mij echt te gortig en heb ik ze daarover aangesproken.
Ik vroeg hen welke preventie ze eigenlijk uitvoerden daar ik in minder dan een kwartier tijd meer dan 7 mensen (zowat één derde van de metrogebruikers) door de poortjes zag gaan zonder hun biljet of abonnement te valideren. Dat is nochtans een verplichting en in theorie kan je die poortjes niet passeren zonder te valideren.
Echter:
Indien je vlak achter elkaar doorloopt moet enkel de 1ste persoon valideren want de poortjes mogen natuurlijk geen klanten verpletteren hé.
Je hebt ook nog de fietssluis waar je met een beetje goede wil 13 man inkrijgt, heb ik zelf gezien...
Op dat gegeven moment waren er zelfs twee bij die doodleuk onder de ogen van het 'preventiepersoneel' over de poortjes kropen zonder dat daar ook maar de minste reactie op kwam...
Ik heb ook al meermaals gezien dat het preventiepersoneel van hun badges gebruik maakt om vrienden of kennissen door te laten.

Oh ja, het al grijnzend gegeven antwoord...
Wel bij rampen en zo hé meneer. Als er een vliegtuig op de metro valt bvb...
Dat vonden ze allemaal heel grappig.

Is er nog iemand die niet snapt waarom de prijzen van de Metro nog maar eens gaan stijgen?
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2012, 15:38   #3
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Komt door al dat populisme
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2012, 15:44   #4
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Komt door al dat populisme
Dit is echt populisme, precies de jaren dertig.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2012, 15:46   #5
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
beangstigend hé !
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2012, 15:49   #6
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Dat bedoelde onze koning dus.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2012, 15:51   #7
Anna List
Banneling

Standaard

neemt niet weg dat ik binnenkort 'jongerenbendes' door de stad zie trekken om te protesteren dat buschauffeurs voorbijrijden aan haltes waar 'jongeren' staan te wachten ...
Oud 27 december 2012, 15:53   #8
Freddie
Gouverneur

Freddie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Dat bedoelde onze koning dus.
HUN koning misschien, niet de mijne!
Oud 27 december 2012, 15:58   #9
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Volgens de geciteerde teksten in dit draadje zijn er.....tien(10) begeleiders beschikbaar voor de bussen ...(ik neem aan dat men bedoeld : voor het Antwerpse)...

Dat is evenveel als: "geen".

Aldus kunnen we het gekwek van onze politici omtrent een "veiligheid op het openbaar vervoer" terugbrengen tot wat het is : gekwek.

Laatst gewijzigd door kelt : 27 december 2012 om 15:59.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2012, 16:02   #10
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freddie Bekijk bericht
HUN koning misschien, niet de mijne!
uwe koning zal er wel ene van de familie Moortgat zijn

heel foute boel !
Oud 27 december 2012, 16:39   #11
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Verdoeme,
ik had niet opgemerkt dat er al een draadje over liep.

Maar aub, zorg dat de titels van de draden iets duidelijker zijn.

afijn, vraagje aan de mods: samenvoegen aub. Ik wil immers niet populistisch overkomen.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 27 december 2012, 18:14   #12
eno2
Banneling

Standaard

Laatst gewijzigd door eno2 : 27 december 2012 om 18:15.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2012, 21:52   #13
Goudbever
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Met de bus rijden is voor marginalen
Goudbever is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2012, 01:52   #14
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Zelf heb ik een tijdje in Brussel gewerkt en vond ik dat ook verschrikkelijk hatelijk:

jij betaalt (enfin het werk in mijn geval, maar toch) en vlak achter je komt dan gewoon een profiteur - het moet niet gezegd dat het meestal hetzelfde type figuren als de doorsnee Brusselaar vandaag is, was: vuil, onhygiënisch, stinkend, waarvan je hoopt dat deze persoon je totaal niet aanraakt en liefst ook niet te dichtbij komt, allochtoon (wat natuurlijk nog het minst stoort want de afkomst kan me niet schelen, maar het valt wel op dat het �*ltijd allochtonen zijn die het doen).

Dit gebeurt zoooooooo vaak, en ze doen het zooo schaamteloos.

Ik heb wel al meegemaakt dat men vlak achter de poortjes stond te controleren. Maar dan waren er natuurlijk types die gewoon terug de metro inliepen (eigenlijk gewoon iedereen die niet betaald had) ... iemand ging er wel achterna maarja ... alsof ze die vatten?
En als ze ze vatten: geen id papieren meneer, of valse id opgeven, en wat is het allemaal? :-S

Met alle respect maar, we hebben onszelf wat aangedaan door mensen onder het mom van tolerantie massaal ons land binnen te leiden, mensen die echter zelf totaal intolerant zijn tegenover onze samenleving en die m.i. compleet ontwrichten.

Wij waren een samenleving naar Duits/Zwitsers model waar vele Zuid-Europese landen jaloers op waren qua efficiëntie, spontane houding van het volk, intelligentie die zich liet merken in het systeem en de organisatie, ... nu is het vuiler, chaotischer en er zijn constant mensen die door hun gedrag compleet uit de toon vallen en de rest destabiliseren ...

(idem dito met bv de regel van rechts lopen op roltrappen naar trein of metro. Iedereen doet het, behalve de nieuwkomers (en sommige oenen)... Daardoor gaat al de moeite van de respectvolle, deftige, ernstige, voorkomende burger die respect heeft voor de gebruiken en andere mensen compleet verloren ...
Oud 28 december 2012, 02:48   #15
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

Voor de rechtstaat:

hip hip hip ... hoera !!

Voor de populisten:
hip hip hip ... hoera !!

Het gaat van kwaad naar erger met dat tuig van de richel!
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2012, 04:07   #16
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Ook in Brussel wordt er gecontroleerd.
Maar blijkbaar niet door alle MIVB personeel en al zeker niet door de mensen met de 'preventie'hesjes die met bosjes rondlopen in de Metro.
Ik zie ze daar elke avond verzamelen voor of in de hal van het Weststation bvb, op geen 5 meter van de controlepoortjes.
Toen ik een paar dagen geleden daar op de tram stond te wachten werd het mij echt te gortig en heb ik ze daarover aangesproken.
Ik vroeg hen welke preventie ze eigenlijk uitvoerden daar ik in minder dan een kwartier tijd meer dan 7 mensen (zowat één derde van de metrogebruikers) door de poortjes zag gaan zonder hun biljet of abonnement te valideren. Dat is nochtans een verplichting en in theorie kan je die poortjes niet passeren zonder te valideren.
Echter:
Indien je vlak achter elkaar doorloopt moet enkel de 1ste persoon valideren want de poortjes mogen natuurlijk geen klanten verpletteren hé.
Je hebt ook nog de fietssluis waar je met een beetje goede wil 13 man inkrijgt, heb ik zelf gezien...
Op dat gegeven moment waren er zelfs twee bij die doodleuk onder de ogen van het 'preventiepersoneel' over de poortjes kropen zonder dat daar ook maar de minste reactie op kwam...
Ik heb ook al meermaals gezien dat het preventiepersoneel van hun badges gebruik maakt om vrienden of kennissen door te laten.

Oh ja, het al grijnzend gegeven antwoord...
Wel bij rampen en zo hé meneer. Als er een vliegtuig op de metro valt bvb...
Dat vonden ze allemaal heel grappig.

Is er nog iemand die niet snapt waarom de prijzen van de Metro nog maar eens gaan stijgen?
Nieuwe poortjes installeren met een dubbele sluis en een scanner/camera die geen 2 personen toelaten zou alles oplossen.
2 x valideren dus. 1 keer om in de sluis te komen, daar scant men op aantal personen en indien goed een 2 keer valideren.
Zoniet blijft het dicht.
Feitelijk was dat probleem zo moeilijk niet.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2012, 04:40   #17
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Elke dag controle & ELKE RIT !!!!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Goudbever Bekijk bericht
Met de bus rijden is voor marginalen
hoow hoow , ik rijd ook af & toe met de bus

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2012, 07:47   #18
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht

Met alle respect maar, we hebben onszelf wat aangedaan door mensen onder het mom van tolerantie massaal ons land binnen te leiden, mensen die echter zelf totaal intolerant zijn tegenover onze samenleving en die m.i. compleet ontwrichten.
Links lacht in zijn vuistje want wat zijn we toch een voorbeeld van verdraagzaamheid en menslievendheid in België. Als je ze nu ziet spartelen en rancuneus doen omdat ze verkiezing na verkiezing verliezen dan zou je ze toch met veel plezier de doodsteek geven.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2012, 08:43   #19
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Nieuwe poortjes installeren met een dubbele sluis en een scanner/camera die geen 2 personen toelaten zou alles oplossen.
2 x valideren dus. 1 keer om in de sluis te komen, daar scant men op aantal personen en indien goed een 2 keer valideren.
Zoniet blijft het dicht.
Feitelijk was dat probleem zo moeilijk niet.
Poortjes afschaffen.

Wie zich niet kan gedragen met zoveel vrijheid, die moet het maar flink voelen.

.

Oud 28 december 2012, 09:01   #20
Mosasaurus
Banneling

Mosasaurus's schermafbeelding

Standaard

Aparte bussen voor moslims is een oplossing.
Mosasaurus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be