Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 oktober 2013, 17:08   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard Is er eigenlijk één andere partij die zo duidelijk en concreet is als de n-va ?

Is er eigenlijk één andere partij die zo duidelijk en concreet is als de n-va ?

De vraag stellen is ze beantwoorden.

(ok ja, de PS is ook duidelijk in haar statuten, met haar poging om een Marxistisch staatsapparaat na te streven; maar niet concreet natuurlijk. Afijn, toch niet zo concreet als de pree van het madammeke van Samusocial of zoiets)

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2013, 17:11   #2
Another Jack
Banneling

Standaard

Ik zal copy/pasten:

Misschien komt dat omdat de congressen van de andere partijen nog niet gehouden zijn.
'T is maar een gok, he...

Laatst gewijzigd door Another Jack : 30 oktober 2013 om 17:11.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2013, 17:16   #3
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ik zal copy/pasten:

Misschien komt dat omdat de congressen van de andere partijen nog niet gehouden zijn.
'T is maar een gok, he...
Ik zou ook kunnen copy/pasten:

Dat van de N-VA ook nog niet, he.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2013, 17:18   #4
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Ik zou ook kunnen copy/pasten:

Dat van de N-VA ook nog niet, he.
Dat is pro forma.
Ik bedoel eigenlijk het partijprogramma voor de verkiezingen.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 30 oktober 2013 om 17:18.
Oud 30 oktober 2013, 17:22   #5
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is pro forma.
Ik bedoel eigenlijk het partijprogramma voor de verkiezingen.
Ah ok. Ik kijk er naar uit om de programma's van de andere partijen te kunnen bekijken.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Oud 30 oktober 2013, 17:24   #6
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Ah ok. Ik kijk er naar uit om de programma's van de andere partijen te kunnen bekijken.
Ik ook. Behalve dat van de CD&V, dat is al 40 jaar hetzelfde.
Oud 30 oktober 2013, 17:24   #7
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ook. Behalve dat van de CD&V, dat is al 40 jaar hetzelfde.

edit: je doet me er aan denken dat ik onlangs het boekje van mevrouw Rutten heb meegekregen en ik het nog moet lezen.

Laatst gewijzigd door Txiki : 30 oktober 2013 om 17:25.
Oud 30 oktober 2013, 17:24   #8
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

(ok ja, de PS is ook duidelijk in haar statuten, met haar poging om een Marxistisch staatsapparaat na te streven; maar niet concreet natuurlijk. Afijn, toch niet zo concreet als de pree van het madammeke van Samusocial of zoiets)

.
Het is gemakkelijk voorstellen te formuleren zonder dat je er een financieel plaatje bijgeeft.
Het is duidelijk dat de NVA met deze voorstellen voor de oppositie kiest zodat Bartje in Antwerpen de grote lul kan blijven uithangen.
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2013, 17:29   #9
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

In feite hoeven de andere partijen totaal niet concreet en duidelijk zijn want we kennen ze maar al te goed: ze willen gewoon meer van hetzelfde, meeheulen met de Franstaligen om postjes te scoren, politieke benoemingen regelen, één hardwerkende Belg die twee leeggangers moet onderhouden tot hij er bij neervalt en meer van dit alles.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2013, 17:36   #10
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Het is gemakkelijk voorstellen te formuleren zonder dat je er een financieel plaatje bijgeeft.
Het is duidelijk dat de NVA met deze voorstellen voor de oppositie kiest zodat Bartje in Antwerpen de grote lul kan blijven uithangen.
Geen enkel voorstel van een politieke partij is in dit onland ooit vergezeld geweest van een financieel plaatje dat verzorgd werd door een onafhankelijke instantie.

Voor de rest is het duidelijk dat de kiezer kan kiezen.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2013, 17:41   #11
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De burgemeester van Antwerpen HEEFT een "grote lul" (op economisch en politieke gebied)om maar eens in uw beeldspraak te blijven......

Of de huidige verklaringen de N-VA veroordelen tot de oppositie zal mogen blijken,daarvoor zijn er verkiezingen.....
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2013, 17:54   #12
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ook. Behalve dat van de CD&V, dat is al 40 jaar hetzelfde als dat van de OVLD en de SPa.
Ik heb uw post - met enig plezier ja, aangepast aan de realiteit.
Oud 30 oktober 2013, 17:57   #13
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik heb uw post - met enig plezier ja, aangepast aan de realiteit.
Oud 30 oktober 2013, 18:28   #14
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Laten we eerlijk zijn, hoeveel financiëke plaatjes heb jij al voor de verkiezingen gezien die achteraf bleken te kloppen?

Dat mensen zich nog laten leiden/vangen door wat er vooraf allemaal verkondigd wordt...
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2013, 18:40   #15
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

.
Geen enkele. Ik moet zeggen dat de lange stiltes, en dan de chaos met de bocht van Bracke enz mij erg hebben doen twijfelen. Maar nu is die twijfel helemaal weggenomen.
Dit is als het ware een instigatie voor Elio II zeer snel uit de startblokken te krijgen.

Maar het is hééél duidelijk.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2013, 18:42   #16
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Laten we eerlijk zijn, hoeveel financiëke plaatjes heb jij al voor de verkiezingen gezien die achteraf bleken te kloppen?

Dat mensen zich nog laten leiden/vangen door wat er vooraf allemaal verkondigd wordt...
Nee maar er was wel een beeld, dat constant moet bijgesteld worden. Wat de NVA wil is een sprong in het duister, dus uiteindelijk zullen ze wel na een dag of 500 in coalitie gaan, of zullen ze het terug afbollen. Maar als ze er in slagen om voldoende stemmen te hebben om alles te kunnen doordrukken hou ik mijn hart vast. En er zal zelfs geen senaat meer zijn die een stokje voor het verloop te steken (of moet ik afloop) zeggen? Het is nu maar uitkijken wat de andere partijen gaan doen in hun programma's.

Laatst gewijzigd door Bierke : 30 oktober 2013 om 18:44.
Bierke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2013, 18:47   #17
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
Nee maar er was wel een beeld, dat constant moet bijgesteld worden.
Lees: er wordt ons iets wijsgemaakt dat achteraf helemaal niet blijkt te kloppen.

Citaat:
Wat de NVA wil is een sprong in het duister,
Gingen ze de cijfers niet nog bekend maken in de nabije toekomst?

Citaat:
dus uiteindelijk zullen ze wel na een dag of 500 in coalitie gaan, of zullen ze het terug afbollen.
Ze zijn het vorige keer niet afgebold, dus kunnen ze het nu niet "terug" afbollen.

Citaat:
Maar als ze e in slagen om voldoende stemmen te hebben om alles te kunnen doordrukken hou ik mijn hart vast.
Ah, de obligatoire ongefundeerde waarschuwing voor de nakende apocalyps.

Citaat:
En er zal zelfs geen senaat meer zijn die een stokje voor het verloop (of moet ik afloop) zeggen?
De senaat was nutteloos. We zouden ons daar beter helemaal vanaf maken.

Citaat:
Het is nu maar uitkijken wat de andere partijen gaan doen in hun programma's.
Hetzelfde als altijd: aanmodderen en rommelen in de marge. En vervolgens weer verbaasd staan kijken dat er weer een nieuwe lading gedupeerden op de kar van die stoute oppositie springt.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Oud 30 oktober 2013, 18:48   #18
De Brabander
Minister-President

De Brabander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

.
www.belgischeunie.be
Oud 30 oktober 2013, 18:50   #19
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
http://forum.politics.be/showthread.php?t=168047
Oud 30 oktober 2013, 18:59   #20
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
Maar als ze er in slagen om voldoende stemmen te hebben om alles te kunnen doordrukken hou ik mijn hart vast. En er zal zelfs geen senaat meer zijn die een stokje voor het verloop te steken (of moet ik afloop) zeggen?
"Zelfs geen senaat"? Op welke planeet leef jij? Wanneer was de laatste keer dat de senaat ergens een stokje voor heeft gestoken, of eigenlijk gewoon zelfs maar een nuttige bijdrage tot het debat heeft geleverd?
Alsof de partijkopstukken die daar in het fluweel zitten anders zouden stemmen dan hun eigen ministers en kamerleden
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be