Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 januari 2013, 11:17   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard Het probleem, bij diefstallenplaag uit auto's in Zaventem

Dit is de titel:
Aantal auto-inbraken swingt de pan uit
Horecazaken zien klantenbestand verkleinen
en dit is de link:
http://www.standaard.be/artikel/deta...30124_00445545

En mij trof dit in het artikel:
‘Het probleem is dat computers, iPhones en waardevolle voorwerpen zichtbaar blijven liggen in wagens’
YVES DE BECKER,
politiecommissaris

En nu vind ik dat d�*t niet hèt probleem is.
Hèt probleem is dat er dieven rondlopen die weten dat ze er mee weg komen.

Ok, je voorkomt veel, en je kan maar best op je spullen letten.

Maar ik vrees dat de flikken de gemakkelijkste weg, dus 'veel goede raad uitdelen' maar voor de rest bij de pakken blijven zitten.

Ze moeten ze pakken gvd !!
En veel inventiever en intensiever dan nu, nu het al zo erg geworden is.

Bijvoorbeeld inventiever met lokauto's en uitlokking.

Citaat:
ZAVENTEM - Als u denkt een hapje te gaan eten of een glas te drinken in een van de vele horeca–zaken in Zaventem, denk er dan aan om waardevolle zaken niet in de auto te laten liggen. De voorbije maanden is het aantal auto-inbraken sterk gestegen.

Net als in de omliggende gemeenten is er een stijging van het aantal auto-inbraken merkbaar in Zaventem. De politie weet niet meer waar eerst te kijken en de restaurant-uitbaters zitten met de handen in het haar.

‘De voorbije maanden is het aantal inbraken in auto's van onze klanten gevoelig gestegen', zegt Luigi Mallaci, zaakvoerder van restaurant Serenata aan het Stationsplein. ‘De inbraken zijn altijd een probleem geweest, maar nu loopt het de spuigaten uit. Het is uiteraard pijnlijk voor de slachtoffers, maar ook de horeca-uitbaters worden getroffen. Klanten bij wie is ingebroken blijven vaker weg en er wordt een onveiligheidsgevoel gecreëerd.'

‘We hebben wel camera's geïnstalleerd, maar die hebben slechts een beperkt nut. De camera's naar buiten toe dienen voornamelijk om dieven af te schrikken, want je mag officieel niets doen met die beelden. Bovendien spelen de meeste feiten zich af op de parking achter ons restaurant. Die is slecht verlicht, ligt afgelegen en biedt dieven meerdere ontsnappingsmogelijkheden. Wij vragen al langer om extra patrouilles, maar dat haalt amper iets uit.'

Waardevolle spullen

Politiecommissaris Yves De Becker beseft dat er vaak wordt ingebroken in voertuigen, maar wijst ook de slachtoffers met de vinger. ‘Het grote probleem is dat de computers, iPhones en dergelijke gewoon zichtbaar blijven liggen in de wagens. We doen geregeld controles met preventiemedewerkers om na te gaan of de burgers hun waardevolle spullen niet te zichtbaar laten liggen. Het is verschrikkelijk om te zien hoe ze keer op keer alles laten liggen.'

‘Momenteel patrouilleren we met anonieme voertuigen in de gevoelige buurten zoals aan het Stationplein of langs de restaurantparking aan de Leuvensesteenweg. Zo hebben we vrijdag nog vier daders op heterdaad kunnen betrappen. De preventiedienst van de gemeente heeft ook affiches bezorgd aan de restaurantuitbaters.'

‘We zullen nu proberen om via de bedrijven zelf de werkgevers te waarschuwen. De politiezone Vilvoorde-Machelen doet dat ook al. Tenslotte is het vaak hun materiaal dat uit de wagens wordt gestolen.'

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 25 januari 2013 om 11:19.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2013, 11:20   #2
Bollywood
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dit is de titel:
Aantal auto-inbraken swingt de pan uit
Horecazaken zien klantenbestand verkleinen
en dit is de link:
http://www.standaard.be/artikel/deta...30124_00445545

En mij trof dit in het artikel:
‘Het probleem is dat computers, iPhones en waardevolle voorwerpen zichtbaar blijven liggen in wagens’
YVES DE BECKER,
politiecommissaris

En nu vind ik dat d�*t niet hèt probleem is.
Hèt probleem is dat er dieven rondlopen die weten dat ze er mee weg komen.

Ok, je voorkomt veel, en je kan maar best op je spullen letten.

Maar ik vrees dat de flikken de gemakkelijkste weg kiezen, dus 'veel goede raad uitdelen' maar voor de rest bij de pakken blijven zitten.

Ze moeten ze pakken gvd !!
2 weken geleden ingebroken in mijn wagen. Laptop zat onzichtbaar in de koffer. Maar toch hebben ze die weten te vinden. Wagen stond op een punt waar er heel veel passage is. Toch weten ze in te breken: ruit breken, achterdeur openen, zo toegang tot de koffer forceren.

Dit kan men enkel doen indien men weet dat men ermee wegkomt. Pakken is ook niet genoeg, straffen daarentegen...

Laatst gewijzigd door Bollywood : 25 januari 2013 om 11:21.
Bollywood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2013, 11:30   #3
Patje48
Lokaal Raadslid

Standaard

Het is zelfs zinloos om alles goed te verstoppen. Je auto wordt deskundig en professioneel gescand zodat ze dadelijk weten waar je laptop zit.
Patje48 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2013, 11:34   #4
Le Téméraire
Provinciaal Statenlid

Le Téméraire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patje48 Bekijk bericht
Het is zelfs zinloos om alles goed te verstoppen. Je auto wordt deskundig en professioneel gescand zodat ze dadelijk weten waar je laptop zit.
Ach veel is daar niet voor nodig om te vermoeden dat er iets te halen valt. Hoeveel bedrijven verplichten de werknemers niet om stickers van de firma op de auto te plakken? Hoeveel auto's rijden er niet rond met het logo van de leasingfirma naast de nummerplaat. Zie je er zo één staan, dan kan je er bijna gif op ingeven dat de bestuurder ook een laptop en GSM van het bedrijf heeft.
Le Téméraire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2013, 11:40   #5
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Jamaar, je moet geen aanleiding geven aan de dieven he.

Ga te voet, neem geen handtas of tas mee en laat liefst ook je portefeuille thuis, dan zal je niet beroofd worden. Ze kunnen je natuurlijk nog altijd aftuigen omdat je niets bij hebt.

Dat wordt stilaan de redenering om het onveiligheidsgevoel de kop in te drukken!!
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2013, 11:41   #6
Effect
Minister-President

Standaard

Het probleem is dat vrouwen korte rokken en décollete dragen!!!
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2013, 11:44   #7
Bollywood
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Het probleem is dat vrouwen korte rokken en décollete dragen!!!
Eigenlijk stom maar we gaan stillaan naar dergelijke maatschappij. Beroofd in Brussel dus eigenlijk mijn eigen schuld want ik liep s nachts alleen over straat. Vriendin had korte rok aan dus mag volgens een bepaalde bevolkingsgroep betast worden. Resultaat, we lopen s nachts niet meer alleen rond en vriendin doet altijd een broek aan als we weggaan.
Bollywood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2013, 12:01   #8
Liederik
Staatssecretaris

Liederik's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zo hebben we vrijdag nog vier daders op heterdaad kunnen betrappen.
Hebben ze ze opgepakt ook? Staat er niet bij. Waarschijnlijk dus opgeschrikt en er vandoor gegaan.

En inderdaad. Straks is het mijn schuld dat ze de ruit ingeklopt hebben omdat ik geen onbreekbaar glas heb. Of omdat ik buiten geparkeerd sta in plaats van in een dure bewaakte garage. Of omdat ik niet met een aftandse geblutste ford fiesta van twintig jaar oud rij.
Liederik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2013, 12:22   #9
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Liederik Bekijk bericht
Hebben ze ze opgepakt ook? Staat er niet bij. Waarschijnlijk dus opgeschrikt en er vandoor gegaan.

En inderdaad. Straks is het mijn schuld dat ze de ruit ingeklopt hebben omdat ik geen onbreekbaar glas heb. Of omdat ik buiten geparkeerd sta in plaats van in een dure bewaakte garage. Of omdat ik niet met een aftandse geblutste ford fiesta van twintig jaar oud rij.
Ma goed dat die 20 jaar oud is. 5 jaar ouder en het was een oldtimer, dan was die ook een target voor dieven.
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be