![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#2 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Waarom het brugpensioen niet bekijken per sector. Want anders zie ik het niet zitten. Ik verklaar mij nader en neem mijn persoonlijke situatie als voorbeeld. Zelf ben ik IT-er in een bedrijf van ongeveer 500 personen, waarvan de gemiddelde leeftijd ongeveer 35 jaar is. Toevallig ook mijn leeftijd.
Als het brugpensioen niet zou bestaan, dan moet ik nog 25 jaar achter mijn monitor zitten bits en bytes in te voeren. Gezien de technische revolutie moet ik ook nog 25 jaar bijscholen. Vraag het aan alle oudere werknemers, dit is niet haalbaar. We worden zot. Dan is er arbeidsverdeling. Wat valt er te herverdelen? Ik ben informaticus. Naar welke afdeling moet ik in een informaticabedrijf? Human resources? Met massa's tegelijk? Tweede voorbeeld. Iemand die productiemedewerker is (lees: aan de band staat) kan wel bijscholing krijgen. Hij kan leren om een heftruck te besturen, kan administratieve taken op zich nemen, kan vrachtwagenbestuurder worden, enz... Maar wat met de mensen die die heftruck reeds besturen? Gaan die de job van die eerste persoon innemen? Neen dus. En indien wel. Met behoud van loon? U ziet het beste mensen. De integrale afschaffing van het brugpensioen is geen goed idee, net zomin als arbeidsherverdeling een totaal oplossing zou zijn.
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Loretteke haar wetteke is gewoon een miskleun!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die discriminatiewet blijkt andermaal niet echt goed doordacht.
De bedenker ervan had wat sneller op pensioen moeten gaan. Weer eens een bewijs dat onze politieke 'elite' er nauwelijks iets beters van bakt dan de doorsneeburger het er zou afbrengen mits inspraakmogelijkheid en bijgevolg grote interesse en betrokkenheid. Hoeveel % van de burgers zaten immers op dergelijke draak van een wet te wachten?
![]() |
![]() |
#5 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De anti-discriminatie wet is zo'n typische "quick fix" voor een veel diepgaander probleem. Je kan racisme & discriminatie uiteraard niet gaan bestrijden met een wet. We leven in een zeer complexe maatschappij, wiens immer verdergaande verzuring een prangend bewijs is van het falen van de racismewet.
Zowat alle Quick Fixes hangen met haken en ogen aan elkaar... Zeker de anti-racismewet, die zo ongeloofelijk ruim is te interpreteren, met alle gevolgen van dien.
![]() |
#6 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#7 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Of we al dan niet kunnen spreken over menselijke rassen is een louter wetenschappelijke aangelegenheid en hoe '99% van de mensen' daar over denkt, is dan ook van geen enkel belang.
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Vreemdeling
|
![]() De echte oneerlijkheid is eigenlijk, de personen die een echte brugpensioen regeling gekregen hebben, niet meer beschikbaar moeten zijn voor de arbeidsmarkt. Terwijl een andere persoon van de zelfde leeftijd op een ander bedrijf ( dat geen geld heeft om een brugpesioen te betalen ) ontslagen wordt, wel moet beschikbaar zijn voor de arbeidsmarkt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() Brugpensioen heeft een andere functie. Het houdt de consumptie in stand en dus de lokale welstand.
Wat, denk je, zou er gebeurd zijn in bv. Genk als er 3000 gezinnen op een basisinkomen terugvallen? Hoeveel lokale handelaars zouden in moeilijkheden gekomen zijn? Een sneeuwbaleffect dus. Brugpensioen, is welvaartondersteunend en dus noodzakelijk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iedere bruggepensioneerde moest toen verplicht vervangen worden door een jonge werkkracht. Nu lijkt brugpensioen steeds meer een instrument om het personeelsbestand af te slanken. Laatst gewijzigd door Bobke : 5 augustus 2004 om 12:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#16 |
|
![]() ik stel voor dat we de antidsicriminatiewet nog eens wat aanpassen.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Werd zulks niet als argument gebruikt om de arme mensen gelukkig te laten zijn in en met hun armoede, maw als middel tot klassebestendiging? Het brugpensioen en systeem van uitkeringen valt daar inderdaad perfect onder...
![]() |
![]() |
#19 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Pensioen, of brugpensioen, ik heb de gedachten daar al lang aan opgegeven. of de leeftijd daarvoor is opgetrokken tot 105 tegen de tijd ik 65 word, of het is gewoon afgeschaft.
Nu wel niet vergeten dat ambtenaren zichzelf wel zullen beschermen.