Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 maart 2013, 14:45   #1
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard Verplichte inburgering voor Europeanen.

raar, ik heb de 7de dag bekeken, ik heb daar Bourgeois een keer of tien horen zeggen dat het niet enkel verplicht inburgeren voor Roma zigeuners zou moeten zijn, maar voor alle Europeanen. En (buiten het feit dat Yussef het niet begreep, dat was duidelijk) begreep de VRT journalist het dus ook niet want dit is het verslag van het debatje:

Citaat:
Jozef De Witte van het Centrum voor Gelijkheid van Kansen en voor Racismebestrijding (CGKR) vindt "onverstandig", en zelfs discriminerend om Roma te verplichten om een inburgeringscursus te volgen. Dat zegt hij als reactie op het plan van minister van Inburgering Geert Bourgeois (N-VA).

Omdat Roma en migranten uit Oost-Europa burgers van de EU zijn, kan ons land hen niet verplichten om een inburgeringscursus te volgen. Minister Bourgeois wil dat veranderen.

"Dat zou onverstandig zijn", zegt De Witte in "De zevende dag". Hij spreekt onder meer over discriminatie. "Ten eerste moet je dan identificeren op wie de verplichting van toepassing is en op wie niet. Dan maak je rubrieken waarmee je mensen onrecht aandoet. Waarom zou een Portugees zich sneller integreren dan een Roemeen?"

"Ten tweede, als je een verplichting invoert, dan kan u niet anders dan een algemene cursus maken. Terwijl uit alles blijkt dat enkel maatwerk werkt."
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/po...te_Inburgering

Raar, dat ze de vraag van Bourgeois (verplichte inburgering voor �*lle Europeanen) zelfs niet hoeven te herhalen, en zeker niet hoeven te vertellen wat hij wou verduidelijken.

Dus: géén inburgering voor analfabete Roma, maar dan ook godverdomme geen extra subsidies meer om hen aan te leren dat ze hun kinderen naar school moeten sturen, moeten gaan werken, moeten belastingen betalen en ook wel dat ze met hun tengels van andermans gerief moeten blijven. Liefst dan ook geen gratis woonst meer (volgens Yussef moeten ze beter kwaliteitswoningen krijgen, ik stel voor dat hij zèlf zijn villa ter beschikking stelt van deze gediscrimineerden), en evenmin nog OCMW uitkeringen bij de vleet, kindergeld �* volonté (om te poepen moet je niet kunnen lezen zeggen de Roma), geen kindhuwelijken meer (och ja, daarvan hoeven ze zich ook niks aan te trekken) etc... etc.... Maar dat ze vooral niet verplicht worden om gratis inburgeringscursussen te verkrijgen!
En dat ze d�*n maar gaan reclameren bij de Yussuf.

------------

Enfin, bekijk zelf de video en zie eens of jullie daar iemand die lijkt op Bourgeois ziet zitten? Want uit het verslagje hierboven kan ik dat niet opmaken.

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/vi...ideo=1.1570347

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 10 maart 2013 om 14:48.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2013, 15:34   #2
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Naar t ’schijnt is “verplichte” inburgering racistisch voor niet Belgen.
Leerplicht voor Belgen is natuurlijk dik ok.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2013, 15:50   #3
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
raar, ik heb de 7de dag bekeken, ik heb daar Bourgeois een keer of tien horen zeggen dat het niet enkel verplicht inburgeren voor Roma zigeuners zou moeten zijn, maar voor alle Europeanen. En (buiten het feit dat Yussef het niet begreep, dat was duidelijk) begreep de VRT journalist het dus ook niet want dit is het verslag van het debatje:
Raar, dat ze de vraag van Bourgeois (verplichte inburgering voor �*lle Europeanen) zelfs niet hoeven te herhalen, en zeker niet hoeven te vertellen wat hij wou verduidelijken.
...
Enfin, bekijk zelf de video en zie eens of jullie daar iemand die lijkt op Bourgeois ziet zitten? Want uit het verslagje hierboven kan ik dat niet opmaken.
Het beknopte verslag op 'deredactie.be' dat ook te vinden is op de gewone 'teletekst' is door redacteur Wouter Carton opgesteld in de welbekende VRT-stijl van het weglaten wat links onwelgevallig is of niet politiek correct is. Het gevolg is een onjuiste voorstelling van zaken waardoor de lezer steeds 'tussen de lijntjes' dient te lezen net zoals dat gebruikelijk was in het vroegere communistische Oosten.
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2013, 16:49   #4
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Het gaat om EU-burgers, niet specifiek Roma.
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2013, 16:51   #5
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Wat mij opviel : Roma viseren mag niet omdat die daarvoor 'geïdentificeerd' moeten worden als zijnde Roma en dat is discriminatie. Maar Europa wil wel een rapport over de behandeling van die Roma ????? Moeten ze daarvoor niet 'geïdentificeerd' worden als Roma ?
En terzijde : een lesje logica van de VLDer wiens naam ik nu toch vergeten ben, zeker....
Vlaanderen moet zich meer inspannen, begrotingsgewijze, want de andere gewesten halen de vooropstellingen niet en het is tenslotte naar de Belgische begroting dat Europa kijkt.....
Oud 10 maart 2013, 16:58   #6
Goudbever
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Wat een spast is die Bourgeois toch
Goudbever is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2013, 17:09   #7
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Goudbever Bekijk bericht
Het anders-validegehalte van Bourgeois is me in feite compleet ontgaan. Verklaar U nader aub?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 10 maart 2013, 17:09   #8
Klojo eerste klas

Standaard

Citaat:
U moet dringend Terzake contacteren....wat een discussietalent
Oud 10 maart 2013, 17:11   #9
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
Wat mij opviel : Roma viseren mag niet omdat die daarvoor 'geïdentificeerd' moeten worden als zijnde Roma en dat is discriminatie. Maar Europa wil wel een rapport over de behandeling van die Roma ????? Moeten ze daarvoor niet 'geïdentificeerd' worden als Roma ?
En terzijde : een lesje logica van de VLDer wiens naam ik nu toch vergeten ben, zeker....
Vlaanderen moet zich meer inspannen, begrotingsgewijze, want de andere gewesten halen de vooropstellingen niet en het is tenslotte naar de Belgische begroting dat Europa kijkt.....
Het was me voordien al opgevallen dat Yussuf een probleem heeft met het Nederlandse "onbepaald meervoud".

- roma zigeuners moeten inburgeren = foei fout racistische en discriminerend
- jan, piet, pier, jos, francois (zijnde allemaal roma zigeuners, ik ken hun standaard namen in feite niet) moeten inburgeren want jan kan niet lezen, piet kan niet schrijven, pier kan enkel pikken, jos kan enkel koper afbreken, en Francois kan enkel koper opladen.... dat mag wel (enfin, als het geen beledigende criteria zijn uiteraard).

Oud 10 maart 2013, 17:11   #10
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is dat dezelfde die ''de hete aardappel helemaal niet aan het doorschuiven was'', terwijl hij 2 minuten eerder op de vraag 'valt er nog iets te besparen op het federale niveau?' antwoorde 'ja, maar niet alleen op het federale'..
Oud 10 maart 2013, 17:21   #11
Klojo eerste klas

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
Is dat dezelfde die ''de hete aardappel helemaal niet aan het doorschuiven was'', terwijl hij 2 minuten eerder op de vraag 'valt er nog iets te besparen op het federale niveau?' antwoorde 'ja, maar niet alleen op het federale'..
Ja, maar allé, hoe heet die nu toch ook alweer.....ik zie hem nog altijd met schuimbekkende mond in 't parlement..... Ach ja, Dewael !!!! (wordt het mij vergeven als ik aanstip dat 'antwoorde' met 2 d's is ? )

Laatst gewijzigd door Klojo eerste klas : 10 maart 2013 om 17:22.
Klojo eerste klas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2013, 19:19   #12
Pin en Puk
Banneling

Standaard

Citaat:
Nu eerlijk gezegd, ik begrijp Bourgeois ook niet met zijn uitspraak.
Ik veronderstel dat hij een spreekfout heeft gedaan en het in feite over Niet Europeanen had.
Pin en Puk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2013, 23:02   #13
Vrolijk op Vrijdag
Parlementsvoorzitter

Standaard

Bourgeois, de zwakste schakel binnen de NVA.
Vrolijk op Vrijdag is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2013, 23:43   #14
Vigilante VL
Banneling

Standaard

Ik ben gestopt bij 'onverstandig' ... Want immigranten klaarstomen voor de maatschappij is 'onverstandig'?

Het CGKR heeft alle belang bij allochtone klaplopers en zagers zonder competenties, dat zegt dus genoeg. Zoals het WWF grof geld verdient aan het laten uitsterven van bepaalde diersoorten.
Vigilante VL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2013, 01:04   #15
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dus: géén inburgering voor analfabete Roma, maar dan ook godverdomme geen extra subsidies meer om hen aan te leren dat ze hun kinderen naar school moeten sturen, moeten gaan werken, moeten belastingen betalen en ook wel dat ze met hun tengels van andermans gerief moeten blijven. Liefst dan ook geen gratis woonst meer (volgens Yussef moeten ze beter kwaliteitswoningen krijgen, ik stel voor dat hij zèlf zijn villa ter beschikking stelt van deze gediscrimineerden), en evenmin nog OCMW uitkeringen bij de vleet, kindergeld �* volonté (om te poepen moet je niet kunnen lezen zeggen de Roma), geen kindhuwelijken meer (och ja, daarvan hoeven ze zich ook niks aan te trekken) etc... etc.... Maar dat ze vooral niet verplicht worden om gratis inburgeringscursussen te verkrijgen!
En dat ze d�*n maar gaan reclameren bij de Yussuf.

------------

Bourgeois heeft overschot van gelijk. Klassen van NT2 eerste module, halen nog nauwelijks 6 �* 7 inschrijvingen.

Maar ook voor onze eigen Franstalige inwijkelingen moet deze verplichting gelden zoals voor ALLE anderstaligen. Hier komen wonen betekent in de aller eerste plaats u de taal eigen maken.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2013, 03:01   #16
Boa
Burgemeester

Standaard

"We moeten die mensen verleiden en verlokken tot inburgering"
Jozef De Witte

Want verplichten is foei. Deze man zouden ze minister van financiën moeten maken. Dan moet je geen belastingen meer betalen, want hij zal u moeten verleiden en verlokken om dat te doen.
Boa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2013, 06:34   #17
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Specifiek Roma zigeuners wensen hun levenswijze totaal niet aan te passen. Maar dit zeggen is racistisch, net zoals het racistisch is om te zeggen dat moslims (lees: niet zozeer alle marokkanen) hun levenswijze niet wensen aan te passen.

Geef Roma zigeuners een net huis en binnen de kortst mogelijke tijd is het afgebroken (zoals een eigenaar mocht ondervinden die hen het huis had verkocht en even respijt gaf om de betaling uit te voeren: na een maand waren alle leidingen, chauffages en andere bruikbare dingen verdwenen, samen met de zogenaamde "kopers"). Maar men mag ze echt niet verplicht om een inburgeringscursus te volgen hoor.

Ze zouden er wel eens kunnen leren dat we hier van andermans spullen moeten afblijven.

Oud 11 maart 2013, 08:10   #18
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ze zouden er wel eens kunnen leren dat we hier van andermans spullen moeten afblijven.
gij wilt velen pardoneren die deze cursus nog niet gehad hebben ?
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2013, 08:39   #19
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, maar allé, hoe heet die nu toch ook alweer.....ik zie hem nog altijd met schuimbekkende mond in 't parlement..... Ach ja, Dewael !!!! (wordt het mij vergeven als ik aanstip dat 'antwoorde' met 2 d's is ? )
nee, maar ik kan het blijkbaar niet meer aanpassen..
Oud 11 maart 2013, 08:41   #20
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boa Bekijk bericht
"We moeten die mensen verleiden en verlokken tot inburgering"
Jozef De Witte

Want verplichten is foei. Deze man zouden ze minister van financiën moeten maken. Dan moet je geen belastingen meer betalen, want hij zal u moeten verleiden en verlokken om dat te doen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be