Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2012
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2012 Lokale verkiezingen voor gemeente en (afhankelijk van de plaats) districtsraden. Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de gemeenteraadverkiezingen 2012.

Discussietools
Oud 8 december 2012, 12:50   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard Onderlijveke Janssens deserteert tego zijn kiezers: zal niet zetelen

http://www.standaard.be/artikel/deta...21208_00396054

titel:
Patrick Janssens stapt uit Antwerpse gemeenteraad

Ik noem dat vaandelvlucht.

Of heeft hij op voorhand gezegd aan zijn kiezers: kies mij of ik geef mijn ontslag ?

Is hij te schoon om in nederigheid oppositie te voeren?
Of is dat te moeilijk ?

Citaat:
Patrick Janssens heeft zaterdag aan de nieuw verkozen SP.A-fractie in Antwerpen meegedeeld dat hij vanaf 1 januari niet langer in de gemeenteraad zal zitten. Dat maakte het kabinet van de huidige burgemeester bekend. SP.A zal de komende zes jaar in Antwerpen oppositie voeren.

' De afgelopen 10 jaar heb ik als burgemeester altijd geprobeerd een verzoenende rol te spelen, boven de partijpolitieke discussies te staan en op een constructieve manier met iedereen samen te werken', zegt Janssens. ‘Ik was ervan overtuigd dat dit het beste was voor Antwerpen en voor alle Antwerpenaars. Het ligt niet in mijn aard en zou ook ongeloofwaardig zijn om nu plots een heel andere rol op te nemen.'

'Ik ben de vele tienduizenden kiezers die geloven in ons project voor Antwerpen zeer dankbaar en ben ervan overtuigd dat we dat project ook vanuit de oppositie verder kunnen en moéten bewaken', gaat Janssens verder. ‘Maar dat gebeurt beter door andere mensen dan door een ex-burgemeester. In de nieuwe generatie die nu klaarstaat is bijzonder veel talent aanwezig en ik heb er alle vertrouwen in dat zij op een succesvolle manier zullen blijven werken aan de best mogelijke stad.‘ Hij laat tot slot weten dat hij zich, 'net zoals de voorbije weken, zal onthouden van commentaar over de politieke actualiteit'.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 8 december 2012 om 12:52.
De schoofzak is offline  
Oud 8 december 2012, 12:57   #2
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

titel:

Ik noem dat vaandelvlucht.

Of heeft hij op voorhand gezegd aan zijn kiezers: kies mij of ik geef mijn ontslag ?

Is hij te schoon om in nederigheid oppositie te voeren?
Of is dat te moeilijk ?
Niet iedereen vindt het leuk om werkloos in de oppositie functies te cumuleren.

Oeps.
Another Jack is offline  
Oud 8 december 2012, 13:03   #3
Vigilante VL
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Niet iedereen vindt het leuk om werkloos in de oppositie functies te cumuleren.

Oeps.
't Is net andersom. De Janssens heeft geen zin om zich in moeilijke thema's in te graven, want daar is hij veel te incompetent, lui en laf voor.

In de RvB van Dexia zit hij veel meer op z'n gemak.
Vigilante VL is offline  
Oud 8 december 2012, 13:06   #4
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vigilante VL Bekijk bericht
't Is net andersom. De Janssens heeft geen zin om zich in moeilijke thema's in te graven, want daar is hij veel te incompetent, lui en laf voor.

In de RvB van Dexia zit hij veel meer op z'n gemak.
Moeilijke thema's op een gemeenteraad??
Another Jack is offline  
Oud 8 december 2012, 13:09   #5
'XIII'
Banneling

Standaard De Opperrat verlaat het schip.

Citaat:

Patrick Janssens heeft zaterdag aan de nieuw verkozen SP.A-fractie in Antwerpen meegedeeld dat hij vanaf 1 januari niet langer in de gemeenteraad zal zitten. Dat maakte het kabinet van de huidige burgemeester bekend. SP.A zal de komende zes jaar in Antwerpen oppositie voeren.

' De afgelopen 10 jaar heb ik als burgemeester altijd geprobeerd een verzoenende rol te spelen, boven de partijpolitieke discussies te staan en op een constructieve manier met iedereen samen te werken', zegt Janssens. ‘Ik was ervan overtuigd dat dit het beste was voor Antwerpen en voor alle Antwerpenaars. Het ligt niet in mijn aard en zou ook ongeloofwaardig zijn om nu plots een heel andere rol op te nemen.'

'Ik ben de vele tienduizenden kiezers die geloven in ons project voor Antwerpen zeer dankbaar en ben ervan overtuigd dat we dat project ook vanuit de oppositie verder kunnen en moéten bewaken', gaat Janssens verder. ‘Maar dat gebeurt beter door andere mensen dan door een ex-burgemeester. In de nieuwe generatie die nu klaarstaat is bijzonder veel talent aanwezig en ik heb er alle vertrouwen in dat zij op een succesvolle manier zullen blijven werken aan de best mogelijke stad.‘ Hij laat tot slot weten dat hij zich, 'net zoals de voorbije weken, zal onthouden van commentaar over de politieke actualiteit'.
Geen commentaar. De man krijgt het niet verwerkt.
'XIII' is offline  
Oud 8 december 2012, 13:12   #6
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Ik vind dit een sterke en moedige keuze van Patrick Janssens! Respect!
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline  
Oud 8 december 2012, 13:16   #7
Vigilante VL
Banneling

Standaard

Citaat:
We weten al dat de thematiek aangaande het plebisciet ver onder uw niveau ligt, chef Jacques.
Vigilante VL is offline  
Oud 8 december 2012, 13:17   #8
'XIII'
Banneling

Standaard

Citaat:
Ben jij daarom opgekomen bij de gemeenteraadsverkiezingen? Het was nog net jouw niveau?
'XIII' is offline  
Oud 8 december 2012, 13:20   #9
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

ego, pure pure ego
Oud 8 december 2012, 13:48   #10
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de bezige bij Bekijk bericht
Rattenspek bedoel je waarschijnlijk.
Nee, ik bedoel "respect". Hij neemt zijn politieke verantwoordelijkheid. Jullie zitten hier nu al wekenlang hysterisch te gillen over Patrick Janssens en wat voor een onbekwaam politicus hij wel niet is. Maar nu hij zijn verantwoordelijkheid opneemt en van het politieke toneel verdwijnt, blijven jullie even hysterisch verder krijsen... Een beetje zielig eigenlijk.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline  
Oud 8 december 2012, 13:55   #11
d2012
Burger

Standaard

Dat hij de Antwerpse politiek voorlopig verlaat is te begrijpen natuurlijk. En menselijk. Maar om daar respect voor te hebben? Nadat hij op een idiote (oeps, weer dat woord ) manier heeft getracht om stokken in de wielen te steken? Don't think so...
d2012 is offline  
Oud 8 december 2012, 13:57   #12
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Ik vind dit een sterke en moedige keuze van Patrick Janssens! Respect!
Mocht BdW eenzelfde boodschap de wereld hebben ingestuurd, werd het steevast vanuit een negatief daglicht bekeken. "BdW vlucht voor zijn verantwoordelijk. Hij kan het niet. Hij is geen staatsman. Hij kan niet omgaan met verschillen." Enzovoort.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 8 december 2012, 13:59   #13
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, ik bedoel "respect". Hij neemt zijn politieke verantwoordelijkheid. Jullie zitten hier nu al wekenlang hysterisch te gillen over Patrick Janssens en wat voor een onbekwaam politicus hij wel niet is. Maar nu hij zijn verantwoordelijkheid opneemt en van het politieke toneel verdwijnt, blijven jullie even hysterisch verder krijsen... Een beetje zielig eigenlijk.
Zijn beslissing om uit de Antwerpse politiek te stappen verdient op zich respect. Hij is evenwel niet gedegouteerd door de politiek in het algemeen, vermits hij volksvertegenwoordiger blijft. Maar het is wel een zeer scherpe indicatie dat hij (en niet alleen hij) de zware verkiezingsnederlaag van 14 oktober in A'pen nog steeds niet kan pruimen. Het gaat hier om een viscerale haat tegenover N-VA in het algemeen en BDW in het bijzonder. We hebben de voorbije week in de media opnieuw enkele staaltjes daarvan kunnen meemaken. Links heeft het uitermate moeilijk met het consequent aanvaarden van de regels van het het verkiezingsspel.
quercus is offline  
Oud 8 december 2012, 14:02   #14
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Zijn beslissing om uit de Antwerpse politiek te stappen verdient op zich respect. Hij is evenwel niet gedegouteerd door de politiek in het algemeen, vermits hij volksvertegenwoordiger blijft. Maar het is wel een zeer scherpe indicatie dat hij (en niet alleen hij) de zware verkiezingsnederlaag van 14 oktober in A'pen nog steeds niet kan pruimen. Het gaat hier om een viscerale haat tegenover N-VA in het algemeen en BDW in het bijzonder. We hebben de voorbije week in de media opnieuw enkele staaltjes daarvan kunnen meemaken. Links heeft het uitermate moeilijk met het consequent aanvaarden van de regels van het het verkiezingsspel.
Of cru gesteld: hij is gewoon een slechte verliezer.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 8 december 2012, 14:45   #15
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
pfah, ik ken dat soort mensen. Als ze niet de baas kunnen spelen, dan interesseert het hen niet.
Flippend Rund is offline  
Oud 8 december 2012, 16:24   #16
matthias999
Minister

matthias999's schermafbeelding

Standaard

De bange haas gaat lopen!
matthias999 is offline  
Oud 8 december 2012, 16:37   #17
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Maar nu hij zijn verantwoordelijkheid opneemt en van het politieke toneel verdwijnt, blijven jullie even hysterisch verder krijsen... Een beetje zielig eigenlijk.
Ach zo, een politicus neemt zijn verantwoordelijkheid als hij NIET zetelt. Dat is nieuw. Misschien een kleine toelichting?
gertc is offline  
Oud 8 december 2012, 16:39   #18
OilOnFire
Gouverneur

Standaard

2

Laatst gewijzigd door OilOnFire : 8 december 2012 om 16:40.
OilOnFire is offline  
Oud 8 december 2012, 16:40   #19
mkb
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
"Politieke verantwoordelijkheid".
Maar verder heb je gelijk: good riddance!
mkb is offline  
Oud 8 december 2012, 16:50   #20
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 Bekijk bericht
De bange haas gaat lopen!
Maar neen, 't is ne sos dus loopt hij gewoon naar waar hij z'n zakken meer kan vullen... 't Moet meer opbrengen dan een burgemeestersloontje en dat gaat hij niet krijgen in de oppositie hé...
manta is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be