![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() https://www.hbvl.be/cnt/dmf20230227_96706277
Verplichte taallessen voor wie een uitkering ontvangt en je drie keer per jaar een week ziek kunnen melden zonder ziektebriefje. Verplichte taallessen voor wie een uitkering ontvangt, eigenlijk bestaat dat al. Mensen die een leefloon krijgen, moeten die lessen verplicht volgen (tot een bepaalde leeftijd). Ik lees dat de CD&V dat wilt uitbreiden naar mensen die een leefloon krijgen, weten ze niet dat het daar al bestaat? Maar het andere voorstel, vind ik totaal van de pot gerukt. Iemand mag drie keer per jaar een week "ziek" thuis blijven zonder een dokter te raadplegen. Eens dit goedgekeurd wordt, kunnen bedrijven beter sluiten tijdens de schoolvakanties, want iedereen kan ziek worden en iedereen heeft (of zou toch moeten) dezelfde rechten om ziek thuis te blijven. En de gratis controlearts, wat gaat die doen? Laatst gewijzigd door reservespeler : 28 februari 2023 om 07:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Komaan, iedereen 1 week ziek met Kerst, Pasen en Allerheiligen.
Ben ons op het werk zijn er zulke mama's. En dan nog 20 dagen verlof in juli of augustus. Echt fijne collega 's. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je kan je toch maar drie keer per jaar 1 dag ziek melden zonder briefje en niet drie keer een week?
Nu ja, bazen van vandaag zijn eigenlijk ook maar werknemers want meestal niet de eigenaar van het bedrijf. En dergelijke "bazen" zijn meestal psychopathische smeerlappen.
Hope is nothing more than a postponed disappointment Laatst gewijzigd door Skobelev : 28 februari 2023 om 08:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De baas mag dan wel gratis een controlearts sturen. Ik begrijp dat dus niet, waarom zo omslachtig? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Zo worden dagelijks ballonnen opgelaten door alle partijen, en vervolgens door de andere partijen neergeschoten.
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vandaar de openingstitel: "Goed idee van de CD&V?"
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zeer slecht idee.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik weet wat mijn werkgever consistent doet met werknemers waarop niet kan gerekend worden.....Want inderdaad,"fijne collega's" dat.... Het zgn "tekort aan werknemers" is evident van geen tel op zulke sujetten... Laatst gewijzigd door kelt : 28 februari 2023 om 10:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als het idee niet van N-VA komt is het een slecht idee. ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zuuuuuuuuucht......
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De tsjeven beginnen PS-kuren te krijgen.
Het er ver gekomen als ze hiermee de verkiezingen denken te winnen.
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik snap jou niet. Of ken jij het verschil niet tussen de actuele toestand en een voorstel om de actuele toestand te wijzigen????
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ken jij het verschil tussen een actuele toestand die niet deugt, en een puur populistisch voorstel dat de actuele toestand nog verergert?
![]() |
#17 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Neeneenee. 't Is allemaal de schuld van de NV-A. Dat heeft niets met ideeën te maken.
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sommige mensen zou je toch direct antwoorden: cu next Tuesday.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Staatssecretaris
|
![]() En ken jij de actuele toestand waarbij zowat iedereen op verzoek een ziektebriefje van de huisdokter kan krijgen en de huisdokters het beu zijn voor elke snotvalling een consultatie te moeten laten doorgaan omdat meneer de werkgever toch perse zo'n briefje wilt hebben omdat hij anders de werknemer zou moeten geloven op zijn woord.
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Excuseer hé seg, ik had op start niet gezien dat het maar een voorstel was.