Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 januari 2017, 09:09   #1
demonen
Banneling

Standaard N-VA-er : "Ik doe het voor het geld".

Dutordoir krijgt als ceo een jaarloon van 290.000 euro bruto. Had u het voor dat loon gedaan?

DESCHEEMAECKER: (afgemeten) Nee.

Dat is een duidelijk antwoord.

DESCHEEMAECKER: Kijk, ik begrijp dat 290.000 euro bruto voor 95 procent van de mensen heel veel geld is. Maar we leven nu eenmaal in een maatschappij die talent, ervaring, kennis en doorzettingsvermogen op een bepaalde manier valideert. Het kan volgens mij niet dat in sommige bedrijven directie- of kaderleden rondlopen die meer verdienen dan de man of vrouw die aan het hoofd moet staan van een van de grootste en meest complexe bedrijven van het land.

Overschat u niet het belang van de bezoldiging? Dominique Leroy levert voor veel minder geld veel beter werk als ceo van Proximus dan haar voorganger Didier Bellens, die 2,5 miljoen euro kreeg.

DESCHEEMAECKER: Ik vond het loon van Bellens ook aberrant. En wat mevrouw Leroy betreft: ze verdient het drievoudige van Sophie Dutordoir bij de NMBS (650.000 euro bruto per jaar, nvdr.). Maar bon. Het siert Sophie Dutordoir dat ze het voor veel minder wil doen.

http://www.knack.be/nieuws/belgie/ma...ad-802897.html

De kracht van de zakken te vullen ...

Laatst gewijzigd door demonen : 18 januari 2017 om 09:09.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2017, 09:39   #2
Zeus
Europees Commissaris

Zeus's schermafbeelding

Standaard

Ik kan best begrijpen dat een manager naar de hoogstbiedende trekt. Niemand is liefdadigheid verschuldigd aan een bedrijf, overheid of niet.

Maar dat een idioot als Descheemaeker, die de slechtste stiptheidscijfers en de grootste schuldenput in de geschiedenis van de spoorwegen liet optekenen, praat over kennis, competentie en ervaring, is wel erg cynisch

Laatst gewijzigd door Zeus : 18 januari 2017 om 09:40.
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2017, 09:49   #3
demonen
Banneling

Standaard

'Ik verdien niet te veel. Wie dat vindt, mag altijd mijn job eens voor twee maanden overnemen.' Dat zegt Bart De Wever (N-VA) nadat hij als gemeenschapssenator een loonsverlaging van zo'n 500 euro netto per maand moet slikken.

De Wever
- burgemeester van Antwerpen
- voorzitter N-VA
- kamerlid
- bestuurder gemeentelijk havenbedrijf
Oud 18 januari 2017, 10:04   #4
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

If you pay peanuts, you get monkeys. Waarom zou je onder je marktwaarde werken in een poging om een gedrocht als de NMBS te leiden?
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2017, 10:08   #5
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
DESCHEEMAECKER: Kijk, ik begrijp dat 290.000 euro bruto voor 95 procent van de mensen heel veel geld is.
zou 99,95 van de mensen niet dichter bij de waarheid liggen ?

wereldvreemde zot!
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2017, 10:16   #6
Zeus
Europees Commissaris

Zeus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
If you pay peanuts, you get monkeys. Waarom zou je onder je marktwaarde werken in een poging om een gedrocht als de NMBS te leiden?
1. De bedragen die Descheemaeker noemt zijn geen peanuts
2. De positieve correlatie tussen verloning van de CEO en resultaten is inmiddels van de hand gewezen.

Maar ik stel 1 ding vast: de privé moest niet weten van een incompetent profiel als Descheemaeker. Anders was hij daar wel naartoe getrokken.

Laatst gewijzigd door Zeus : 18 januari 2017 om 10:18.
Oud 18 januari 2017, 10:20   #7
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
dat is een redenering die !mogelijk! op gaat in een privé bedrijf dat een winst genereerd.

die redenering gaat m.i. niet op in een verlieslatend overheidsbedrijf waar al die duur betaalde managers in het verleden reeds bewezen dat ze ongeveer 0 inpact hebben om de verliessituatie te keren of om zelfs maar een wezenlijke verandering van bedrijfscultuur te realiseren.

wat is de meerwaarde van zo'n managers met blijkbaar zo weinig invloed??? ... echt bekwame managers, passen dan ook al decenia voor de NMBS ... en terecht.

Laatst gewijzigd door Anna List : 18 januari 2017 om 10:21.
Oud 18 januari 2017, 10:30   #8
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
'Ik verdien niet te veel. Wie dat vindt, mag altijd mijn job eens voor twee maanden overnemen.' Dat zegt Bart De Wever (N-VA) nadat hij als gemeenschapssenator een loonsverlaging van zo'n 500 euro netto per maand moet slikken.

De Wever
- burgemeester van Antwerpen
- voorzitter N-VA
- kamerlid
- bestuurder gemeentelijk havenbedrijf
Loon is niet combineerbaar.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2017, 10:44   #9
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
bron?
Oud 18 januari 2017, 10:46   #10
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Dutordoir krijgt als ceo een jaarloon van 290.000 euro bruto. Had u het voor dat loon gedaan?

DESCHEEMAECKER: (afgemeten) Nee.

Dat is een duidelijk antwoord.

DESCHEEMAECKER: Kijk, ik begrijp dat 290.000 euro bruto voor 95 procent van de mensen heel veel geld is. Maar we leven nu eenmaal in een maatschappij die talent, ervaring, kennis en doorzettingsvermogen op een bepaalde manier valideert. Het kan volgens mij niet dat in sommige bedrijven directie- of kaderleden rondlopen die meer verdienen dan de man of vrouw die aan het hoofd moet staan van een van de grootste en meest complexe bedrijven van het land.

Overschat u niet het belang van de bezoldiging? Dominique Leroy levert voor veel minder geld veel beter werk als ceo van Proximus dan haar voorganger Didier Bellens, die 2,5 miljoen euro kreeg.

DESCHEEMAECKER: Ik vond het loon van Bellens ook aberrant. En wat mevrouw Leroy betreft: ze verdient het drievoudige van Sophie Dutordoir bij de NMBS (650.000 euro bruto per jaar, nvdr.). Maar bon. Het siert Sophie Dutordoir dat ze het voor veel minder wil doen.

http://www.knack.be/nieuws/belgie/ma...ad-802897.html

De kracht van de zakken te vullen ...
zouden die NMBS CEO's het niet willen doen met een resultaatsverbintenis?

of eventueel tegen hetzelfde loon als de Amerikaanse president ?
Oud 18 januari 2017, 10:53   #11
Zeus
Europees Commissaris

Zeus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Loon van partijvoorzitter is met alles combineerbaar,

enige beperking is dat het totaal van politieke mandaten (burgemeester, schepen of publieke instellingen zoals bv. regie der gebouwen) niet hoger mogen zijn dan 150 procent van het loon van een vlaams parlementslid.

De wedde van een burgemeester ligt echter vast op 151 procent van een parlementsloon, waardoor De Wever niet betaald wordt voor zijn functie als parlementslid of gemeenschapssenator (en maar best ook, want hij is er nooit).

In totaal sleept De Wever dus wel zijn voorzittersloon + burgemeestersloon binnen. Een voorzitter van een grote partij verdient naar traditie ongeveer hetzelfde als een vicepremier.

Dat is dus minimum 227 000 (voorzitter) + 127.491,72 (burgemeester) = 354 491.72

Tel daar nog wat gegraai uit de partijkas bij, absurd hoge onkostenvergoedingen, steekpenningen en ander geneuzel en je zit gemakkelijk aan een half miljoen per jaar.

(Niet enkel De Wever, overigens, alle politici zijn in datzelfde bedje ziek)
Oud 18 januari 2017, 11:01   #12
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Zanger Helmut Lotti en voetballer De Bruyne verdienen ook teveel .... bleit bleit ...

Iedereen die meer verdient dan ik, is een profiteur. (behalve De Wever: mocht ik ooit intern de nva moeten stemmen voor zijn loon als voorzitter, ik gaf hem een opslag waar alle andere partijvoorzitters groen van nijd van zouden worden).

Bleit bleit .....

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2017, 11:07   #13
Zeus
Europees Commissaris

Zeus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Zanger Helmut Lotti en voetballer De Bruyne verdienen ook teveel .... bleit bleit ...

Iedereen die meer verdient dan ik, is een profiteur. (behalve De Wever: mocht ik ooit intern de nva moeten stemmen voor zijn loon als voorzitter, ik gaf hem een opslag waar alle andere partijvoorzitters groen van nijd van zouden worden).

Bleit bleit .....

.
Helmut Lotti en De Bruyne worden betaald met privéfondsen,
politici en bestuurders van overheidsbedrijven met belastinggeld.

Laatst gewijzigd door Zeus : 18 januari 2017 om 11:08.
Oud 18 januari 2017, 11:08   #14
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Loon van partijvoorzitter is met alles combineerbaar,

enige beperking is dat het totaal van politieke mandaten (burgemeester, schepen of publieke instellingen zoals bv. regie der gebouwen) niet hoger mogen zijn dan 150 procent van het loon van een vlaams parlementslid.

De wedde van een burgemeester ligt echter vast op 151 procent van een parlementsloon, waardoor De Wever niet betaald wordt voor zijn functie als parlementslid of gemeenschapssenator (en maar best ook, want hij is er nooit).

In totaal sleept De Wever dus wel zijn voorzittersloon + burgemeestersloon binnen. Een voorzitter van een grote partij verdient naar traditie ongeveer hetzelfde als een vicepremier.

Dat is dus minimum 227 000 (voorzitter) + 127.491,72 (burgemeester) = 354 491.72

Tel daar nog wat gegraai uit de partijkas bij, absurd hoge onkostenvergoedingen, steekpenningen en ander geneuzel en je zit gemakkelijk aan een half miljoen per jaar.

(Niet enkel De Wever, overigens, alle politici zijn in datzelfde bedje ziek)
BDW is een armoe zaaier vergeleken met die koninklijke studente die 900.000 euro gaat krijgen ....... om niets te doen.

Laatst gewijzigd door daiwa : 18 januari 2017 om 11:08.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2017, 11:16   #15
Drosamadaris
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Ik kan best begrijpen dat een manager naar de hoogstbiedende trekt. Niemand is liefdadigheid verschuldigd aan een bedrijf, overheid of niet.
Easy as that.

Het staat éénieder vrij om een gelijkaardig of, waarom niet, nog veel hoger loon te eisen. Je moet maar een partner vinden die ook bereid is om dat te betalen.
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2017, 11:30   #16
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
BDW is een armoe zaaier vergeleken met die koninklijke studente die 900.000 euro gaat krijgen ....... om niets te doen.
Een Vlaams parlementslid kost ook bijna 900.000 € jaarlijks als je de werkingskosten van het parlement deelt door het aantal parlementsleden.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2017, 11:40   #17
Zeus
Europees Commissaris

Zeus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Daar geef ik u volkomen gelijk in.
Oud 18 januari 2017, 11:44   #18
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Een Vlaams parlementslid kost ook bijna 900.000 € jaarlijks als je de werkingskosten van het parlement deelt door het aantal parlementsleden.
Werkingskosten is niet de wedde die ze krijgen.

We kunnen misschien ook eens de werkingskosten van het koningshuis delen door het aantal leden van het koningshuis en zien op welk bedrag per lid men dan uit komt.
Oud 18 januari 2017, 11:44   #19
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Het verhaaltje van Bellens (PS-vriendje) is duidelijk vergeten daar de draadstarter...
Oud 18 januari 2017, 11:53   #20
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Het verhaaltje van Bellens (PS-vriendje) is duidelijk vergeten daar de draadstarter...
Ook de N-VA lijkt een en ander ''vergeten'' te zijn.
De kracht van verandering.

Siegfried Bracke ondervraagt Di Rupo over politieke benoemingen.
https://www.youtube.com/watch?v=ynXJ...ature=youtu.be

Politieke benoemingen moeten gewoonweg stoppen.
https://www.youtube.com/watch?v=OyfO...ature=youtu.be
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be