Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 maart 2013, 15:53   #1
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard Proefproject in Gent : zwerfvuil laten liggen.

Citaat:
http://www.hln.be/hln/nl/2764/milieu...n-liggen.dhtml

In een park in de Gentse wijk Brugse Poort zal het zwerfvuil tussen 10 april en eind juni niet meer opgeruimd worden. "Bedoeling is om gebruikers van het park te confronteren met de problematiek van zwerfvuil, hen te wijzen op hun verantwoordelijkheden en hen te betrekken bij oplossingen om een halt toe te roepen aan zwerfvuil", verduidelijkt schepen van Milieu Tine Heyse (Groen).
Naar mijn mening zal dit een omgekeerd effect hebben. Ook mensen die normaal geen afval op straat wegwerpen zullen volgens mij veel sneller geneigd zijn dat wel te doen als ze door een buurt passeren waar het al vol ligt met vuilnis, dan wanneer ze door een nette buurt lopen.

Zij die ook een nette buurt vervuilen zullen zich waarschijnlijk weinig aantrekken van het rondslingerend zwerfvuil.
Oud 29 maart 2013, 16:01   #2
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Gent introduceert collectieve bestraffing van de bevolking. De jaren 30 zijn helemaal terug!
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2013, 16:34   #3
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Vrijheideerst's schermafbeelding

Standaard

Roodgroene waanzin. Hoe lang nog?
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2013, 16:36   #4
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Sluikstorten is de enige mogelijkheid om werkgelegenheid te creëren door en voor laagverdieners. Sinds ik dat ben gaan inzien doe ik ook zoveel mogelijk aan sluikstorten. Al doet het soms zeer want tevoren was ik een devote anti sluikstorter. Ik raapte zelfs andermans vuil op.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2013, 17:19   #5
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

het grappigste van de zaak is dat dit "project" op het einde van de rit meer geld gaat kosten dan de troep gewoon opruimen.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2013, 17:53   #6
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Sluikstorten is de enige mogelijkheid om werkgelegenheid te creëren door en voor laagverdieners. Sinds ik dat ben gaan inzien doe ik ook zoveel mogelijk aan sluikstorten. Al doet het soms zeer want tevoren was ik een devote anti sluikstorter. Ik raapte zelfs andermans vuil op.
groot gelijk.

Ten eerste zijn de Roma fervente recycleerders. Dus laten zij het park in eerst instantie voor eigen rekening leegroven en alles wat nog bruikbaar is (zoals alleenstaande fietsen enzo hé) meenemen.

Dan wacht je tot de gentse feesten gedaan zijn, en dan organizeer je een vrijblijvende en uitnodigende (dixit Yussuf) campagne waarbij je eerst gaan onderzoeken of sommige roma misschien eventueel zouden geïnteresseerd zijn in een leuke zomerjob namelijk vuilruimen in Gent.
Desnoods zet je een vakantiejob campagne op, waarbij je voorrang geeft aan de gentse turken en de gentse roma en de gentse marokkanen.... misschien komen ze er dan op af? Alhoewel? turken en marokkanen gaan dan net gedurende vijf weken op heimweeverlof... en de roma moeten dan naar huis hun gebedeld geld gaan afgeven.
Misschien kunnen de vlaamse kinderen dan hun vuiligheid achter hun gat gaan opkuisen? Liefst nog als vrijwilliger natuurlijk. Vlaamse kinderen doen dat uit idealisme hé.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2013, 18:18   #7
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Gent introduceert collectieve bestraffing van de bevolking. De jaren 30 zijn helemaal terug!
Eigenlijk komt het daar op neer ja. Er rijden te veel auto's door het rood licht? Wel, zet alle verkeerslichten op oranje knipperlicht en laat de automobilisten een weekje zelf proberen ongeschonden door de kruispunten te geraken.
De overheid is echt helemaal de pedalen kwijt. Een paar ongevaarlijke studenten krijgen een boete omdat ze een sandwich eten op een trap, maar chronisch sluikstorten kan men niet bestraffen.
Oud 29 maart 2013, 18:37   #8
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Naar mijn mening zal dit een omgekeerd effect hebben. Ook mensen die normaal geen afval op straat wegwerpen zullen volgens mij veel sneller geneigd zijn dat wel te doen als ze door een buurt passeren waar het al vol ligt met vuilnis, dan wanneer ze door een nette buurt lopen.

Zij die ook een nette buurt vervuilen zullen zich waarschijnlijk weinig aantrekken van het rondslingerend zwerfvuil.
Hopelijk breken er ziektes uit met de bijhorende rattenplaag zodat de onnozelaar van wie dit idee komt verantwoordelijk kan gesteld worden.
Oud 30 maart 2013, 01:15   #9
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:

Goed idee. Vuilbakken ophalen, dat zou ook afgeschaft moeten worden. Dat iedereen gewoon zijn afval opstookt voor zijn huisdeur, veel goedkoper ! Of in een allesbrander, voor zijn woning te verwarmen. Lekker goedkoop.
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2013, 01:25   #10
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bilboa Bekijk bericht
Net zoals ze de 'onnozelaar' voor de dood van Jonathan Jacob verantwoordelijk gaat stellen ?
Je moet geen vragen aan mij stellen, ik heb geen antwoorden.
Oud 31 maart 2013, 10:57   #11
-Jo-
Banneling

Standaard

Gentenaars zijn dan ook echte viespeuken. Hoog tijd dat de Westvlamingen die stad volledig overnemen.
-Jo- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2013, 11:16   #12
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht
Gentenaars zijn dan ook echte viespeuken. Hoog tijd dat de Westvlamingen die stad volledig overnemen.
Bestaan er al westvlaamse Roma?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2013, 16:11   #13
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Bestaan er al westvlaamse Roma?
Nee, enkel roomse West-Vlamingen....
Oud 31 maart 2013, 17:03   #14
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

In Napels hebben ze ervaring met dit soort projecten. Misschien tijd voor een studiereisje?
Oud 1 april 2013, 13:56   #15
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Zo denk ik er ook over. Het 'project' zal meer kwaad dan goed doen. Maar dit is mijn zorg niet.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be