![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() We zouden ons eigenlijk moeten schamen:
http://vimeo.com/midway/midwayfilm |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We zouden ons diep moeten schamen inderdaad.
Filmpje is een dramatische weergave van hoe goed we bezig zijn met het 'vernietigen' van onze planeet. Het is al langer geweten dat zeeën en oceanen stortplaatsen zijn voor plastiekafval en andere. Ik sta er soms van versteld hoe onze planeet dit allemaal nog kan volhouden. ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Europees Commissaris
|
![]() Wat niet weet, niet deert.
Hoe dommer de mens, hoe minder problemen hij op de wereld ziet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bingo, en de mens als soort zorgt ervoor dat zelfs de domste exemplaren vruchtbaar nageslacht op de wereld kan zetten en houden.
![]() |
#5 |
Minister-President
|
![]() Ik wil het probleem niet minimaliseren, deze doc. is daar duidelijk in: "Ocean debris turning Hawaiian beach 'into plastic'"
maar: hier wordt gesuggereerd dat dit de maag inhoud is van een baby albatros. Men ziet een volledige aansteker, dat kan die naar mijn mening onmogelijk doorslikken en die rommel is vele malen zijn maag volume. En als het wel waar is blame the mother, want die jongen wordt gevoed door de moeder.
![]() |
#6 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() hier word ik erg droevig van
maar een oplossing zie ik niet
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zorg er in ieder geval niet voor dat de mens gevaarlijk speelgoed in handen krijgt, wat hij is niet in staat aan toekomstige generaties te denken op een verantwoordelijke manier. Dit besef zorgt ervoor dat ik een tegenstander van kernenergie ben.
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 4 februari 2013 om 13:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gelukkig dat U niet in de buurt was toen Ug de eerste vuurstenen vuistbijl gebruikte.
![]() |
#10 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er zijn vernieuwingen waar ik voorstander van ben. Dat weet u best.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
"L'homme n'est ni ange ni bête, et le malheur veut que qui veut faire l'ange fait la bête."Blaise Pascal Laatst gewijzigd door koppijn : 4 februari 2013 om 17:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Natuurlijk gaan albatrossen zich hier wel aan aanpassen. De exemplaren die beter onderscheid kunnen maken tussen plastiek en voedsel zullen zich beter voortplanten dan de anderen, en dan krijg je zoiets als 'evolutie'. Spijtig genoeg is dat plastiek nu niet echt de enige bedreiging van vogels en andere dieren. Ecologisch onderzoek maakt nogal duidelijk dat dieren perfect kunnen omgaan met één bedreiging, maar het moeilijk krijgen wanneer ze zich aan 2 of meer plots gewijzigde omgevingsfactoren moeten aanpassen. En de aanpassing aan dat plastiek is ook niet eindeloos. Uiteindelijk gaan heel die eilanden gewoon bedekt zijn met plastiek, gaat daar niet veel meer groeien, verdwijnt de fauna die afhangt van de flora, en verdwijnt de fauna die afhangt van de fauna die afhangt van de flora.
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#15 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Misschien wat bijlezen rond vogels.... Onze meeuwen hier zijn al veel te klein daarvoor en hebben een geheel andere manier van foerageren dan de Laysanalbatros waar het hier om gaat. Zoek het op, zou ik zeggen, ipv zo maar wat te schrijven ![]()
![]() |
![]() |
#17 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Europees Commissaris
|
![]() Kent u de Malediven? De paradijselijke eilandgroep waar toeristen zo graag verblijven?
Onderstaande willen ze zien ... ![]() Waar ze hun ogen voor sluiten en wat ze liever niet zien is dit; http://www.dailymail.co.uk/home/mosl...#axzz2K3d2oPUn Laatst gewijzigd door Blue Sky : 5 februari 2013 om 21:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ok, we kopen allemaal wel wat maar als je thuiskomt en je merkt hoe sommige dingen ingepakt zijn denk je ... wat met die papier/plastiekberg?
Uiteraard zijn er ook mensen die daar niet over nadenken en van mening zijn: Het zal mijn tijd allemaal wel duren. Reclame folders die hier in onze brievenbussen geworpen worden, ondanks de sticker(s) geen reclame, de meeste mensen werpen die gelijk in de papiercontainers die op de straat gestald staan aan onze gebouwen, zonder men ze ook maar gelezen heeft. Zoals ik al eerder schreef, soms snap ik niet dat onze planeet dit alles blijft verdragen ... ![]() ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 7 februari 2013 om 15:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() http://www.knack.be/nieuws/dossiers/...0083129188.htm
Toch zijn er nog steeds veel mensen die dit niet willen inzien en van mening zijn: Het zal mijn tijd wel duren ... ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 17 februari 2013 om 18:38. |
![]() |
![]() |