Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 februari 2013, 14:28   #1
giserke
Banneling

Standaard De nieuwe wereld orde (nu serieus)

Ik wil dit her opstarten.
Maar met nauwere voorwaarden.:
Geen gezever over Reptilans, graancirkels, Ufo’s en andere zever.
De eersten die hier mee afkomt krijgt een schop onder zijn kloten.

Wel over een aantal feiten en uitspraken in de geschiedenis waar je niet naast kunt kijken.
Zoals deze uitspraak: http://www.youtube.com/watch?v=rKVt9EvqOpg

Voor de duidelijkheid hij heeft het over organisaties als Skull & Bones, Vrijmetselaars, Bohemian Groove, Bilderberg, The council of foreign relations.

Allemaal organisaties die de democratie ondermijnen door politici te beïnvloeden of te intimideren.
Wat is de impact van die organisaties op de democratie?
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2013, 14:54   #2
giserke
Banneling

Standaard

En niet te vergeten GLADIO
Oud 4 februari 2013, 15:14   #3
Helias
Gouverneur

Helias's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht

Wel over een aantal feiten en uitspraken in de geschiedenis waar je niet naast kunt kijken.

Voor de duidelijkheid hij heeft het over organisaties als Skull & Bones, Vrijmetselaars, Bohemian Groove, Bilderberg, The council of foreign relations.
De speech gaat helemaal niet over geheime organisaties. Het is een vrij onbelangrijke opmerking terzijde van Kennedy in een speech over een andere onderwerp.

Degene die dit op internet heeft gezet is trouwens niet te goeder trouw want er is zeer selectief geknipt. De woorden voor 0:25 en erna zijn helemaal niet na elkaar uitgesproken.

Dit is de volledige tekst.
http://pastebin.com/f65d4172a

De speech gaat over de gevaren van het oprukkende communisme en de verantwoordelijkheid van de pers. Hij vraagt de pers geen onnodige informatie te geven aan de vijand. Hij maakt daarbij duidelijk dat hij zelf tegen staatscensuur en overdreven geheimhouding door de staat is. Hij vraagt de pers om liever zelfvrijwillig zijn verantwoordelijkheid op te nemen.

Zijn verwijzing naar geheime genootschappen is een retorische captatio benevolentiae: een poging zijn publiek gunstig te stemmen door er terloops zijn tegenstand tegen uit te spreken.

Laatst gewijzigd door Helias : 4 februari 2013 om 15:16.
Helias is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2013, 17:12   #4
Helias
Gouverneur

Standaard

-dubbel -

Laatst gewijzigd door Helias : 4 februari 2013 om 17:12.
Oud 4 februari 2013, 20:03   #5
freewheeler
Vreemdeling

Standaard

@Giserke: ik denk dat Helias hierin gelijk heeft. Meer zelfs, dit is iets wat volgens mij Kennedy in zijn graf zou doen omdraaien.

Mijn mening: de Cold War, de vijand die overal om de hoek loert maar er eigenlijk niet is. Mensen werden bang gemaakt van het Russische gevaar, wat aan beide zijden goed was voor de wapenindustrie wegens een verregaande wapenwedloop. En anderzijds, angstige mensen zijn eenvoudig te sturen.
En in dat verhaal past de speech, de elite die JFK 'tips' geeft. De Russen weten alles van ons! Door die journalisten uit kleine gazetjes die aan niemand verantwoording moeten afleggen! (Of liever degene die nog niet onder de AP, Reuters en andere NWO-pers vallen). We moeten maatregelen treffen waardoor journalisten enkel kunnen schrijven wat wij vooraf kunnen checken en goedkeuren!

Kijk, eerlijk, als je het écht over de NWO wil hebben moet je ieder er kunnen uitzwieren die niets inhoudelijks toevoegt aan je topic. En onze Icke-fanaat is voor mij ook niet goed bezig, maar er uit bannen is ook moeilijk, omdat je polarisering hebt. Extremen moet je hebben, anders heb je geen discussie. Als je zijn post met links naar zijn favoriete webstek (reclame) al zou kunnen verwijderen, dat zou al veel zijn.
Oud 4 februari 2013, 22:19   #6
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

sorry giserke, maar het originele draadje is leuker
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2013, 22:31   #7
Aarchzstvwqmrmbtvnpq
Gouverneur

Standaard

Citaat:

Allemaal organisaties die de democratie ondermijnen door politici te beïnvloeden of te intimideren.
Hoe groot is de impact daarvan?

Zoals je vraagt zonder te vervallen in karikaturen. Enkele eenvoudige bedenkingen:
- Gaan al die belangrijke politici naar de Bilderbergconferentie als daar geen belangrijke beslissingen genomen worden? Gaan politici al hun kostbare tijd in vrijmetselarij, Bohemian Groove, council of foreign relations... steken als daar alleen maar wat koffie gedronken wordt?

- Kijk naar de rol van de speculanten in de huidige economische crisis. Het volstaat dat men dreigt de rating van een land te verlagen en alle politici gaan op de knieën om de ratingbreaus ter wille te zijn. Wat zegt dit over de macht van deze speculanten dat niet één politicus in staat lijkt de macht van deze mensen aan banden te leggen?

Bedenk ook dat deze mensen over heel veel geld beschikken en dat het door middel hiervan heel eenvoudig is om bvb. presidents- en andere verkiezingscampagnes in de VS te beïnvloeden. (Sponsoren van politici die zich bereid tonen na de verkiezingen bepaalde programmapunten mee uit te voeren)).

Dus: zelfs met enkele eenvoudige vragen: hoe groot is de impact of invloed van deze bovengenoemde organisaties? Vrij groot lijkt me, niet?

Laatst gewijzigd door Aarchzstvwqmrmbtvnpq : 4 februari 2013 om 22:39.
Aarchzstvwqmrmbtvnpq is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2013, 21:37   #8
Aarchzstvwqmrmbtvnpq
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraadtt Bekijk bericht
Nou, Giserke, erg jammer van dit. Ik had je iets hoger ingeschat, maar je weet blijkbaar nog veel niet. Dat is ok en kan je niemand aanrekenen, maar om dan een draad als deze op te starten er bij te zetten (serieus) is in ieder geval in mijn ogen een erg vergaande vorm van kreupele krankzinnigheid.

Jammer, echt jammer van dit. De originele draad is ok en gewoon verschillende meningen.

Echt geen nieuwe draad nodig hoor!
Ik denk niet dat er iets mis is met vragen stellen of een normale gedachtewisseling te willen voeren.

En het is ook niet omdat iemand hierover een discussie start dat die persoon onmiddellijk dient beschuldigd te worden van 'kreupele krankzinnigheid' of iets in die aard.

Af en toe een kritische bedenking kan geen kwaad.
Aarchzstvwqmrmbtvnpq is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2013, 22:30   #9
giserke
Banneling

Standaard

@Koenra
Oud 5 februari 2013, 22:30   #10
giserke
Banneling

Standaard

@Koenraadtt, uit welke inrichting ben jij weg gelopen?
Oud 5 februari 2013, 22:35   #11
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
er is helemaal niets mis met vragenstelling en weet ik wat.

Er is van alles mis met NOG een draad over de NWO opstarten en daar dan bij zetten "nu serieus"!

Jazerker, dat dat alleen een kreupele krankzinnige, of iets van dien aard, doet!

denk man, denk!

HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2013, 22:50   #12
Helias
Gouverneur

Standaard

Laat Koenraadtttt spreken, mensen. Ik wil meer weten over zijn inzichten over bv reptilians en graancirkels.
Oud 5 februari 2013, 22:54   #13
Helias
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Trouwens, het lijkt me dan ook goed het hier over graancirkels, leylijnen, ESP, frequenties, occultisme, spoken, UFO's, reptilians en dergelijke te hebben. Dat hoort er namelijk door en door en door bij!
Iemand die zegt van niks weet er behoorlijkweinig van en is niet echt slim bezig. Erger nog, doet hij/zij schade aan de echte NWO onderzoeken!
DUS beste mensen, gewoon hier neerzetten en je niet de wet door zo'n griezel laten voorschrijven!!!!
Van die idioten hebben we er al te veel!
Inderdaad. Wat is jouw mening over de Illuminati?
Oud 5 februari 2013, 23:09   #14
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Volledig (2 delen)

Video - John F. Kennedy Secret Society Speech (Part 1/2) - Printing Press
Video - John F. Kennedy Secret Society Speech (Part 2/2)

Volledig (1 deel)

Video - JFK Secret Societies Speech - Complete
Speech originally entitled "President and the Press" (April 27, 1961).
In this speech JFK refers to the secret societies which have infiltrated the United States
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2013, 23:10   #15
Helias
Gouverneur

Standaard

Citaat:
die mening is vrijj goed.
Is de macht van de Illuminati over de wereld groot, denk je? Ik weet dat er geen bewijs van is. Maar is de afwezigheid van bewijs niet net een bewijs van hun macht om de waarheid te verdonkeremanen?
Oud 6 februari 2013, 13:01   #16
CLAESSENS Joris
Minister-President

CLAESSENS Joris's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wat bedoelt wordt als onderwerp is het gevaar dat georganiseerd drukkingswerk van belanghebbende groepen op het het politieke gebeuren kan hebben denk ik.
Lobbying heet dat dacht ik.
En ongeacht of het voorbeeld dat er bij gevoegd werd al dan niet correct is is het wel een verantwoorde vraag denk ik.
Maar de verenging naar de vernoemde groepen is denk ik een tekortkoming.
Denkt jij dat microsoft minder gevaarlijk is dan, zeg maar, combat 18 en co in dit opzicht?
Ik betwijfel het. Wat als gevolg van de samenwerking tussen microsoft en verschillende machtige overheden mogelijk is met mijn en uw persoonlijke gegevens baart mij meer zorgen dan een hard rock party met bedenkelijke teksten in één of andere parochiezaal...
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be