![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is het (politieke) leven:
eerst het eigen partijbelang, dan pas het algemeen belang. De tegenstrever niet gunnen dat hij scoort, zelfs al gaat het over het economische belang van de eigen wereldhaven. link: http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20130218_044 En let op: hij beschuldigt een welbepaalde partij ! Niet een uit de Antwerpse oppositie. Dat wil, volgens mij, wel iets zeggen. Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister
|
![]() 't Is precies of dat hij wilt dat ovld hem gaat bellen daarover.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De val van het Romeinse Rijk was eveneens een 'jammerlijke gebeurtenis'. De holocaust eveneens.
De geschiedenis zit vol van jammerlijke gebeurtenissen - uiteraard, voor een historicus is dat des te bedroevender. De kern van de zaak lijkt me echter te liggen in een gewenst contact over het havenbeleid in Antwerpen. De Wever lijkt me daarvoor perfect te kunnen samenzitten met de burgemeesters van Rotterdam (en best ook Terneuzen). Ik zie niet in wat onmiddellijk contact met Rutte daaraan zou kunnen verhelpen, ze spreken gewoon niet op hetzelfde niveau.
![]() |
![]() |
#4 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Zit die nu weer te wenen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hij is graag gezien door Open-VLD, hij zit samen met de partij in een Europese fractie (onder leiding van Verhofstadt), enz.
Ik denk eigenlijk dat je je weinig illusies moet maken dat Rutte contact heeft met Open-VLD wanneer hij De Wever zou ontmoeten. Dat is niet meer dan realpolitik.
![]() |
![]() |
#10 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Maar goed het blijven insinuaties, en zoals je al zei hij zit op het verkeerde niveau. Als Rutte er economisch belang in ziet lijkt het me sterk dat die dat gaat negeren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus) ![]() Laatst gewijzigd door Zipper : 18 februari 2013 om 14:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En voor zover ik me herinner zit Open-VLD niet in de Vlaamse regering en is de huidige voogdijminister een CD&V'ster. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Als BDW de havens van Antwerpen en Rotterdam beter wil laten samenwerken zou hij dan als burgemeester van Antwerpen niet beter contact opnemen met de burgemeester van Rotterdam?
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Alwéér een zeverdraad over De Wever. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarbij, als het Weverke nu dit bericht lanceert in die Hollandse gazet, dan heeft hij wel degelijk weet van iets. En dat iets is, dat de nationale leiding van de Half Open VLD hem graag stokken in de wielen steekt, zelfs op een punt waar onze economische welvaart hoge nood aan heeft. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
In die periode is er namelijk nog erg gevochten tegen Spanje. Zelfs een paar jaar voor 1648 werd nog gepoogd Antwerpen te bevrijden. Alles was militair gesproken nog mogelijk. Men zegt toch ook niet dat WO II eindigde met Stalingrad....
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 18 februari 2013 om 14:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wel, de gemeente Rotterdam is hoofdaandeelhouder... De Wever kan uiteraard steeds aan ?Crevits? vragen om samen te zitten met de Nederlandse minister?
![]() |
![]() |
#18 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Europees Commissaris
|
![]() 'Als ik Rutte zou willen zien, zal er wel op tijd een telefoontje komen van de liberale Open VLD .
De supercalimero is weer aan het bleiten nog voor hij slaag gekregen heeft. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() Hoch, na volgend jaar zal hij wel met Rutten spreken.
Als Vlaams president. Laatst gewijzigd door giserke : 18 februari 2013 om 14:39. |
![]() |
![]() |