Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 februari 2013, 19:11   #1
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard Buitensporig politiegeweld onder leiding van P.JANSSEN

Citaat:
Op camerabeelden uit een politiecel die de redactie van "Panorama" in handen kreeg, is te zien hoe een opgepakte man begin 2010 hardhandig wordt aangepakt door een Bijzonder Bijstandsteam van de Antwerpse politie. De man overleed nadien aan inwendige bloedingen. "Panorama" maakte een reconstructie van die fatale dag, vanavond te zien op Canvas om 21.35 uur.

De 26-jarige man werd in januari 2010 opgepakt op een druk kruispunt, omdat hij zich heel vreemd gedroeg, en naar een politiekantoor in Mortsel gebracht. De man bleek amfetamines genomen te hebben. Het parket besliste op basis van het verslag van een huisarts dat hij naar een psychiatrisch centrum overgebracht moest worden. Het psychiatrisch centrum in kwestie weigerde tweemaal hem op te nemen, waardoor de man uiteindelijk weer in een politiecel belandde.
Reportage in "Panorama", gesprek in "Reyers laat"
•De volledige reportage is vanavond te zien in "Panorama" op Canvas om 21.35 uur.
•In "Reyers laat" praat Lieven Van Gils met Ben Weyts (N-VA), lid van de parlementaire commissie die toezicht houdt op de politiediensten. Op Canvas om 22.30 uur.

Lees het volledige schandalige verhaal op : http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/re..._camerabeelden

-----------------------------
Zouden ze Janssens hiervoor nog willen verantwoordelijk stellen? of zouden ze dit ook in de boot van BDW gaan duwen?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2013, 19:25   #2
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Circe

toch zielig dat je dit drama Janssen wil toeschuiven en misbruikt om te kunnen kappen.
moest je geïnformeerd zijn, zou je bvb weten dat Mortsel NIEt onder anwerpen valt.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2013, 19:29   #3
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
Circe

toch zielig dat je dit drama Janssen wil toeschuiven en misbruikt om te kunnen kappen.
moest je geïnformeerd zijn, zou je bvb weten dat Mortsel NIEt onder anwerpen valt.
Citaat:
een Bijzonder Bijstandsteam van de Antwerpse politie.
Niemand beweerd dat Mortsel onder Antwerpen valt, de Antwerpse politie, die valt onder Antwerpen.

Hopelijk wordt de verantwoordelijke (Patrick Janssens) zwaar gestraft.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 21 februari 2013 om 19:30.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2013, 19:29   #4
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Circe

Mortsel? Die groene burgemeester dan? oei! wat nu?

Er staat nochtans: "antwerpse politie"

en er staat ook :

Citaat:
Het parket besliste daarop dat de man een inspuiting moest krijgen om hem te kalmeren. De politie in Mortsel schakelde daarvoor een Bijzonder Bijstandsteam (BBT) van de Antwerpse politie in. Daar liep het mis. Op de camerabeelden uit de cel, die "Panorama" in handen kreeg en in de reportage heeft verwerkt, is te zien hoe het BBT met een zestal mannen de cel binnendringt en de man hardhandig probeert te overmeesteren. Een van de agenten brengt de man ook enkele vuistslagen toe.
oesje! toch PJ.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 21 februari 2013 om 19:31.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2013, 19:30   #5
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Circe
Los van het al of niet iets te maken hebben met Janssen :
""" De politie in Mortsel schakelde daarvoor een Bijzonder Bijstandsteam (BBT) van de Antwerpse politie in."""
Of bedoelen ze de politie van de provincie Antwerpen ?
Oud 21 februari 2013, 21:04   #6
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Heb ooit met de politie van Mortsel te maken gehad . Ik moet toegeven dat in mijn geval de politie echt een pluim verdiende. Ik heb het wel over de politie van MORTSEL !!Ik weet niet wat hun rol in dit gebeuren was.
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2013, 22:33   #7
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Reportage in "Panorama", gesprek in "Reyers laat"
•De volledige reportage is vanavond te zien in "Panorama" op Canvas om 21.35 uur.
•In "Reyers laat" praat Lieven Van Gils met Ben Weyts (N-VA), lid van de parlementaire commissie die toezicht houdt op de politiediensten. Op Canvas om 22.30 uur.

Lees het volledige schandalige verhaal op : http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/re..._camerabeelden

-----------------------------
Zouden ze Janssens hiervoor nog willen verantwoordelijk stellen? of zouden ze dit ook in de boot van BDW gaan duwen?
Misschien het proces afwachten (inden zij doorverwezen worden)? Of te moeilijk?
Oud 21 februari 2013, 23:54   #8
Vigilante VL
Banneling

Standaard

Schokkende beelden van brutaal politiegeweld, Amerikaanse toestanden zonder meer.

Ze omschreven de Bijzondere Bijstandsbrigade dan nog voorzichtig als zijnde "rambo's", ik hou het bij "Fascistoïde sociopaten", die te weinig bloeddoorvoer naar de hersenen hebben gekregen bij de geboorte.

BBB => Bijzonder Brutale Bosapen
Vigilante VL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2013, 23:56   #9
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Culluningus Bekijk bericht
Weet je waar men eens mee moet beginnen : riot agenten moeten DUIDELIJK IDENTIFICIEERBAAR(nr rug en helm bv.) zijn maar dat weigert men pertinent.
Daarom dat er geen in verdenking worden gesteld BEHALVE diegene die ZELF bekend heeft.
Nog idioter .

en ook de naam en foto van hun kindjes op hun rug printen ?
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2013, 00:05   #10
Klarekijk
Banneling

Standaard

Ik kan de inval van een speciaal team in dit geval absoluut niet goedkeuren . Ten minste als we alles objectief hebben mee gekregen in deze docu . Ik bedoel het verzet van de arestant / slachtoffer was eerder beperkt .

Toch betreur ik dat men de daden van het slachtoffer geheel minimaliseerd .

Of de jongeman was effectief een persoon die mentale begeleiding nodig had . en hij heeft die niet gekregen.

Of het gaat hier om een jonge man die al jaren met drugs en verboden middeleijn zijn eigen lichaam en geest aan het verminken was , en dan komt men opnieuw bij de softies die verslaafden als slachtoffertjes wil behandelen ten laste van de maatschappij .

Dan heb ik iets van , wie zijn gat verbrand moet maar op de blaren zitten .

Dat wil niet zeggen dat men verslaafden aan zijn lot moet over laten , maar ze continu ongestraft laten herbeginnen en bepamperen . sorry .
Oud 22 februari 2013, 00:09   #11
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Ongelukkige zaak en samenloop van omstandigheden.
Men mag evenwel de verantwoordelijkheid van het slachtoffer zelf niet over het hoofd zien.
Het was niet de eerste keer dat de politie met zijn dolle gewelddadige fratsen te maken had.
Volgens zijn vader, die bij het hele incident passief bleef, was het toch zo'n brave jongen.
Deze keer heeft hij wel ongeveer 20 ambtenaren en 4 artsen een hele namiddag "bezig" gehouden.
Alleen het had niet noodzakelijk zo moeten aflopen.
Verantwoordelijkheid :
- 50% bij de man zelf !
- 20% bij de magistrate met haar gebrek aan inschattingsvermogen en de lafheid omtrent de opname van haar verantwoordelijkheid.
- 10% bij de dokters die de opname weigerden
- 10% bij de huisarts, die de inspuiting gewoon had moeten weigeren
- 10% bij die BBT-agent, die de vuistslagen toediende tesamen met zijn verantwoordelijke toeziende officier.

Als er schadevergoeding wordt toegekend, mag die even hoog zijn als de door de familie te betalen onkosten die dit alles hebben veroorzaakt.
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2013, 00:10   #12
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Ik kan de inval van een speciaal team in dit geval absoluut niet goedkeuren . Ten minste als we alles objectief hebben mee gekregen in deze docu . Ik bedoel het verzet van de arestant / slachtoffer was eerder beperkt .

Toch betreur ik dat men de daden van het slachtoffer geheel minimaliseerd .

Of de jongeman was effectief een persoon die mentale begeleiding nodig had . en hij heeft die niet gekregen.

Of het gaat hier om een jonge man die al jaren met drugs en verboden middeleijn zijn eigen lichaam en geest aan het verminken was , en dan komt men opnieuw bij de softies die verslaafden als slachtoffertjes wil behandelen ten laste van de maatschappij .

Dan heb ik iets van , wie zijn gat verbrand moet maar op de blaren zitten .

Dat wil niet zeggen dat men verslaafden aan zijn lot moet over laten , maar ze continu ongestraft laten herbeginnen en bepamperen . sorry .
Op welke manier wil je verslaafden straffen?
Oud 22 februari 2013, 00:15   #13
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

BTW :

Het is een raadsel waar hier de verantwoordelijkheid van P.Janssen in deze zaak zou liggen.
Oud 22 februari 2013, 00:16   #14
Klarekijk
Banneling

Standaard

Wat men in de hele reportage ook mag opmerken is .

Dat we de vader ook niet één keer hebben horen zeggen dat zijn zoon die smeerlapperij van producten die hem ingevaar brachten nam , en zijn hele lijf wou verbouwen met met gevaarlijke producten .

Ik had hem ook eens willen horen zeggen dat een volwassen mens van 29 jaar in weze zou moeten weten dat die producten nemen kan leiden tot halucinatie en vreemd gedrag.

Er is in zekere zin ook wel een soort verantwoordelijkheid bij het slachtoffer zelf , OF indien het aan de gang is van in de minderjarigheid , ook een gedeeldeelde verantwoordelijkheid van de ouders . want men heeft het in het ganse verhaal niet één keer over hoe het zover is kunnen komen, wat hij nam, waardoor dat hij geestelijk totaal in de war is geraakt .

Had hij , een normale job gedaan en tevreden geweest met een lichaam zoals de natuur hem gegeven heeft , of een beetje sport gedaan zonder preparaten , dan was deze situatie nooit ontstaan.
Oud 22 februari 2013, 00:20   #15
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Op welke manier wil je verslaafden straffen?
Laat dat een zeer moeilijke en delicate vraag zijn .
Maar één ding is zeker , dat er met producten en leveranciers die levens verwoesten veel te licht wordt omgegaan .
Oud 22 februari 2013, 00:21   #16
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
BTW :

Het is een raadsel waar hier de verantwoordelijkheid van P.Janssen in deze zaak zou liggen.
Klopt , ik ben geen Janssens fan , maar de verwijzing in de draadopenener is totaal irelevant.
Oud 22 februari 2013, 00:22   #17
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Laat dat een zeer moeilijke en delicate vraag zijn .
Maar één ding is zeker , dat er met producten en leveranciers die levens verwoesten veel te licht wordt omgegaan .
Zoals alcohol en Inbev bedoel je?
Oud 22 februari 2013, 00:33   #18
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Ik vind het een moeilijke zaak.
Het is makkelijk om de schuld op het team te steken.
Ik wil jullie wel eens zien vechten met een kerel die een psychose heeft en ook nog eens stevig onder invloed is van speed. Je moet zijn ingewanden niet pureren met zo een duwvork maar enkele klappen zijn wel op hun plaats. Ik heb het al eens live mogen aanschouwen dat zo een speedkop uit zen dak gaat en geloof me, dat is extreem heftig.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2013, 00:41   #19
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Zoals alcohol en Inbev bedoel je?
Kijk , ik weet in welke richting je deze discutie met opzet en zelfs met wat kwaadwilligheid wil sturen .

Maar als U wil beweren dat drugs en preparaten van allerlei soort , geheel ongestraft moeten kunnen . sorry hoor .

Open er aub een apparte draad over . Maar een discutie over drugs / alcohol heeft een sterk overgewicht naar de categorie die er hun vies geld mee verdienen . en ik vind het jammer dat verslaafden die al een paar keer deftig gewaarschuwd zijn , op de kosten van de maatschappij mogen verder feesten , en onder hun eigen onverantwoord gedrag niet sneller bezwijken, de maatschappij verdient het niet om op te draaien voor criminele handel en voor mensen die onverantwoord omspringen met hun eigen lichaam.
Oud 22 februari 2013, 00:41   #20
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Ik vind het een moeilijke zaak.
Het is makkelijk om de schuld op het team te steken.
Ik wil jullie wel eens zien vechten met een kerel die een psychose heeft en ook nog eens stevig onder invloed is van speed. Je moet zijn ingewanden niet pureren met zo een duwvork maar enkele klappen zijn wel op hun plaats. Ik heb het al eens live mogen aanschouwen dat zo een speedkop uit zen dak gaat en geloof me, dat is extreem heftig.
Dat met die vork is ook zo iets.
De opening van die vork leek toch veel te smal om een mannenlichaam volledig te vatten.
Met zijn rechterhand poogde hij de vork op te vangen.
De linkse bocht van de vork ging nog naast zijn rechterzij, maar het rechteruiteinde drukte op zijn lichaam zelf.
Het is goed mogelijk dat deze druk het scheuren van de lever veroorzaakte en de daaropvolgende bloeding zijn dood.
Dat het slachtoffer onder die pijn extra reageerde lijkt normaal dan; wat hem trouwens nog een 5tal vuistslagen extra kostte.

Laatst gewijzigd door Anselmo : 22 februari 2013 om 00:43.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be