![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit is nieuw voor me.
Is het de christelijke vakbond die bepaalt wat de prijs van De Lijn zal zijn, en of gepensioneerden nu al of niet gratis mogen rijden? Ik zou alvast de controle op zwartrijden eerst verhogen, op de lijn waar ik het meeste op rijd, zie ik nooit controle en zie ik evenmin mensen met een ticket. (Per drie ritten ontwaar ik misschien één blanke persoon van middelbare leeftijd die zo vriendelijk is zijn ticketje te ontwaarden, blijkbaar heeft de rest van de tram een abonnement?). http://www.vandaag.be/binnenland/115...5plussers.html Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het ACV bepaalde mede de prijs van een Arcopar-aandeel ... en dat niet in het minst via hun acv-gekende politiekers.
Maar toch zijn zij klein bier, maar echt klein bier, vergeleken met de vrienden van Di Rupo. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
"De openbare omroep moet in de eerste plaats een essentiële, geloofwaardige en betrouwbare pijler van informatie en duiding zijn en een baken van objectiviteit." - Luc Van den Brande (voorzitter RvB VRT) ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Vreemdeling
|
![]() Ik heb nog nooit controle gehad op een tram in Antwerpen. En ik neem die wel vrij vaak.
Doordat er amper controles zijn, creëer je als overheid ook automatisch een sfeer, waarin mensen die wel ontwaarden of een abonnement hebben, zich gaan afvragen of zij de enige zijn die zich aan de regels houden of niet. Als ik de bus neem, waar ik wel al paar keer controle heb gehad, dan merk ik dat na de controle de mensen altijd hoor zeggen: "dit zouden ze meer moeten doen". Je weet dan ineens wie er parasiteert op de dienstverlening, en je stimuleert de mensen daardoor juist om meer te betalen. Mijn inziens zijn bepaalde abonnementen van de lijn gewoon te goedkoop. Bejaarden reizen gratis, omnio abonnement voor maar 32 euro per jaar. De lijn zorgt enerzijds voor basismobiliteit voor iedereen in de samenleving, maar door te hard te focussen op lage tarieven voor bepaalde groepen, hebben ze niet genoeg inkomsten, waardoor ze niet de investeringen kunnen doen die zouden zorgen dat de lijn ook aangenaam is en zo mensen kan overtuigen om de auto thuis te laten... Daardoor is de frequentie te laag en is het materieel soms te verouderd. (het is niet aangeraden om in de zomer in kostuum een bus of PCC-tram te nemen vooraleer je moet werken) |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() Gratis rijden voor ouwe rijkjes is ergerlijk overbodig
Laatst gewijzigd door eno2 : 23 januari 2013 om 22:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor een povere tweehonderddertig (?) euro per jaar, waarvan dan nog eens een flink gedeelte wordt terugbetaald door mijn werkgever, rijd ik graag geabonneerd op tram, bus en premetro door heel Vlaanderen.
Ik denk dat vele 65+'ers toch geen enkele moeite hiermee kunnen hebben.
Laatst gewijzigd door lombas : 23 januari 2013 om 22:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Ik reed bus tussen De Haan en Gent regelmatig omdat dat voor mij gratis was.
Nou, twee en een half uur bussen enkele richting ipv nog geen uur met bus-trein , dat was toch geen pretje. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoeveel belastingen zou een ongeschoolde arbeider over gans zijn loopbaan te samen geteld, betaald hebben als hij met pensioen gaat ?
Wel, ik vind dat eenieder, hoe rijk ook, die evenveel of meer dan die arbeider betaald heeft, ook mag genieten van gratis vervoer. Niet alleen op de bus/tram maar ook op de binnenlandse trein. Met die correctie: met mag er gerust 50 euro per jaar voor vragen, voor die vrijgeleide. Of met een systeem als Oyster in Londen: toch betalen per gereden traject/zone/kilometer. Kwestie van het beste principe van allemaal ("de vervuiler betaalt") in ere te houden. Maar voor bejaarden dan een evenredige korting. Blijf ik nog wel in mijn maag zitten met de discriminatie: woon je in een klein dorpje, op enige afstand van de dorpskern, dan ben je quasi niks met dat gratis vervoer. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Volgens cijfers van De Lijn die ik me herinner is meer dan 90 % van de gecontroleerde gebruikers in orde met hun vervoersbewijzen. Niet genoeg maar er betaalt dus wel meer dan een enkeling op de tram.
![]() |
![]() |
#10 |
Vreemdeling
|
![]() Het was laatst nog in het nieuws dat ze hier in Antwerpen niet op elke lijn durven/mogen controleren, en dat het net op die plaatsen zal zijn dat er meer nood aan is. Je kan dus bepaalde cijfers positiever maken, door enkel bepaalde lijnen te controleren waarvan je weet dat er minder zwartrijders zijn...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Minister-President
|
![]() Oude rijken nemen het openbare vervoer niet.
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ze kiezen dan ook de trajecten en tijdstippen waarop ze controleren zorgvuldig om dit getal zo hoog mogelijk te houden.
Heeft U ook SCHIJT aan de DIVERSITEIT? Laatst gewijzigd door Karel Martel B : 24 januari 2013 om 11:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ken zelfs (bejaarde) mensen die liever twee blokjes omlopen en daar een andere tram nemen om zo tram 24 te kunnen vermijden. 't is maar een onveiligheidsGEVOEL nietwaar.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 24 januari 2013 om 13:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |