![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
Minister-President
|
volgens Cornell West..
“You don’t play with Martin Luther King, Jr. and you don’t play with his people, said West. “By his people, I mean people of good conscience, fundamentally good people committed to peace and truth and justice, especially the Black tradition that produced it." ... http://www.youtube.com/watch?v=ZLpneP5sZMc http://newsone.com/2153928/cornel-west-obama-mlk/ Laatst gewijzigd door mvd : 24 januari 2013 om 21:26. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
MLK was een pure demamgoog en allesbehalve de man die hij nu heet te zijn .......
|
|
|
#3 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Natuurlijk is Obama die niet waardig.
MLK: "I have a dream" Obama: "I have a drone"
|
|
|
#4 |
|
|
Zo ongeveer.
Maar wel frappant dat een black in het WH zit. Ten tijde van MLK niet denkbaar. Van alle kwaden is Obama wellicht de minst slechte.
|
|
|
#5 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Obama is langs moederszijde een nazaat van een slavenhouder uit het zuiden en langs vaderszijde een nazaat van de "arabische" slavendrijvers uit afrika. (in Afrika heten tot moslim bekeerde afrikanen "arabieren" als zijn ze even zwart als hun niet-islamitische medemensen). Dus in plaats van de zwarte nazaat van de slaven, is Obama een nazaat van degenen die de slavenhandel beheersten.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
|
|
|
|
|
#6 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Nog hogere schulden, nog meer bailouts, nog meer oorlog, nog meer uitholling van civil liberties... Romney was waarschijnlijk niet beter geweest dat klopt. Maar ik ben het soort argumenten als 'hij is nog het minste kwaad' beu. Obama = evil. Pure and simple. En ja hij is een zwarte, so what? Is het beter om een zwarte massamoordenaar en war criminal in het WH te hebben dan een witte? Voelt u zich daar beter bij of zo? Laat me de vraag eens anders stellen. Stel dat Obama géén zwarte was geweest en een (R) achter zijn naam had staan ipv een (D) maar verder exact hetzelfde deed als hij nu deed. Hij zou (overigens terecht) evenveel geminacht en uitgespuwd worden als Bush. Ik weiger om nog 'voor het minste kwaad' te stemmen ook nationaal. Als dat betekent dat er niemand is om voor te stemmen so be it. Op zijn minst zal dat het schaamlapje van 'democratisch verkozen' des te moeilijker houdbaar maken.
Roman soldiers were paid a silver denarius per day. About the size of a silver dime. Job description: brutal hand to hand combat against barbarian hordes. Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 26 januari 2013 om 22:28. |
|
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Als je ziet dat ook in de Europese 'democratieën' men uiteindelijk niet tegen de veroveringsoorlogen kan kiezen. Het is geen verkiezingsthema. De media stimuleert geen debat. Er wordt geen debat in het parlement over gevoerd zelfs. En dat gaat om doden die in onze naam veroorzaakt worden elders. Beter deze uitholling van de democratie aanklagen dat de illusie te koesteren iets te zeggen te hebben over de belangrijke thema's. |
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Europees Commissaris
|
Juist. Ik blijf al enkele jaren gewoon thuis. Ze kunnen m'n rug op.
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
De vraag is...wat doe je in de plaats van bolletjes te kleuren? 'Gewoon thuis blijven'? Is dat alles?
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Europees Commissaris
|
|
|
|
|
|
|
#11 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Dat lijkt me het meest zinvolle wat je kan doen. Jezelf en anderen informeren. Werken aan een kritische massa noemt men dat.
|
|
|
|
#12 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
In een geïndividualiseerde maatschappij kan dat moeilijk zijn op de wijze die u beschrijft. De volgende noodzakelijke stap na 'educatie' is 'organisatie' mijns inziens.
|
|
|
|
|
|
#13 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Dat doe ik ook wel eens. |
|
|
|
|
|
|
#14 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#15 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Obama meent het wel goed, maar natuurlijk is hij opgegroeid in een begoede bourgeois omgeving, bij de ouders van z'n blank-amerikaanse moeder (z'n vader spendeerde z'n laatste jaren in de bars van Nairobi...), daar kun je niet om heen, het is geen "echte" zwarte. Hij heeft goede ideeën, maar natuurlijk kon hij nooit verkozen raken zonder de steun van belangrijke kapitaalkrachtige lobbygroepen, dus Obama moet met veel verschillende factoren rekening houden, z'n handen zijn gebonden. Dat zie je duidelijk i v m Israel, ik ben zeker dat Obama een tegenstander van vrede als Netanyahu hartsgrondig haat, maar hij kan dat niet openlijk zeggen of maatregelen nemen zonder de steun van bepaalde machtige groepen kwijt te raken, waarna hij ook zeer vlug z'n job zou kwijtraken. Wat Kenya betreft: Kenyanen hoopten dat hij hun land zou helpen, maar dat deed hij niet, hj is president van de VS en niet van Kenya. Dus nu is de Obamagekte wat over. Overigens z'n grootmoeder werd overvallen omdat men dacht dat er geld zat... |
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Europees Commissaris
|
Mijn actieterrein bestaat uit bibliotheken, stations, treinen, wachtkamers van dokters en tandartsen, en zelfs kerken. Ik stopte vroeger tijdschriften in reiskoffers die in handelszaken te koop staan. Maar daar ben ik mee opgehouden want ik heb geen zin om in de kraag gevat te worden door een winkeldetectieve.
Laatst gewijzigd door Gamla : 27 januari 2013 om 00:39. |
|
|
|
|
|
#17 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik vind uw aanpak wel verfrissend. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 27 januari 2013 om 00:42. |
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Europees Commissaris
|
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
|
[quote=tomm;6513152]Obama langs vaderskant is een Luo, dat zijn nooit slavenhandelaars geweest. De slavenhandelaars waren de Swahili van de kust. Een klein deel van het Luo volk werd pas zeer recent bekeerd tot de Islam.
unquote Obama meent het wel goed, maar natuurlijk is hij opgegroeid in een begoede bourgeois omgeving, bij de ouders van z'n blank-amerikaanse moeder (z'n vader spendeerde z'n laatste jaren in de bars van Nairobi...), daar kun je niet om heen, het is geen "echte" zwarte. Hij heeft goede ideeën, maar natuurlijk kon hij nooit verkozen raken zonder de steun van belangrijke kapitaalkrachtige lobbygroepen, dus Obama moet met veel verschillende factoren rekening houden, z'n handen zijn gebonden. Dat zie je duidelijk i v m Israel, ik ben zeker dat Obama een tegenstander van vrede als Netanyahu hartsgrondig haat, maar hij kan dat niet openlijk zeggen of maatregelen nemen zonder de steun van bepaalde machtige groepen kwijt te raken, waarna hij ook zeer vlug z'n job zou kwijtraken. Wat doet een (Amerikaanse) meid met een Luo? We hebben ooit eens een programma gevolgd over een Duitse vrouw die het met een Masai aanlegde. Zij probeerde als een Masai te leven, iets wat haar redelijk afging maar tenslotte sneuvelde het huwelijk op de enorme cultuurclash. Arthur Rimbaud lezende gaat het andersom wat makkelijker. De Afrikaanse vrouw in haar eigen habitat is redeijk aanspreekbaar, zeker voor een blanke. Een vriend van mij woont met een Kenyaanse aan het Rudolphmeer (lake Turkana), hij leeft twee levens, een in Kenya en een hier te lande. Over Obama heb ik geen mening - het is een poststempel van een ziekelijke maatschappij waar geweld een vooraanstaande plaats inneemt. Een letterlijke sprinkhanenplaag die 40% van de wereldproductie aan voedsel wegneemt en de meest belachelijke (op die van de Islam na) principes hebben die men op deze aardkloot kan waarnemen.
Brussel regeert, Brussel dicteert, de burger gireert. Ondertussen neemt de Euroscepsis hand over hand toe. Laatst gewijzigd door D'ARTOIS : 27 januari 2013 om 02:21. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
|
|
|