![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een vlag uithangen, is een element van vrije meningsuiting.
Als een bepaalde vlag uithangen provocatief is, dan moet er nagegaan worden waar het evenwicht ligt tussen die vrije meningsuiting en de gevoelens van de andere mensen. Met dien verstande dat die vrije meningsuiting wel iets is dat gegarandeerd is, en al zeer lang, in de grondwet. Dus al lang deel uitmaakt van onze cultuur. De Vlaamse Leeuwenvlag is iets historisch Vlaams, bestaat al langer dan WOII, en minstens één van de klassieke leeuwenvlaggen wappert in de Vlaamse Gemeenschap en het Vlaams Gewest. Dat besluit van die gemeenteraad is er dus ver over. En geen journalist of politieker, en al zeker geen centrum Paterke Leman, die een haan is die daarover kraait. titel: Vlaamse leeuw mag weer in Wallonië wapperen link: http://www.standaard.be/artikel/deta...6050&word=vlag Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als die gemeente dat autonoom mag beslissen, dan is dat haar goed recht.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister-President
|
![]() Over afzienbare tijd vrees ik dat het gedaan zal zijn met jeugdkampen in de Ardennen. Als ik hier zie en meemaak hoe ze niets respecteren en nachtlawaai maken tot drie uur 's morgens , hoe de kampleiding stiepelzat de nacht doorbrengt en de lege bakken bier dagelijks hoger en hoger worden, hoe ze bijna dagelijks aan de bel hangen voor een of ander ruilspelletje of voedsel, dan is het heel begrijpelijk dat het op de gemeenten klachten regent . Ze komen zelfs gewoon je tuin binnen en doen alsof ze thuis zijn.
Iedere groep komt wel "slechts" voor 8-10 dagen, maar voor de inwoners is het twee maanden lang gedaan met de rust. Het gaat hier dus niet enkel over het al dan niet uithangen van een vlag. , |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vlaanderen heeft recht op zijn identiteit. Een vlag hoort daarbij, want wij kunnen er ook niet aan doen dat dat werk als een rode lap op een stier bij die Waalse klaplopers. Laatst gewijzigd door Vigilante VL : 11 maart 2013 om 15:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uitstekende compromis! Evenwel een Belgische vlag als een Vlaamse vlag hijsen lijkt me de beste oplossing.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Klein land, klein volk, klein mensen.
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Europees Commissaris
|
![]() Inderdaad hun goed recht.
Dat ze met zo'n trivialiteiten vast alleen maar door ondemocratische regimes worden voorgegaan, is een andere zaak.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iemand verplichten tot vaderlandsliefde (en dan zeker het verkeerde vaderland ...) behoort niet tot onze cultuur. Stel je voor dat de burgemeester van de een of andere grootste Vlaamse stad zou bepalen dat je, als je een ouderwetse dweil, zo een witte met op de rand een paar gekleurde bandjes, wilt uithangen, je ook - voor de lieve vrede - daar een Vlaamse Leeuw moet naast hangen. Hoe dan ook, wie dit gemeentebesluit overtreedt, kan er voor de rechtbank een vrijspraak mee bekomen. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op zich een onnozele beslissing. Als scouts goesting hebben om een Vlaamse vlag te hijsen, nog een officiële vlag in dit land, dan moeten zij dat kunnen doen.
Ik stoor mij inderdaad eerder aan het gedrag van bepaalde scoutleiders...
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul. Laatst gewijzigd door Bad Attila : 11 maart 2013 om 18:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ze doen wat ze niet laten kunnen. Niemand is verplicht daar op kamp te gaan. Alleen mogen ze hun motto van terre d'accueil wel eens aanpassen.
Laatst gewijzigd door Vlaanderen Boven : 11 maart 2013 om 18:48. |
![]() |
![]() |