![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() Hoe staan flaminganten tegenover het Nederlands koningshuis? Aangezien ze zich als republikeinen voordoen moeten ze die monarchie toch haten of vergis ik mij?
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() waarom moeten wij haten?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Principieel ben ik vierkant tegen de monarchie. Ik moet wel erkennen dat ik de wijze van optreden van de Nederlandse monarchie een heel stuk dragelijker vind dan die van de franstalige von Sachsen-Coburg familie uit Brussel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Europees Commissaris
|
![]() Kleine toevoeging, die naam is afgeschaft zoals die ook in het VK afgeschaft werd. Ze zijn nu gewoon "van België".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Staatssecretaris
|
![]() Flaminganten is niet hetzelfde als republikeinen. Er zijn er veel, maar de begrippen zijn niet synoniem. Zoals je heel goed weet, stokertje.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat doe ik dan ook.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ja, sommigen vinden het zelfs hemelse klanken om een koningin Nederlands te horen spreken of trekken een oranje regenjasje aan. Terwijl ze verklaren dat de monarchie afgeschaft zou moeten worden. Vreemde vogels, hoor.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. Laatst gewijzigd door Txiki : 30 januari 2013 om 11:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het onze moet nog wat macht afgenomen worden. Gezien de erfopvolging is het moeilijk om een koning te ontslaan als die zijn boekje te buiten gaat. Dus mogen we de onze wat bewegingsvrijheid afnemen, zodat hij niet in de fout kan gaan.
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() Als je nu toch zou moeten kiezen, tussen een bende randdebielen in laken, en Maxima en co heb ik rap gekozen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom zou je moeten kiezen? Waarom de ene erfopvolging inruilen voor de andere?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Misschien moeten we hem de kroon geven. Of speuren of het huis Van Vlaanderen nog geen afstammelingen in mannelijke lijn heeft, bastaarden inbegrepen. Onwaarschijnlijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Europees Commissaris
|
![]() De Spaanse koning claimt de titel, maar dan enkel als Spaanse koning, wegens de Spaanse Successieoorlog.
Astrid lijkt nu en dan wat populairer te zijn. Zij is met een Habsburger getrouwd. Karl, de 'erfgenaam', zou natuurlijk wél de Orde van het Gulden Vlies met zich meebrengen. Erg prestigieus, en in ons land gesticht. België heeft die nog willen opslorpen na WOI. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Trouwens, wat wil dat vervelend Brabandertje hier komen kwekken over onze houding t.a.v. de Oranje-monarchie? De Nederlanders vinden die familie prima en dat is hun goed recht. De Vlamingen zouden slechts met een vraag daaromtrent kunnen geconfronteerd worden indien het zou tot een Nederlands-Vlaamse Confederatie komen. In dat geval vinden we er wel iets op. De deelstaat Nederland kan in dat geval rustig zijn Monarchie behouden en de deelstaat Vlaanderen blijft een republiek. Moet kunnen!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() 2
![]() |
#19 |
Minister
|
![]() Het Nederlands Koningshuis lijkt me politiek neutraal en bovendien spreken ze Nederlands. De Argentijnse Maxima was er in ieder geval snel mee weg. Ik ben ervan overtuigd dat het leeuwendeel van de Nederlanders hun Koningshuis wenst te behouden. Uiteraard ben ik ook een republikein, maar Nederland kan gerust als koninkrijk een confederatie vormen met de Vlaamse republiek.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als flamingant geloof ik in het zelfbeschikkingsrecht en laat ik mij dus niet uit over andermans staatsstructuur.
![]() |