Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 juli 2004, 17:50   #1
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard Petitie tegen staatsontbinding.

De B.U.B. zegt stop tegen verdere staatshervormingen. Op 11 juli gaat ze van start met een enorme petitiecampagne. Doel hiervan is enerzijds de politici tonen dat de mensen hun buik vol hebben van de staatshervormingen en ten tweede spreektijd afdwingen in de Vlaamse Raad.

De datum 11 juli is niet gekozen omdat de B.U.B. tegen 'Vlaanderen' zou zijn. Het is een symbolische keuze, om het nationalisme een halt toe te roepen en de bevolking te tonen dat er nog Belgen voor hen opkomen.

Info: www.belgischeunie.be/ned/petitie.htm
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2004, 17:52   #2
SB1234
Schepen

Standaard

En hoeveel handtekeningen heeft deze 'enorme petitiecampagne' al opgeleverd?
SB1234 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2004, 17:54   #3
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stijn Bleyen
En hoeveel handtekeningen heeft deze 'enorme petitiecampagne' al opgeleverd?
Op 21 juli alleen al zo'n 4.000.
Oud 24 juli 2004, 17:55   #4
Cyperken
Provinciaal Gedeputeerde

Cyperken's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Zijn die 4.000 verworven dankzij jullie stand in Brussel?
Cyperken is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2004, 17:59   #5
gregory
Vreemdeling

Standaard

Je kan toch niet tegen een staatshervorming zijn die bv. zorgt dat een bevoegdheidspakket van een minister rationeler wordt samengesteld?
gregory is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2004, 17:59   #6
skaldis
Banneling

Standaard

Citaat:
om het nationalisme een halt toe te roepen
Zijn de BUBbers dan geen nationalisten ??
skaldis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2004, 18:11   #7
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyperken
Zijn die 4.000 verworven dankzij jullie stand in Brussel?

inderdaad
Oud 24 juli 2004, 18:18   #8
Philips Inc.
Minister-President

Philips Inc.'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Philips Inc.
Standaard

Citaat:
Waarvan 1 nederlandstalige zeker ...
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... »

(Friedrich Nietzsche)
Philips Inc. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2004, 18:19   #9
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Philips Inc.
Waarvan 1 nederlandstalige zeker ...
Ongeveer 50-50...
Oud 24 juli 2004, 18:27   #10
Eric Verhulst
Schepen

Eric Verhulst's schermafbeelding

Standaard

Idioot voorstel. Laat de burger beslissen.
Ik denk evenwel dat de realiteit der dingen de richting van een totale splitsing uitgaat.
Het succes van het VB is voor een groot deel te danken aan di Rupo en de PS. Ik heb niets tegen Walen of Brusselaars, maar heb mijn bedenkingen bij de politieke klasse die er de leiding heeft ook al worden die in Vlaanderen er niet echt beter op. Na Paars, de grand melange.
... the end result is that you are left with an extremely homogenuous group that looks down on er even dispises outsiders. Cults exclude people, obey heroes, become dogmatic and develop a crocodile syndrome – no ears but really a big mouth. It happened to David Karresh and his followers in Waco, Texas. It happened to Chancellor Helmut kohl and the CDU in Germany, and it will probably happen again. Beware. (from Karaoke Capitalism – management for mankind.). www.WorkForAll.org
Eric Verhulst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2004, 18:29   #11
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eric Verhulst
Idioot voorstel. Laat de burger beslissen.
8) Ik denk niet echt, dat "de burgers" aansturen op een ontbinding van België. Het succes vh blok, heeft heel andere redenen 8)
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2004, 18:43   #12
Eric Verhulst
Schepen

Eric Verhulst's schermafbeelding

Standaard

Maakt niks uit. Op dit moment is de hele discussie steriel en een verlies van tijd en resources. De Waalse politici willen niet wijken omdat ze er baat bij hebben. Ze willen ook hun systeem niet opkuisen omdat ze daar hun stemmen en macht mee binnen halen. Vroeg of laat gaat de economische realiteit zelf beslissen.
In een globale wereld en een europese context maaakt dat allemaal weinig verschil voor de individuele burger. De splitsiing van Belgie kan misschien zelf een boom inleiden voor beide regios. Ik werk al jaren samen met 'walen', we spreken beide engels ook al kan ik beter frans dan zij nederlands.
... the end result is that you are left with an extremely homogenuous group that looks down on er even dispises outsiders. Cults exclude people, obey heroes, become dogmatic and develop a crocodile syndrome – no ears but really a big mouth. It happened to David Karresh and his followers in Waco, Texas. It happened to Chancellor Helmut kohl and the CDU in Germany, and it will probably happen again. Beware. (from Karaoke Capitalism – management for mankind.). www.WorkForAll.org
Eric Verhulst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2004, 19:28   #13
Eugene
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
8) Ik denk niet echt, dat "de burgers" aansturen op een ontbinding van België. Het succes vh blok, heeft heel andere redenen 8)
Ho maar ik ben 17 jaar bij het VB geweest en het is toch een feit dat meer en meer mensen voor een Onafhankelijk Vlaanderen zijn. Ook nu ik niet meer bij het VB ben blijf ik toch voor een onafhankelijk Vlaanderen pleiten. Tegen een confederalistische tussenstap, of eventueel eindstap, zal ik mij zeker niet verzetten indien de meerderheid der Vlamingen dit wil. Ik blijf echter wel wat realistischer dan velen die pleiten voor het direct opblazen van Belgie, ik denk dat het opblazen van Belgie een chaos zal teweegbrengen en ook is het zo dat we aan arme buren (lees Wallonie) géén goede klanten hebben, het confederalisme lijk mij dus een verstandige tussenstap en misschien wel de stap waar de meeste Vlamingen zich in kunnen vinden.
Oud 24 juli 2004, 21:47   #14
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eugene
Ho maar ik ben 17 jaar bij het VB geweest en het is toch een feit dat meer en meer mensen voor een Onafhankelijk Vlaanderen zijn. Ook nu ik niet meer bij het VB ben blijf ik toch voor een onafhankelijk Vlaanderen pleiten. Tegen een confederalistische tussenstap, of eventueel eindstap, zal ik mij zeker niet verzetten indien de meerderheid der Vlamingen dit wil. Ik blijf echter wel wat realistischer dan velen die pleiten voor het direct opblazen van Belgie, ik denk dat het opblazen van Belgie een chaos zal teweegbrengen en ook is het zo dat we aan arme buren (lees Wallonie) géén goede klanten hebben, het confederalisme lijk mij dus een verstandige tussenstap en misschien wel de stap waar de meeste Vlamingen zich in kunnen vinden.
Laat ons stellen dat de Vlaams Blok stemmer geen Vlaams Nationalist is, wanneer hij de eerste keer Vlaams Blok stemt. Hij het in de loop der tijden wel zal worden. Eerst een proteststem, dan Vlaams Nationalist, en zeker voor een splitsing van België
En hoe komt dat denkt U?
Wel omdat die man/vrouw poltiek bewust worden! Omdat ze de politiek beginnen volgen! En omdat de Politiek Corecten alles uit de weg gaan, welke het Vlaams Blok op hun bord brengt!
Ze kunnen geen belijdsdaden stellen welke aansluiten bij het programma van het Vlaams Blok, Of ze moeten toegeven dat het programma van het Vlaams Blok een realistisch programma is. De meesten beginnen dan ook meer en meer ALLE programmapunten te aanvaarden! Waaronder het Vlaams Nationalisme!

Liever de ilegalen doodknijpen in de vlieger, dan openlijk toe te geven, dat het een punt is van het Vlaams Blok welke wordt uitgevoerd. Uiteraard zonder te verstikken!
De mensen zien dat ook, en trekken hun besluiten daaruit!
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2004, 21:59   #15
Tzuvar Raemborr
Minister

Tzuvar Raemborr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand
Laat ons stellen dat de Vlaams Blok stemmer geen Vlaams Nationalist is, wanneer hij de eerste keer Vlaams Blok stemt. Hij het in de loop der tijden wel zal worden. Eerst een proteststem, dan Vlaams Nationalist, en zeker voor een splitsing van België
En hoe komt dat denkt U?
Wel omdat die man/vrouw poltiek bewust worden! Omdat ze de politiek beginnen volgen! En omdat de Politiek Corecten alles uit de weg gaan, welke het Vlaams Blok op hun bord brengt!
Ze kunnen geen belijdsdaden stellen welke aansluiten bij het programma van het Vlaams Blok, Of ze moeten toegeven dat het programma van het Vlaams Blok een realistisch programma is. De meesten beginnen dan ook meer en meer ALLE programmapunten te aanvaarden! Waaronder het Vlaams Nationalisme!

Liever de ilegalen doodknijpen in de vlieger, dan openlijk toe te geven, dat het een punt is van het Vlaams Blok welke wordt uitgevoerd. Uiteraard zonder te verstikken!
De mensen zien dat ook, en trekken hun besluiten daaruit!
In mijn geval was dat alleszins waar. Mijn allereerste stem was een proteststem, op het blok. Achteraf ben ik mij dan beginnen afvragen waar ik nu juist op gestemd had en ben hun website beginnen lezen, en ik kon mij in het meeste wel degelijk vinden. Als ik nu op het politics forum zit, is dat maar omdat ik via het Blok politiek bewust geworden ben.
But I'm stubborn, like those garbage bags that time cannot decay,
I'm junk but I'm still holding up this little wild bouquet.
Tzuvar Raemborr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2004, 01:03   #16
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Ik zie... Ik zie handtekeningen van Tom Zwaenepoel, Ludo Dierickx en Tony Van de Calseyde... Voeg daar nog Valérie Geelhand de Merxem en familie aan toe en Dieter Lesage.

Jullie moeten echt eens met wat nieuws afkomen. Die eeuwige petities met eeuwig en altijd diezelfde namen (herinner u de vorige, waar de BUB de professoren en bedrijfsleiders van het Lentemanifest counterde door een tegenmanifest ondertekend door quasi alles wat ze konden bijeenschrapen aan leden en zelfs enkele van hun familieleden om de treurigheid van het zaakje te benadrukken) doen echt niemand meer opkijken...

Laatst gewijzigd door zorroaster : 25 juli 2004 om 01:05.
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2004, 10:16   #17
Nobody
Vreemdeling

Standaard

Mijn eerste stem was ook een proteststem en nu volg ik de politiek veel bewuster en de zogenaamde politieke correcte partijen zullen echt veel meer hun best moeten doen voor Vlaanderen willen ze mij nog in hun kamp kunnen trekken.

Ik geloof echter niet dat ik in de toekomst nog voor SP.a. zal stemmen en dat is ooit anders geweest hoor !
Ik ben er van overtuigd dat wij beter af zijn zonder het waalse profitariaat en ik vind dat er op zijn minst meer dorrzichtigheid zou moeten komen hoe het Vlaamse geld besteed wordt in Wallonië.
Mijn "Belg" gevoel is allang verdwenen en ik voel me meer Vlaming dan ooit !
Nobody is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2004, 10:30   #18
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
allee, 4.000 handtekeningen op 100.000 van die tooggangers die naar dat vuurwerk zijn gaan kijken. goe gewerkt jong.
dat is 4%
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2004, 12:41   #19
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Ik start morgen met een petitie om de belastingen af te schaffen. Wie tekent?
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2004, 13:49   #20
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Ik zie... Ik zie handtekeningen van Tom Zwaenepoel, Ludo Dierickx en Tony Van de Calseyde... Voeg daar nog Valérie Geelhand de Merxem en familie aan toe en Dieter Lesage.

Jullie moeten echt eens met wat nieuws afkomen. Die eeuwige petities met eeuwig en altijd diezelfde namen (herinner u de vorige, waar de BUB de professoren en bedrijfsleiders van het Lentemanifest counterde door een tegenmanifest ondertekend door quasi alles wat ze konden bijeenschrapen aan leden en zelfs enkele van hun familieleden om de treurigheid van het zaakje te benadrukken) doen echt niemand meer opkijken...

Voor ons tellen álle mensen... voor de N-VA uiteraard enkel de Vlaams-nationale elite (dewelke geen enkele voeling heeft met het volk).
De 4000 mensen die reeds getekend hebben, en de vele duizenden die dat nog zullen doen, zijn gewone Belgen die bekommerd zijn om de toekomst van hun land.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be