Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 maart 2013, 03:24   #1
Jukeva
Vreemdeling

Standaard Betere tijden op komst?

Beste,

Graag zou ik jullie mening willen weten over volgende website:
www.general-freedom.com

Deze site weergeeft, dat er betere tijden op komst zijn,
indien we anders gaan denken op gebied van samenleven en economisch denken ...

Laatst gewijzigd door Jukeva : 17 maart 2013 om 03:34.
Jukeva is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2013, 04:23   #2
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Als we allemaal anders dachten, dan bestonden er geen crises. Jammer genoeg kunnen we niet kiezen hoe anderen denken.
Robinus V is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2013, 07:54   #3
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

AnarchoChristophe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
The question:
- Analyze and criticize until we all can be harmoniously, to create a new world order!
Hier ga je menig persoon mee afschrikken.
Citaat:
- All raw material products record as state foundations!
Want Staatsinrichtingen geven superieure prijzen en kwaliteit ten opzichte van de markt. Oeps. Neen, toch niet.
Citaat:
- Lowering of 1 same products!
Wat? Neen, serieus, wat bedoelt men hiermee? Is dit een terminologie waar ik niet bekend mee ben of gewoon slecht Engels?
Citaat:
- Once these steps around his, one needs to ensure the establishment of a State bank,
which should be controlled by public authorities, but not by 1 country, but by all countries together,
so there can be, if this is not correctly struck alarm happened ...
Geen probleem, zulke instanties, zoals het IMF en de Wereldbank, zijn immens populair en hebben de crisis in een handomdraai opgelost
Citaat:
The revenue of the State bank should therefore come, from energy consumption, construction, sale of cars and possibly the current income.
Dat gaan ze ook allemaal monopoliseren? Waarom noem het het niet gewoon communisme?

Een nieuwe wereldorde, monopolisatie, wereldbanken. Ik denk niet dat je het vlug verkocht krijgt. Ik ben alvast geen fan.
Ik zou meer commentaar willen geven, maar eerlijk gezegd begrijp ik de meeste zinnen echt niet. Die site mag eens onder handen genomen worden, want dat is het slechtste Engels dat ik in een hele tijd ben tegengekomen. 9/10 zinnen houdt grammaticaal geen steek.
Oud 17 maart 2013, 14:12   #4
Buitenwipper
Banneling

Standaard

Big Pile Of Poo.
Buitenwipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2013, 14:39   #5
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

"""(This is translated from Dutch)"""
Dit is zo'n slechte vertaling dat ik na de eerste alinea gestopt ben met lezen.
Laat dat tenminste nalezen door iemand die wel Engels kent vooraleer dat op 't internet te zwieren en zo jezelf, wat dit betreft, belachelijk te maken.
Of zet er de originele Nederlandse tekst met de vraag of iemand dat kan vertalen....zo heb je meer kans op een deftige vertaling....

Laatst gewijzigd door Klojo eerste klas : 17 maart 2013 om 14:39.
Klojo eerste klas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2013, 10:52   #6
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jukeva Bekijk bericht
Beste,

www.general-freedom.com

Vertel eerst eens duidelijk wat de bedoeling is van de site. Ik veronderstel dat je initiatiefnemer bent. Een vertaalde pagina en een forum waar geen kat te vinden is. Als je op de site niet expliciet vertelt waarover het gaat behalve met wat poëzie is het niet meer dan wat gebakken lucht.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2013, 10:57   #7
eno2
Banneling

Standaard

Belachelijk Nederlands
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2013, 11:05   #8
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Belachelijk Nederlands
Dit doet niet ter zake. Foei.
Oud 18 maart 2013, 13:03   #9
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

'k Ben begonnen de tekst te lezen....'k ga er geen commentaar op leveren, 'k Ga vandaag proberen niemand voor 't hoofd te stoten...
Oud 18 maart 2013, 13:06   #10
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Dit doet niet ter zake. Foei.
Met dergelijk onbeholpen Nederlands lees ik de zaken niet ten gronde.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2013, 13:15   #11
CLAESSENS Joris
Minister-President

CLAESSENS Joris's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Beste,

www.general-freedom.com

Mooi idee maar het gaat mijn inziens voorbij aan de menselijke aard.
Mensen zijn niet inherent slecht, noch zijn ze goed.
Ze hebben, net als alle andere dieren, een sterk overlevingsinstinct.
Gecombineerd met hun intelligentie geeft dat in slechte of gevaarlijke omstandigheden egoïsten... en helden. Overlevingsdrang naar jezelf en naar je soort toe.

Je gaat dus wel degelijk mensen vinden die in dit soort utopieën meegaan, maar evenzeer mensen die zich er tegen af willen zetten.

Verder heb je nog een klein probleem.
Op dit moment zouden wij met een beetje goede wil aan alle mensen een degelijke basis kunnen geven om van te leven (mits toepassing van de moderne wetenschap en technologieën) maar... op een gegeven moment wordt ons aantal toch te groot... en dan helpt geen enkele utopie meer...

Je idee heeft een aantal raakpunten met solidarisme...
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2013, 13:29   #12
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Met dergelijk onbeholpen Nederlands lees ik de zaken niet ten gronde.
Eno2. Dan is dit voor uw rekening. Val daar niemand lastig mee behalve misschien schaarse toehoorders binnen een succesvol onderwerp door jou opgestart.

Eno2. Je hoeft je niet binnen ieder onderwerp op te dringen met schoolmeesterachtige betweterij van 50 jaar geleden.

Eno2. Op een forum van de 21ste eeuw is de inhoud iets belangrijker.

Laatst gewijzigd door Rudy : 18 maart 2013 om 13:30.
Oud 18 maart 2013, 13:33   #13
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Op dit moment zouden wij met een beetje goede wil aan alle mensen een degelijke basis kunnen geven om van te leven (mits toepassing van de moderne wetenschap en technologieën) maar... op een gegeven moment wordt ons aantal toch te groot... en dan helpt geen enkele utopie meer...
Joris. Met alle respect voor je mening. Ik heb het toch moeilijk als je beweert dat er enkel een oplossing is moesten we met iets minder op deze aardkloot leven.
Oud 21 maart 2013, 05:08   #14
Jukeva
Vreemdeling

Standaard

Het is inderdaad gebrekkig Engels, maar daardoor staat het ook in het Nederlands weergeven, al is de taalkunde misschien niet van hoogstaande aard ... Het schetst alleszinds de bedoeling hoe de mens gestructureerd te werk kan gaan om eenvoudiger te kunnen leven, zonder de drang naar geld en macht ... Daarbij dat het de weg kan banen om de toch wel een verkommerde aarde (als ik het zo mag noemen), weer op te knappen, doordat er meer mensen indienst van de gemeentes kunnen werken ... De mens dient er bij stil te staan, dat over x-tijden het noodzakelijk is, dat we op een andere manier onze huisvest en voedsel voorzieningen dienen te bepalen, voordat er geen terug weg mogelijk is, maar door mijn filosofische studie is de tijd er rijp voor en is het zeker nog niet te laat, maar de tijd tikt angstig door ... Ook mede wat ze nu in Cyprus meemaken, dienen er heel wat andere zaken naar voren dienen te komen (oplossingen), voordat dit in verkeerde aarden dreigt te komen ... Ook al de bedrijven die overkop aan het gaan zijn, dat is een straatje zonder einde en het is zeker niet gemakkelijk om in de huidige structuur terug aan een baan te geraken ... Of begrijp ik dit verkeerd? Ik zal de laatste zijn, die zegt dat het de enige oplossing is, maar men dient wel in zulke bepaalde lijn te denken of proberen langs deze weg een conversatie aan te gaan om een oplossing te zoeken, die niet door 1 of door 100 mensen goed gekeurd dient te worden, maar door iedereen ... WANT TEN SLOTTE ZIJN WE ALLEMAAL 1 en we zijn niet alleen en dienen elkaar te respecteren, hoe men het nu draait of keert, men dient eensgezind te zijn
Jukeva is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2013, 11:18   #15
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is inderdaad gebrekkig Engels, maar daardoor staat het ook in het Nederlands weergeven, al is de taalkunde misschien niet van hoogstaande aard ... Het schetst alleszinds de bedoeling hoe de mens gestructureerd te werk kan gaan om eenvoudiger te kunnen leven, zonder de drang naar geld en macht ... Daarbij dat het de weg kan banen om de toch wel een verkommerde aarde (als ik het zo mag noemen), weer op te knappen, doordat er meer mensen indienst van de gemeentes kunnen werken ... De mens dient er bij stil te staan, dat over x-tijden het noodzakelijk is, dat we op een andere manier onze huisvest en voedsel voorzieningen dienen te bepalen, voordat er geen terug weg mogelijk is, maar door mijn filosofische studie is de tijd er rijp voor en is het zeker nog niet te laat, maar de tijd tikt angstig door ... Ook mede wat ze nu in Cyprus meemaken, dienen er heel wat andere zaken naar voren dienen te komen (oplossingen), voordat dit in verkeerde aarden dreigt te komen ... Ook al de bedrijven die overkop aan het gaan zijn, dat is een straatje zonder einde en het is zeker niet gemakkelijk om in de huidige structuur terug aan een baan te geraken ... Of begrijp ik dit verkeerd? Ik zal de laatste zijn, die zegt dat het de enige oplossing is, maar men dient wel in zulke bepaalde lijn te denken of proberen langs deze weg een conversatie aan te gaan om een oplossing te zoeken, die niet door 1 of door 100 mensen goed gekeurd dient te worden, maar door iedereen ... WANT TEN SLOTTE ZIJN WE ALLEMAAL 1 en we zijn niet alleen en dienen elkaar te respecteren, hoe men het nu draait of keert, men dient eensgezind te zijn
Dag Jukeva.

Uw vaststelling is juist. Macht speelt een cruciale rol. Macht die als we niet wereldvreemd zijn zich toch steeds concentreert bij een beperkte elite. Dit is zo en je hebt gelijk. De massa wordt geleefd, en legt zich neer bij de situatie tot ze benadeeld voelt tegenover hun onmiddellijke omgeving.

Je zegt dat er een structurele oplossing is. Ja, die is er, maar dan wel op lange termijn. Je valt geen land binnen zonder rekening te houden met de lokale culturele geplogenheden, en je mag dus niet verwachten dat iedereen plots democratisch gezind of menslievend is. Het is niet zo. Een omwenteling zoals een Arabische lente vraagt tijd, veel tijd, misschien wel iets langer dan een generatie.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be