Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 juli 2004, 12:41   #1
Henry
Burgemeester

Standaard Slechtste politicus wordt staatssecretaris

Voila se, het is gebeurd: Els Van Weert is staatssecretaris geworden. Gruwel o gruwel! De slechtste, minst getalenteerde politicus uit de geschiedenis van Vlaanderen (op 99% van de Vlaams Blok-mandatarissen na) is staatssecretaris geworden.

Een droevig moment in onze geschiedenis.
Oud 20 juli 2004, 12:44   #2
Spetsnaz
Europees Commissaris

Spetsnaz's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Spetsnaz
Standaard

Ik vrees dat je gelijk hebt...
Spetsnaz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2004, 12:49   #3
Michroscoop
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henry
De slechtste, minst getalenteerde politicus uit de geschiedenis van Vlaanderen
Maar nee, dat heeft toch allemaal geen belang wie ze op dat postje zetten!
Michroscoop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2004, 13:02   #4
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Staatssecretaris van SPIRITuele zaken soms ?
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!

Laatst gewijzigd door Tegendradigaard : 20 juli 2004 om 13:03.
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2004, 13:04   #5
neruda
Banneling

neruda's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voila se, het is gebeurd: Els Van Weert is staatssecretaris geworden. Gruwel o gruwel! De slechtste, minst getalenteerde politicus uit de geschiedenis van Vlaanderen (op 99% van de Vlaams Blok-mandatarissen na) is staatssecretaris geworden.

Allez , allez ...en tikkeltje jaloezie heren ? Let the woman do her job ok ?
neruda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2004, 13:07   #6
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door neruda
Allez , allez ...en tikkeltje jaloezie heren ? Let the woman do her job ok ?
Akkoord, kunnen we ten minste nog wat lachen.
Oud 20 juli 2004, 13:08   #7
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik moet er niks van hebben, (door haar gelul over privé wapen bezit), maar er zijn er die nog erger, of minstens even erg zijn.

zo is er een ex cafébaas uit Hasselt, die meer aanspraak maakt op die titel.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2004, 13:11   #8
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Ik vind vooral haar website (www.elsvanweert.be) bijzonder grappig. Ik ken immers niemand die zo onomwonden over zichzelf praat in de derde persoon enkelvoud :

Citaat:
Els heeft als spirit voorzitter haar laatste actie met glans afgerond. Els onderhandelde de afgelopen weken dagelijks mee over het nieuwe Vlaamse regeerakkoord.

Vandaag legt Els de eed af bij Koning Albert om 9u30.
Enfin, ik ben in ieder geval blij voor haar dat haar bijna hondse trouw aan Bert Anciaux nu eindelijk beloond wordt. Ge ziet dat het aloude SS-credo (en op dit forum weet ongeveer iedereen wel hoe dat luidt) nog altijd veel kan doen voor een carrière hé !
Oud 20 juli 2004, 13:40   #9
C uit W

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Een sleutelpositie naar Freya vandenbossche, niet dat ik er iets tegen heb, maar ze heeft nog NIKS bewezen. Het enige dat ik kan noemen zijn die veel te zware schoolagenda's... .
En Els van Weert staatssecretaris, het domste, ongetalenteerste wicht van heel de kliek.
Oud 20 juli 2004, 13:41   #10
C uit W

Standaard

Oud 20 juli 2004, 13:42   #11
Spetsnaz
Europees Commissaris

Spetsnaz's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Spetsnaz
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W
Een sleutelpositie naar Freya vandenbossche, niet dat ik er iets tegen heb, maar ze heeft nog NIKS bewezen. Het enige dat ik kan noemen zijn die veel te zware schoolagenda's... .
En Els van Weert staatssecretaris, het domste, ongetalenteerste wicht van heel de kliek.
Wat Freya Vandenbossche betreft antwoord ik met een quote van NVG
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NVG
Freya 2003-2004:

*
na 7 jaar sloten de federale regering en de gewesten op 8 maart 2004 dan een akkoord om 7,5% minder CO2 uit te stoten. Het Kyoto akkoord is een feit. Voor het eerst een akkoord waarbij Wallonië erkent meer inspanningen te gaan leveren dan Vlaanderen.
* nieuwe Kyotomaatregelen: bij de aankoop van een milieuvriendelijke auto tot 4000 euro terug. Ook energiebesparende ingrepen zoals dubbele beglazing, isolatie van daken en zonnepanelen worden goedkoper.
* Het 'duurzame ontwikkelingsplan' wordt voorgesteld en blijkt volgens de pers "ambitieus, fris en opgewekt" te zijn.
* Freya sluit een akkoord met de banken ivm de kosten die banken aanrekenen bj het afhalen van geld.
* Bankreclame voor jongeren aan banden. Freya sluit hierover opnieuw een akkoord met de banken.
* Energiebewust verdient een plus. Nieuwe maatregel die de aankoop van milieuvriendelijke- en/of bewuste toestellen moet aanmoedigen.
* Banktarieven online vergelijken: er wordt een simulator opgesteld en online gezet waarmee u online alle banktarieven kan vergelijken en de goedkoopste bank kan uitzoeken die aan uw behoeften voldoet.
* Mobiele operatoren ondertekenen gedragscode: De code bevat richtlijnen om de zogenaamde premiumdiensten (sms, mms en geo-lokalisatie of LSB) te regelen. "Dit is een belangrijke stap vooruit in de bescherming van de consument in de mobiele telefoniesector",.
* [size=2]Waterstof als milieuvriendelijk alternatief voor diesel of benzine: ook de overheid geeft het goede voorbeeld en engageert zich om chronologischgewijs alle overheidvoertuigen te vervangen door milieuvriendelijke waterstofvoertuigen.[/size]
* Telecomwet beschermt consument: een nieuwe telecomwet moet de consument beter beschermen, is aangepast aan nieuwe juridische situaties en regelt ook de concurrentie tussen verschillende aanbieders.
* Geen kleine lettertjes in elektriciteitscontract: te vaak wordt de consument speelbal tussen electriciteitleverancier en netbeheerder. Deze nieuwe vorm van contracten, die niet opgesteld zijn in een moeilijk jargon maken hier een eind aan en plaatsen de netbeheerders en leveranciers voor hun verantwoordelijkheid. Gedaan met de consument in het ongewisse te laten.
* Nieuwe Garantiewet: Of het nu om een vulpen, gsm of wasmachine gaat, de eerste twee jaren na de aankoop hebt u sowieso recht op een gratis vervanging of herstelling. Is dit niet mogelijk, dan krijgt u uw geld terug. Goede zaak, denkt u nu. Maar wat na die twee jaar? Dan geniet u nog altijd van een wettelijke waarborg. Een betere bescherming en een duidelijker regeling voor de consument dus.
* Nieuw Renovatieproject aan de Gentse Dampoort (verloederde buurt)
* Design moet beter. Sommige producten zijn niet aangepast aan mensen met een handicapt of oudere mensen. De nieuwe overeenkomst maakt dit voor de toekomst beter vermijdbaar.
* Geen geknoei met kilometerteller. Nieuwe wet, nieue regeling die het knoeien makkelijker opspoorbaar en strafrechtelijke vervolging mogelijk maakt. Tevens bescherming voor consument die door zulks bedrog getroffen is.
* Freya tikt Electrabel op de vingers. Electrabel maakte een facturatiefout waardoor veel klanten teveel betaalde. Freya pikt dit niet en dreigt met sancties.
* Halt aan ongevraagde pakjes. Sommige postorderbedrijven sturen ongevraagd pakjes en daarna factuur. Dit kan niet en wordt aan banden gelegd.
* Halt aan televisiegames en andere sms-gokspelen. Nieuwe wet: bij ieder spal moet je een smsm krijgen met vermelding van prijs en manier om uit te schrijven uit de service. Er komt ook een onderzoek naar de wettelijkheid van diverse televisiegames.
Wat Els Van Weert betreft, treed ik u bij..
Spetsnaz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2004, 13:44   #12
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

De nieuwe Nicole & Hugo!
Oud 20 juli 2004, 13:47   #13
neruda
Banneling

neruda's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spetsnaz

Wat Els Van Weert betreft, treed ik u bij..
Dacht ik ook al , ons Freyake nog niets gedaan ?
Ons Elske zal dat ook niet slecht doen...
neruda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2004, 13:53   #14
Philips Inc.
Minister-President

Philips Inc.'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Philips Inc.
Standaard

Een foto uit de oude doos
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... »

(Friedrich Nietzsche)
Philips Inc. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2004, 13:53   #15
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spetsnaz

Citaat:
Oorspronkelijk bericht door NVG
Freya 2003-2004:

* na 7 jaar sloten de federale regering en de gewesten op 8 maart 2004 dan een akkoord om 7,5% minder CO2 uit te stoten. Het Kyoto akkoord is een feit. Voor het eerst een akkoord waarbij Wallonië erkent meer inspanningen te gaan leveren dan Vlaanderen.
* nieuwe Kyotomaatregelen: bij de aankoop van een milieuvriendelijke auto tot 4000 euro terug. Ook energiebesparende ingrepen zoals dubbele beglazing, isolatie van daken en zonnepanelen worden goedkoper.
* Het 'duurzame ontwikkelingsplan' wordt voorgesteld en blijkt volgens de pers "ambitieus, fris en opgewekt" te zijn.
* Freya sluit een akkoord met de banken ivm de kosten die banken aanrekenen bj het afhalen van geld.
* Bankreclame voor jongeren aan banden. Freya sluit hierover opnieuw een akkoord met de banken.
* Energiebewust verdient een plus. Nieuwe maatregel die de aankoop van milieuvriendelijke- en/of bewuste toestellen moet aanmoedigen.
* Banktarieven online vergelijken: er wordt een simulator opgesteld en online gezet waarmee u online alle banktarieven kan vergelijken en de goedkoopste bank kan uitzoeken die aan uw behoeften voldoet.
* Mobiele operatoren ondertekenen gedragscode: De code bevat richtlijnen om de zogenaamde premiumdiensten (sms, mms en geo-lokalisatie of LSB) te regelen. "Dit is een belangrijke stap vooruit in de bescherming van de consument in de mobiele telefoniesector",.
* [size=2]Waterstof als milieuvriendelijk alternatief voor diesel of benzine: ook de overheid geeft het goede voorbeeld en engageert zich om chronologischgewijs alle overheidvoertuigen te vervangen door milieuvriendelijke waterstofvoertuigen.[/size]
* Telecomwet beschermt consument: een nieuwe telecomwet moet de consument beter beschermen, is aangepast aan nieuwe juridische situaties en regelt ook de concurrentie tussen verschillende aanbieders.
* Geen kleine lettertjes in elektriciteitscontract: te vaak wordt de consument speelbal tussen electriciteitleverancier en netbeheerder. Deze nieuwe vorm van contracten, die niet opgesteld zijn in een moeilijk jargon maken hier een eind aan en plaatsen de netbeheerders en leveranciers voor hun verantwoordelijkheid. Gedaan met de consument in het ongewisse te laten.
* Nieuwe Garantiewet: Of het nu om een vulpen, gsm of wasmachine gaat, de eerste twee jaren na de aankoop hebt u sowieso recht op een gratis vervanging of herstelling. Is dit niet mogelijk, dan krijgt u uw geld terug. Goede zaak, denkt u nu. Maar wat na die twee jaar? Dan geniet u nog altijd van een wettelijke waarborg. Een betere bescherming en een duidelijker regeling voor de consument dus.
* Nieuw Renovatieproject aan de Gentse Dampoort (verloederde buurt)
* Design moet beter. Sommige producten zijn niet aangepast aan mensen met een handicapt of oudere mensen. De nieuwe overeenkomst maakt dit voor de toekomst beter vermijdbaar.
* Geen geknoei met kilometerteller. Nieuwe wet, nieue regeling die het knoeien makkelijker opspoorbaar en strafrechtelijke vervolging mogelijk maakt. Tevens bescherming voor consument die door zulks bedrog getroffen is.
* Freya tikt Electrabel op de vingers. Electrabel maakte een facturatiefout waardoor veel klanten teveel betaalde. Freya pikt dit niet en dreigt met sancties.
* Halt aan ongevraagde pakjes. Sommige postorderbedrijven sturen ongevraagd pakjes en daarna factuur. Dit kan niet en wordt aan banden gelegd.
* Halt aan televisiegames en andere sms-gokspelen. Nieuwe wet: bij ieder spal moet je een smsm krijgen met vermelding van prijs en manier om uit te schrijven uit de service. Er komt ook een onderzoek naar de wettelijkheid van diverse televisiegames.
Ik zie een waslijst met betuttelende maatregelen. Nog even en we krijgen -voor ons eigen bestwil uiteraard- een wet die de minimum-en maximumdikte van WC-papier vastlegt.

Laatst gewijzigd door Stratcat : 20 juli 2004 om 13:56.
Stratcat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2004, 13:55   #16
C uit W

Standaard

Citaat:
* na 7 jaar sloten de federale regering en de gewesten op 8 maart 2004 dan een akkoord om 7,5% minder CO2 uit te stoten. Het Kyoto akkoord is een feit.
Kyoto is waanzinnig. Het is hemeltergend dat we onze economie kapotmaken om iets waar we amper invloed hebben te beïnvloeden.
De natuur is niet maakbaar
Citaat:
Voor het eerst een akkoord waarbij Wallonië erkent meer inspanningen te gaan leveren dan Vlaanderen.
Tja
Citaat:
* nieuwe Kyotomaatregelen: bij de aankoop van een milieuvriendelijke auto tot 4000 euro terug.Ook energiebesparende ingrepen zoals dubbele beglazing, isolatie van daken en zonnepanelen worden goedkoper.
Dit is inderdaad niet slecht, maar getuigd ook niet echt van politiek talent he. Het is goed, maar niet onderscheidend voor een federaal politicus.
Citaat:
De paarse pers. Het is de pers die haar carrière gemaakt heeft.
Citaat:
Een pyrrusoverwinning. Ik vond dat ze dat niet goed gedaan heeft. (maar de beeldvorming van de pers..)
Citaat:
Weer zo'n goeie maatregel die niet onderscheidend is.
Ik zeg het, ik erken haar talenten en potentieel, maar ze is gewoon gebombardeerd tot topminister. Ik zie het zelfs nog in haar gezicht ontploffen. Ze heeft nog alles te bewijzen, en ik heb liever een 'topper' op zo'n belangerijke positie als werk.
Citaat:
Herhaling hier ergens boven
Citaat:
En de goedkoopste stond er niet tussen
Citaat:
Wel uitstekend

Citaat:
Vind ik ook uitstekend

Citaat:
Dit is ook goed, die groepen worden te vaak vergeten.
Citaat:
*Freya tikt Electrabel op de vingers. Electrabel maakte een facturatiefout waardoor veel klanten teveel betaalde. Freya pikt dit niet en dreigt met sancties.
OOoo ze dreigt...

Ik herhaal het dus, ze is zeker niet stom, maar om te krijgen wat haar in haar schoot geworpen is moet je veel meer je sporen verdient hebben.
Oud 20 juli 2004, 13:58   #17
Michroscoop
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De anarchistische bankier
Ik zie een waslijst met betuttelende maatregelen. Nog even en we krijgen een wet die -voor ons eigen bestwil uiteraard- vertelt hoe dik WC-papier mag zijn.
[size=1]Of bestaat die al?[/size]
Inderdaad. Allemaal overbodige administratieve rompslomp, bedoeld om nieuwe ambtenaartjes aan het werk te zetten.
En in diezelfde regering zat er een die de post "administratieve vereenvoudiging" bezette
Michroscoop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2004, 14:03   #18
NVG
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Kyoto is waanzinnig. Het is hemeltergend dat we onze economie kapotmaken om iets waar we amper invloed hebben te beïnvloeden.
De natuur is niet maakbaar
Tja
Dit is inderdaad niet slecht, maar getuigd ook niet echt van politiek talent he. Het is goed, maar niet onderscheidend voor een federaal politicus.
De paarse pers. Het is de pers die haar carrière gemaakt heeft.
Een pyrrusoverwinning. Ik vond dat ze dat niet goed gedaan heeft. (maar de beeldvorming van de pers..)
Weer zo'n goeie maatregel die niet onderscheidend is.
Ik zeg het, ik erken haar talenten en potentieel, maar ze is gewoon gebombardeerd tot topminister. Ik zie het zelfs nog in haar gezicht ontploffen. Ze heeft nog alles te bewijzen, en ik heb liever een 'topper' op zo'n belangerijke positie als werk.
Herhaling hier ergens boven
En de goedkoopste stond er niet tussen
Wel uitstekend

Vind ik ook uitstekend

Dit is ook goed, die groepen worden te vaak vergeten.
OOoo ze dreigt...

Ik herhaal het dus, ze is zeker niet stom, maar om te krijgen wat haar in haar schoot geworpen is moet je veel meer je sporen verdient hebben.
U vergeet toch wel professioneel een paar punten. Maar kom....kan u van ex federaal minister Fientje Moerman ook zo'n waslijst neerleggen?

Was zij het niet die dacht een superoplossing gevonden te hebben met de 29/29 polis, iets wat zijn doel ruimschoots mist.

Vergeet ook niet dat Freya nog maar amper 12 maanden minister was, dus niet mis voor die tijd, al is negatief doen en afbreken natuurlijk leuker.

Belgen moeten steeds negatief zijn en eigen mensen afmaken. Kijk nu Els Van Weert, die vrouw is sinds deze morgen staatssecretaris en volgens di forum is ze al dom, slechtste politica ooit,.... Heeft één van jullie er al ooit mee gesproken? Ik denk het niet dus is het nogal laf om haar nu al (enkele uren na eedaflegging) af te schrijven. Geef die vrouw (die overigens ruimschoots onderschat is door jullie) haar kans. Belgen: wees optimistischer en abitieus!
NVG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2004, 14:16   #19
Dinosaurus
Provinciaal Statenlid

Dinosaurus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Je moet niet mooi zijn om geluk te hebben, hé... En bekwaam ook niet...
Dinosaurus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2004, 14:34   #20
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NVG
U vergeet toch wel professioneel een paar punten. Maar kom....kan u van ex federaal minister Fientje Moerman ook zo'n waslijst neerleggen?
Aha, nu is dus al de lengte van de lijst belangrijker dan de inhoud geworden? Ge ziet : perceptie hé...

Btw over die lijst: al die energiebesparende maatregelen bestaan al veel langer en resulteren onder het ministerie van economische zaken (nota bene dat van Moerman dus).

Citaat:
Was zij het niet die dacht een superoplossing gevonden te hebben met de 29/29 polis, iets wat zijn doel ruimschoots mist.
Klopt, net als Kyoto dus.

Citaat:
Vergeet ook niet dat Freya nog maar amper 12 maanden minister was, dus niet mis voor die tijd, al is negatief doen en afbreken natuurlijk leuker.
Tja, ik kan nu natuurlijk ook gaan juichen dat iemand die amper 12 maanden actief is op een job nu al wordt overgeheveld waardoor elke vorm van continuïteit de facto wordt afgestraft, maar ik ben dan ook niet zo'n roze-bril-stemmer.

Citaat:
Belgen moeten steeds negatief zijn en eigen mensen afmaken. Kijk nu Els Van Weert,
Gezien de generaliserende toon van bovenstaande quote vermoed ik dus dat u geen Belg bent? Of juist wel, omdat u andere eigen mensen afmaakt (mensen die weliswaar niet tot uw partij behoren, maar daarom niet minder politicus zijn)?

Citaat:
die vrouw is sinds deze morgen staatssecretaris en volgens di forum is ze al dom, slechtste politica ooit,.... Heeft één van jullie er al ooit mee gesproken? Ik denk het niet dus is het nogal laf om haar nu al (enkele uren na eedaflegging) af te schrijven. Geef die vrouw (die overigens ruimschoots onderschat is door jullie) haar kans.
Van Weert, die laat bij mij een indruk na zoals die Chantal Pauwels: zo'n omhooggevallen jong snotterwicht dat het vele malen beter denkt te weten dan eender wie anders. Die indruk is echter wél gebaseerd op wat er zoal allemaal van haar tong rolt.

Ik wacht tot op heden echter nog altijd met spanning op de politicus die vriendelijk bedankt voor ersatz-postjes die met behulp van jarenlang geslijm werden bereikt.

Citaat:
Belgen: wees optimistischer en abitieus!
Dat probeer ik, maar die politici maken het mij godverdomme wreed moeilijk...

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be