Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 februari 2013, 19:15   #1
BonBon
Banneling

Standaard Etienne Vermeersch: "Ik, conservatief? Wel, wel"

De Morgen heeft een reactie gepost van Etienne Vermeersch op een eerder opiniestuk van Fikry El Azzouzi, die vond het blijkbaar leuk Vermeersch te beledigen wars van enige kennis terzake. Hij wist niet dat Etienne Vermeersch altijd al het geweten was van progressief links en dat De Morgen een antwoord niet kon weigeren, eindelijk eens een duidelijk antwoord op de onzin die dagelijks in de opiniestukken van De Morgen staan.

Etienne Vermeersch was vroeger links te noemen met zijn kritiek op de kerk en koning maar is niet met de wind gedraaid zoals de politiekers, hij blijft bij z'n standpunten (kerk=islam) maar dat zet hem tegenwoordig in het kamp van Vlaams rechts blijkbaar. Huidige links is conservatief rechts geworden.

Fikry El Azzouzi gisteren in De Morgen:
"Samen met 'Flair' en 'Story' ben jij, Etienne Vermeersch, het geweten van Vlaanderen"
http://www.demorgen.be/dm/nl/2461/Op...aanderen.dhtml

Etienne Vermeersch vandaag in De Morgen:
http://www.demorgen.be/dm/nl/2461/Op...-Wel-wel.dhtml
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2013, 19:20   #2
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Vandaag staat links voor reactionair, royalistisch, elitair, regime-getrouw en fanatiek gelovig (in de Islam dan wel).
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2013, 19:34   #3
Helias
Gouverneur

Helias's schermafbeelding

Standaard

Grappig, deze botsing. De arrogante paus van de vrijzinnigheid stond boven alle kritiek zolang hij hij alleen het christendom op de korrel nam. Maar één woord over de Islam en de aanvallen en verdachtmaking beginnen.
Helias is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2013, 19:38   #4
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Bij sommigen komen de gazetten precies een dag later aan.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2013, 19:41   #5
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Bij sommigen komen de gazetten precies een dag later aan.
Het stond vandaag pas op de site denk ik, daarom die dag verschil. Geen haar op m'n hoofd die er aan denkt om nog geld te geven aan De Morgen.
Oud 14 februari 2013, 19:48   #6
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Het stond vandaag pas op de site denk ik, daarom die dag verschil. Geen haar op m'n hoofd die er aan denkt om nog geld te geven aan De Morgen.
't Stond er gisteren ook al op. Maar soit, dat is van geen belang. Ik had gewoon even het vreemde gevoel "tiens dat heb ik precies al eens gelezen", maar niet helemaal zeker en dan twijfelen he.

On topic: het is een belachelijk opstel van Fikky. Zo eenvoudig is dat. Maar het heeft me toch verbaasd dat Vermeersch ervoor in zijn pen gekropen is. Alé, op zo'n schotschrift moet die knar toch niet reageren?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2013, 19:49   #7
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vermeersch
U bent er inderdaad in geslaagd mij een tekst van u te doen lezen. Vermoedelijk voor de laatste maal
haha heerlijk!
ook sommige commentaren zijn leuk. Al is het niveau van DM toch wel héél zielig, eentje slaagt er zelfs in om ook in antwoord op EV te vertellen dat alles is opgelost als het N VA maar wat vriendelijker tegen de Walen zou zijn en nog vriendelijker tegen het koningshuis

Eén van de betere commentaren was geeft volledig mijn visie weer:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chris wouters
Mr Vermeersch, bespaar u de moeite. Wat de excuus auteur Azouzi schrijft is het gewoon het resultaat van een moeizame en opgedrongen alfabetisering.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2013, 19:50   #8
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Verwonderd me eerlijk gezegd dat Vermeersch zich de moeite getroost om op zulk een misbaksel van een argumentloze tekst te antwoorden.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2013, 19:53   #9
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Verwonderd me eerlijk gezegd dat Vermeersch zich de moeite getroost om op zulk een misbaksel van een argumentloze tekst te antwoorden.
ja het was een twijfelgeval hé. Ik ben de tekst van Fikky beginnen lezen, maar na een paar paragrafen bagger te doorlopen ben ik gestopt.
Eerst vond ik het de jeugdige hoogmoed maar dat klopt niet : het is zuivere islamitische arrogantie wat die jongen uitbraakt.

Enfin, weer wat abonnees minder voor DM denk ik. Tenzij de lezers al van zulkdanig laag niveau zijn dat ze niet beter weten.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2013, 20:08   #10
Another Jack
Banneling

Standaard

Benieuwd naar de reactie van Fikry...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2013, 20:43   #11
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
De Morgen heeft een reactie gepost van Etienne Vermeersch op een eerder opiniestuk van Fikry El Azzouzi, die vond het blijkbaar leuk Vermeersch te beledigen wars van enige kennis terzake. Hij wist niet dat Etienne Vermeersch altijd al het geweten was van progressief links en dat De Morgen een antwoord niet kon weigeren, eindelijk eens een duidelijk antwoord op de onzin die dagelijks in de opiniestukken van De Morgen staan.

Etienne Vermeersch was vroeger links te noemen met zijn kritiek op de kerk en koning maar is niet met de wind gedraaid zoals de politiekers, hij blijft bij z'n standpunten (kerk=islam) maar dat zet hem tegenwoordig in het kamp van Vlaams rechts blijkbaar. Huidige links is conservatief rechts geworden.

"Samen met 'Flair' en 'Story' ben jij, Etienne Vermeersch, het geweten van Vlaanderen"

Na lezing van zijn column zou ik eerder denken dat deze nobody denkt dat hij het warm water heeft uitgevonden. Als een nobele onbekende met nul komma nul credentials denkt om Vermeersch te mogen/kunnen kapittelen dan vergist hij zich. Tenzij hij inhoudelijk iets te vertellen heeft, wat hier niet het geval was.
Alleen al voor volgende zin uit zijn schrijfsel moet ik kotsen van zijn betoog :
Citaat:
Met je aanhoudende pleidooien voor een hoofddoekenverbod hou je bewust vrouwenemancipatie tegen
En die bebaarde scribulent meent dat hij hier even de stem van de progressieve geest mag proberen te simuleren ? Waar haalt die man het lef om Vermeersch een conservatief te noemen terwijl hij op een pseudo-grappige maar mislukte manier pleit voor het ultieme symbool van vrouwonvriendelijkheid, achterlijk symbolen gedweep, religieus fanatisme en een met veel frasologie omfloerst gevoel dat mannen moeten pleiten voor vrouw onderdrukkende maatregelen.
Degoutant.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2013, 20:58   #12
Goudbever
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Is en blijft nen oude zeiker
Goudbever is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2013, 21:00   #13
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Bon, als het stekje van conservatief rechts door huidige links bezet wordt; wie mag dan wel de plek van progressief links ingenomen hebben?

De nieuwtaligen op dit forum hebben hier vast wel een sluitend antwoord op.

war is peace
freedom is slavery
ignorance is strength

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 14 februari 2013 om 21:03.
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2013, 21:04   #14
Carnivore
Staatssecretaris

Carnivore's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
Bon, als het stekje van conservatief rechts door huidige links bezet wordt; wie mag dan wel de plek van progressief links ingenomen hebben?

war is peace
freedom is slavery
ignorance is strength
De echte vrijdenkers.
Occupy, anonymous, de voedselteamer, de bio-wietroker, en al de anderen die al dan niet gedwongen tot eigen beheer/beleid overgaan, zonder die bende corrupte zakken boven ons.
yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES!

Laatst gewijzigd door Carnivore : 14 februari 2013 om 21:06.
Carnivore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2013, 21:17   #15
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Ik zie niet in waarom conservatisme onverenigbaar is met hoe Vermeersch zich in zijn wederwoord "verdedigt".

Ik zie overigens niet in waarom Vermeersch zich ueberhaupt zo "in zijn poep gebeten" voordoet - zijn schrijfstijl is assertief op het licht snauwende af. Met conservatisme is toch niets mis?
Oud 14 februari 2013, 21:33   #16
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

- lol -

Je mag zeggen van Vermeersch wat je wil, maar van Friky El Pipo schiet niet veel over, Vermeersch veegt hem van tafel.
Oud 14 februari 2013, 21:42   #17
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Ik zie niet in waarom conservatisme onverenigbaar is met hoe Vermeersch zich in zijn wederwoord "verdedigt".

Ik zie overigens niet in waarom Vermeersch zich ueberhaupt zo "in zijn poep gebeten" voordoet - zijn schrijfstijl is assertief op het licht snauwende af. Met conservatisme is toch niets mis?
Het is meer dan het label conservatief, hij werd uitgescholden voor
- oerconservatieve 65-plusser
- fundamentalistische verlichtingspastoor
- extremistische pastoor van eigen kerk
- superheld uit den Aldi
- gebrek aan fantasie
- wereldvreemd
- Samen met Flair en Story
- een dwaler
- Goedkoop
- als een steen tegenover een dozijn eieren

Een hele scheldtirade in een relatief kort stuk, dat krijg je als je zo iemand opinie stukken laat schrijven zonder controle of weerwoord.
Zo kweek je eikels.

Een moslim die een linkse moraalfilosoof zoals Vermeersch een fundamentalist noemt, hoe zot kun je het bedenken. sigh

Laatst gewijzigd door BonBon : 14 februari 2013 om 21:44.
Oud 14 februari 2013, 21:43   #18
Echte Waal
Staatssecretaris

Echte Waal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als het zo is moet je ook ni op hun site gaan informeren snoepje
Oud 14 februari 2013, 21:44   #19
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Echte Waal Bekijk bericht
Tuurlijk wel, kost DM geld .
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2013, 21:45   #20
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Echte Waal Bekijk bericht
Ken je vijand, dat blijft.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be