Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 januari 2013, 14:29   #1
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard Muyters en Bourgouis maken geen verschil

http://www.knack.be/nieuws/belgie/n-...etter-RNBDAGKN

Volgens Koen Van den Heuvel maken de N-VA ministers het verschil niet in de Vlaamse regering.
Wanneer gaan de mensen van de CD&V eens uitpakken met hun eigen programma?
Lees de tekst volledig via de link hierboven. Moest de link niet werken, dan vind je de tekst hieronder.

Citaat:
'N-VA-ministers maken het verschil niet. CD&V zal duidelijk maken wie het orkest leidt'

Eddy Eerdekens
Bron: De Standaard
zaterdag 05 januari 2013 om 09u37
'De N-VA-ministers in de Vlaamse regering maken het verschil niet.' CD&V-fractieleider Koen Van den Heuvel is niet onder de indruk van het werk van de excellenties van de N-VA die samen met zijn partij coalitie vormen.

Vlaams parlementslid Koen Van den Heuvel © Belga
'In de Vlaamse regering bewijst de N-VA niet dat ze het zoveel beter doet.' Dat zegt CD&V-fractieleider in het Vlaams parlement Koen Van den Heuvel in een interview met De Standaard.

Pijnlijke spagaat

‘Is Philippe Muyters een andere minister van Werk dan zijn voorganger Frank Vandenbroucke? De N-VA wil de partij van de verandering zijn. Hun ministers blijken in het beleid het verschil toch niet te kunnen maken. Daar situeert zich een pijnlijke spagaat.’

Over de ministers van zijn eigen partij is Van den Heuvel dan wel erg tevreden. CD&V mag volgens hem ‘een gezonde fierheid’ hebben over het beleid van de partij in de Vlaamse en de federale regering.

Wegbluffen

‘We hebben ons de voorbije jaren wat laten wegbluffen, maar dat zal veranderen. We zijn bij de lokale verkiezingen van 14 oktober helemaal niet uitgeteld, we zetten nu ramen en deuren open en gaan in dialoog met de brede samenleving en in de komende maanden zullen we duidelijk maken wie het orkest echt leidt.’

Van den Heuvel zegt voorts dat het akkoord rond de staatshervorming binnen de regering-Di Rupo geen eindpunt is. 'Laat ons eerst uitvoeren wat we bereikt hebben. Als je de Mount Everest wil beklimmen, doe je dat ook niet in één keer. (EE)
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2013, 14:37   #2
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Met alle respect voor de CD&V'ers hier maar zijn we wat anders gewoon? De laatste tijd hoor ik hen biter weinig vertellen over hun eigen programma en daden, vooral over N-VA en hoe het N-VA programma, volgens CD&V, geïnterpretteerd moet worden.
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2013, 14:41   #3
matthias999
Minister

matthias999's schermafbeelding

Standaard

De traditionele partijen snappen echt niet hoe meer ze naar nva verwijzen en bashen hoe meer kiezers ze eraan verliezen... Dus doe zo verder tot 2014 en we zijn van een verpletterende overwinning verzekerd!
matthias999 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2013, 14:56   #4
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Met alle respect voor de CD&V'ers hier maar zijn we wat anders gewoon? De laatste tijd hoor ik hen biter weinig vertellen over hun eigen programma en daden, vooral over N-VA en hoe het N-VA programma, volgens CD&V, geïnterpretteerd moet worden.
Het zal de verandering zijn die Beke afkondigde
Oud 5 januari 2013, 15:05   #5
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ach Koentje,
hij zegt niet eens wat "zijn" ministers dan wel gedaan hebben om het verschil te maken;
hij zegt alleen dat we dat de komende maanden wel zouden te zien krijgen.

Wel ja, hij moet zich profileren als nieuwe fraktieleider. De vorige is gaan lopen, en schuilt zich nu in een veilige en goed betaalde functie zonder risico's.

(noot: sommigen zingen de lof van Crevette. Omdat er tenminste een programma is, èn verbetering zichtbaar op ons wegennet. Ja, beste medeforummer, die verbetering is er enkel en alleen mogelijk omdat de ganse regering bereid was er budget voor te voorzien. Om wegen aan te leggen, te onderhouden of te herstellen is geen groot politiek licht nodig. Wel cens om den aannemer aan het werk te krijgen.)

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2013, 15:05   #6
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Op zich redelijk triest, ik zou liever meerdere sterke partijen zien die duidelijke standpunten innemen met eigenheid...Nu is het gewoon ofwel stem ik N-VA (meer autonomie, verantwoordelijkheid), PVDA+ (extreem-links), VB (autonomie, racisme), Groen! (onrealistisch ecologisme en leunt aan bij traditionelen) of op traditionelen (viva la belgique, status quo). Gezien ik realistisch ben en tegen racisme ben blijft er N-VA over en traditionelen...N-VA heeft een deel degelijke standpunten dus ik stem er momenteel op maar vrij conservatief op andere...
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2013, 16:35   #7
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

ROFL

Citaat:
'een discrepantie is tussen het populistisch karakter van de veranderingspropaganda van de N-VA en het feit dat de N-VA in de Vlaamse regering niet echt voor een trend- of stijlbreuk zorgt.'
Hij biedt geen kritiek op het beleid maar het is slecht omdat het geen radicale andere manier van werken is

Gezien de omkadering van de job niet veranderd is (noch veranderd kan worden door de N-VA) is het nogal logisch dat ze op vergelijkbare manier werken als hun voorgangers
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2013, 17:26   #8
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ach Koentje,
hij zegt niet eens wat "zijn" ministers dan wel gedaan hebben om het verschil te maken;
hij zegt alleen dat we dat de komende maanden wel zouden te zien krijgen.

Wel ja, hij moet zich profileren als nieuwe fraktieleider. De vorige is gaan lopen, en schuilt zich nu in een veilige en goed betaalde functie zonder risico's.

(noot: sommigen zingen de lof van Crevette. Omdat er tenminste een programma is, èn verbetering zichtbaar op ons wegennet. Ja, beste medeforummer, die verbetering is er enkel en alleen mogelijk omdat de ganse regering bereid was er budget voor te voorzien. Om wegen aan te leggen, te onderhouden of te herstellen is geen groot politiek licht nodig. Wel cens om den aannemer aan het werk te krijgen.)

.
Inderdaad, centen om de aannemer te betalen. En wie beheerd de Vlaamse centen?
Oud 5 januari 2013, 17:43   #9
Helias
Gouverneur

Helias's schermafbeelding

Standaard

Partijman zegt: "Die van mijn partij zijn beter als die van de andere partij."

De Standaard moet wel heel wanhopig zijn om hier een nieuwsitem van te maken.
Helias is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2013, 18:07   #10
Jasper
Provinciaal Gedeputeerde

Jasper's schermafbeelding

Standaard

Deze kritiek komt van een vooraanstaand lid van een partij, waarvan de voorzitter nog niet zo lang geleden openlijk vertelde dat ze geen boodschap meer had.
Is zo'n prutspartij dan in staat om kritiek op anderen te leveren? Ik dacht het niet. Ze hebben geen boodschap meer, geen visie, geen religie die hen verdedigt, en binnenkort hopelijk ook geen leden meer.
(Oh ja, ze hebben nog wel wat vetbetaalde postjes).
Oud 5 januari 2013, 18:17   #11
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Er komt echt geen einde aan de stroom onzin die uit CD&V voortvloeit. Ik vraag me af hoe lang ze die fixatie op NVA nog zullen volhouden. Ik vraag me ook af in hoeverre dit aanslaat bij jan modaal...
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2013, 18:38   #12
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Allé, vandaag had ik toch op zijn minst Steven Vanackere of Alexander Decroo verwacht.
Dat zal voor morgen en overmorgen zijn.
Een beetje Belgicist moet nu zo stilaan toch ook eerder het huilen nabij staan.
Wat een zwaktebod.
Als ze zo doorgaan hebben we nog voor het begin van 2014 werkelijk ieder partijlid tot in de laagste regionen van de drie traditionelen over de NVA bezig gehoord.
En dat op een moment dat Beke zelf toegeeft dat CD&V eigenlijk geen eigen verhaal meer heeft.
Moet dit nu serieus iedere dag opnieuw zo treffend worden geïllustreerd?
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2013, 18:40   #13
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Er komt echt geen einde aan de stroom onzin die uit CD&V voortvloeit. Ik vraag me af hoe lang ze die fixatie op NVA nog zullen volhouden. Ik vraag me ook af in hoeverre dit aanslaat bij jan modaal...
Maar Hypochonder, wat moeten ze anders doen?
Beke stelde het immers zelf: "we hebben geen verhaal meer..."
Als je zo wanhopig bent, dan verval je maar in wat gehak.
Ik denk overigens niet dat Peeters deze ondermijningstaktieken gaat appreciëren.
Ze gaan goed moeten opletten bij CD&V dat er in hun eigen partij geen brokken van komen, mark my words!
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2013, 20:22   #14
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

CD&V: de partij van verzuring, haat en afgunst.

En Beke, de grootste Januskop van allemaal durft zijn gezicht niet eens laten zien.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be