![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Gouverneur
|
![]() Gevonden in de Libre, staat misschien ook al in de Frut
Citaat:
Wanneer de schijver van deze zinnen: "tja, joden hebben natuurlijk altijd gelijk vermits ze de holocaust hebben overleefd " , “Joden menen altijd meer te mogen omdat ze ooit wat zever hebben meegemaakt waar niemand zich nog voor interesseert” [font=Verdana]dit onderschrift gebruikt[/font][font="] [font=Verdana] MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30"[/font] [/font][font=Verdana]weten we hoe laat het is.[/font] |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Gouverneur
|
![]() uit de Standaard
Citaat:
Wanneer de schijver van deze zinnen: "tja, joden hebben natuurlijk altijd gelijk vermits ze de holocaust hebben overleefd " , “Joden menen altijd meer te mogen omdat ze ooit wat zever hebben meegemaakt waar niemand zich nog voor interesseert” [font=Verdana]dit onderschrift gebruikt[/font][font="] [font=Verdana] MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30"[/font] [/font][font=Verdana]weten we hoe laat het is.[/font] |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]()
[size=4]Rekening houdende dat het aantal onderzoeken uiteindelijk 40% waarschijnlijke schijnhuwelijken zijn, kom je voor 2003 op 165 gevallen jaarlijks van een schijnhuwelijk. Dit kan voor dit jaar een verdubbeling betekenen.[/size] [size=4]Bovendien zijn alle nationaliteiten erin betrokken en is het zeker geen exclusieve moslim of Marokkaans/Turkse specialiteit.[/size]
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is." (Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008) Laatst gewijzigd door thePiano : 24 juli 2004 om 17:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||||
Parlementslid
|
![]() thePiano schreef :
Citaat:
Hoe kan je ... hoe kunnen wij dit probleem duidelijk inschatten ? Inderdaad, thePiano, de Standaard zegt het zélf, HLN zegt het zélf, Belga zegt het zélf : Citaat:
Ten andere, wanneer die De Meulder zegt : Citaat:
- het verlies van de Belgische Nationaliteit (van de vreemdeling dus). Dé moeilijkheid is daarbij : dé ander partner, dus in 99% van de gevallen de vrouw moet die malafide praktijk bevestigen. Zéér moeilijk zaak, want dan verbeurt zij haar ... ontvangen geld. Onrechtstreeks haalt De Meulder hét voorbeeld aan : Citaat:
hiermee bedoeld wordt.
![]() |
![]() |
#5 | |
|
![]() Citaat:
Onze asielprocedure deugt na zoveel slechte ervaringen nog altijd nietdus laat ze daar maar wat eerst aan schaven. Ik zit hier met mensen die al tussen de vier en de tien jaar wachten op een beslissing.
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is." (Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008) Laatst gewijzigd door thePiano : 24 juli 2004 om 22:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister-President
|
![]() heb het nieuws OOK bekeken over dit thema...
werd expliciet bij gezegd dat het ging over Ooseuropese en centraal afrikanen... (no offense to anyone) waarom er weer zeer selectief verontwaardigd gekapt moet woorden op moslims en marokkanen door diegene die overal antisemitisme en nazi's zien is me een raadsel.... het is misschien wel degelijke houding die aanleiding geeft tot de recente golf van daden die we hebben mogen aanschouwen. zaaien , oogsten en dan beginnen jammeren he .... |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Wat hebben de schijnhuwelijken te maken met de antisemitische acties? Ik zie daar geen relatie is, of wil iemand het antisemitisme goedkeuren, het promoveren en schijnredenen opgeven om het te stimuleren?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Ikzelf ben ook verdacht geweest. Mijn vrouw is Amerikaans staatsburger, maar geboren in Taiwan. Aangezien voor de Belgische staat bij een huwelijk enkel maar het geboortecertificaat telt werd mijn vrouw door onze racistische overheid niet als Amerikaanse behandeld maar als Taiwanese. Taiwan wordt door Belgie niet als land erkent, dus maw ook niet haar geboortecertificaat. Mijn vrouw werd dan ook meteen als vluchtelinge gedoopt, want in Vlaanderen weet men niet dat Taiwan een van de rijkste regios van Azie is, en haar als een New Yorker beschouwen doet men in Vlaanderen ook niet (want zijn New Yorkers geen blanken?) Het feit dat mijn vrouw als vluchtelinge werd beschouwt deed natuurlijk ook twijfel ontstaan over de echtheid van ons huwelijk. Gelukkig werden de huwelijkspaperassen geregeld in een kleinere Vlaamse stad waar men me kent en waar ik mits het voorleggen van een boel foto's en gezamelijke facturen, de initiele twijfel kon wegnemen. Mits 2 weken opzoekingswerk en opvragen van paperassen in Taiwan en die dan te laten 'vertalen' in Belgie door een erkende tolk die het Taiwanees niet machtig is, mochten we dan toch in het huwelijk treden. Na een racistische kwinkslag van de burgemeester is alles goed verlopen, en na het huwelijk moest mijn vrouw haar aanvraag indienen om haar verblijfsvergunning te krijgen. De maandenlange procedure werd ingezet en mijn vrouw werd verteld dat de politie wel eens ging passeren om een routinecheck qua woonst te doen, maar dat ze voor de rest alles kon doen wat ze wou. Nu voor haar werk moest mijn vrouw terug naar Amerika, en is ze ook samen met mij in de zomer naar Guernsey geweest voor 3 maanden. Het feit dat iemand voor zijn werk vaak in het buitenland vertoeft is in politiestaat Vlaanderen ook iets enorm verdachts. Gelukkig werd de lopende procedure niet verstoord door dit feit, vanwege de traagheid, inefficientie en incompetentie van de diensten in de derde grootste stad van Belgie. De procedure liep verder, van ambtenaar tot ambtenaar. Toen mevrouwtje X, als 10 of 15e zich over het dossier boog wierp die een opmerking op dat het mijn vrouw niet toegestaan was om het Belgische grondgebied te verlaten terwijl de procedure hangende was. We herinformeerden ons bij de dienst waar de procedure gestart werd en daar vertelde men dat dit geen waar was, we contacteren mevrouw X terug, krijgen haar vervangster aan de lijn die ons meldde dat inderdaad er geen probleem was. Echter later kregen we terug bericht dat dit wel een probleem was. De incompetentie bij deze dienst in de derde grootste stad van Vlaanderen was echter niet te schatten. 4 maal is de politie bij ons thuis gepasseerd, etteloze paperassen en vragenlijsten werden ons gesteld, meestal kwamen dezelfde vragen terug. Na verkeerdelijk te zijn geinformeerd over de datum van aanmelding voor de feitelijke verblijfsvergunning deed ik mijn beklag over de werking van deze dienst. Het antwoord was dat mijn vrouw als buitenlandse mocht blij zijn dat ze hier al zo lang gratis inhet Belgische paradijs mocht verblijven. Het feit dat mijn vrouw een vooraanstaand Amerikaans professor is was blijkbaar niet voldoende om haar als een profiteur af te stempelen. (zeg nu nog eens dat Vlaanderen niet racistisch is) Ondertussen zijn we al 2 jaar aan het wachten op de afhandeling van het dossier. Gelukkig wordt ons huwelijk nu niet meer gecontroleerd, maar hoogst waarschijnlijk staan wij dus ook als schijnhuwelijk geboekstaafd in de statistieken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() @Bartje,
Prietpraat. volkomen gelogen en verzonnen. Er klopt niets van uw verhaal. Wettelijk onmogelijk! |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Kom maar eens af, dan toon ik je de papierhandel, het schrijven van onze oh zo hardwerkende ambtenaren.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() @ BartP
Een aanrader voor u is het boekje Werk van Josse Depauw. Ook daarin staat uitgebreid het relaas van de perikelen die de schrijver heeft moeten doorstaan om met zijn Japanse bruid te mogen trouwen (en dat was dan nog een Japanse, geen Taiwanese). Bij hem ook: vrouw zat veel in het buitenland (danseres bij Rosas), kleinzielige dorpsambtenaren, ... Je bent waarschijnlijk dus niet de enige en niet de eerste. De vraag is echter: hoe maak je dan wél het onderscheid? Hoe kun je zwart-op-wit aantonen dat een huwelijk met een buitenlandse al dan niet een schijnhuwelijk is? Ken jij of kent iemand anders daar formules voor?
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Trouwens, een huwelijk in het land van uw echtgenote zou evenmin van een leien dakje gelopen zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Een betere formule? 1, één interview met iemand die iets afweet van de wereld, die de wetgeving kent, en desnoods bijstuurt om effecient en DUIDELIJK te werken. Iemand die gestuurd wordt door een federale organisatie en niet van de gemeente is. En iemand die niet automatisch ervan uitgaat dat als iemand niet blank is, die automatisch een 'arme vluchteling' of 'economische vluchteling' is. De tijd van de champetter die iedereen in het dorp kent is voorbij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
|
![]() Citaat:
In dit verband kan ik iedereen het onderstaande boek aanbevelen: ![]() Auteur Jules Fernon Uitgeverij EPO vzw; 1996; 248 pagina's; www.epo.be ISBN 90 6445 960 6[/size][/font] [font=Verdana][size=1]Synopsis [font=Verdana][size=1]In België woren mensenrechten massaal geschonden als het om vreemdelingen gaat. Met de boutade Het salon is vol gaf de verantwoordelijke minister, Louis Tobback, te kennen dat er alles gedaan wordt om inwijkelingen uit het land te houden. Gastvrij België heeft plaats gemaakt voor een België... vrij van gasten. En dat escaleert, ondanks vermaningen van internationale gerechtelijke instanties. Het lijkt erop dat de autoriteiten niet zullen rusten vooraleer de vreemdeling van miserie het land uit vlucht. Dit zwartboek is een minutieuze reconstructie van dat afschrikkingsbeleid. Van a (-zielzoeker) tot z (-ondebok): de sociale uitsluiting, de administratieve labyrinten, de politieke rechteloosheid, gevangenis en mishandeling, het optreden van OCMW's en gemeentebesturen... De auteur wil de ogen openen van wie denkt dat de vijanden van de democratie alleen in uiterst-rechtse hoek zitten.[/size][/font] [/size][/font]
![]() |
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() @Bartje, jij liegt en kan je verhaaltje niet hard maken. Mijn staving ligt in de wet. Lees ze.
@Rafke, little percy, je ging mij toch negeren....waar het hart van vol is hé! |
![]() |
![]() |