![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Jan Fabre zette spinnen in scheermesdoolhof
![]() EUPEN - Jan Fabre beloofde nog niet zo lang geleden dat hij geen dieren meer zou mishandelen, maar een artikel in het magazine van GAIA laat iets heel anders uitschijnen. De kunstenaar zou op een tentoonstelling in november vorig jaar in Eupen vogelspinnen door een veld met vlijmscherpe scheermesjes hebben laten lopen. Op de tentoonstelling in Duitstalig België waar insecten centraal stonden, wilde Jan Fabre uitblinken met iets speciaals. Vogelspinnen mogen dan geen insecten zijn, toch gebruikte hij ze om zijn kunstwerk leven in te blazen. Volgens clint.be sloot de kunstenaar de dieren vorig jaar in november op in een houten bak. In het midden van die bak had hij een veld gemaakt dat vol stond met rechtopstaande scheermesjes. De spinnen moesten het veld oversteken en liepen daarbij de kans gewond te raken of zelfs te sterven. Meerdere keren kreeg Fabre commentaar op het sadistische kunstwerk. Uiteindelijk kwam hij de bezorgde mensen tegemoet door nagellak op de scheermesjes te smeren, zodat deze minder scherp waren. Hij rekende echter niet op het protest van Michel Vandenbosch, de voorzitter van GAIA. Na lang aandringen slaagde de man erin de organisatie te overtuigen het werk weg te halen. Met deze wil ik iedereen melden dat wij Fabre gaan vastketenen in zijn blote kloten ( met gewichtje en vishaak door zijn bal) aan één van de stoplichtpalen op De Keyserlei te Antwerpen - Wanneer ? - Datum = geheim |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Goed idee Pin en Puk: kan je ze dan volgend jaar ook niet tentoonstellen als paaseitjes?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De brave man zijn kunstwerken zitten vol met ongedierte, vergewis u er zelf van.
![]() Detail uit de tekst ... Citaat:
![]() p.s. Goed idee die paaseitjes. Ik heb nog een duistere vinyl liggen thuis van éne zekere Angelique waar het liedje 'Vader wat klotsen je ballen' opstaat. Een sfeerbeeld? Familieplaatje misschien?
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 5 april 2013 om 16:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hebt ge dat nog altijd niet door? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zo schelden Jack, hopelijk doe je het in de klas wat kalmer aan.
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar wat moeten we nu aanvangen met een volwassene die dat nog steeds doet ? Hij mankeert toch iets volgens mij. En wat erger is, tussen die sadisten eindigen een flink deel met uiteindelijk van beestjes naar mensen over te stappen, en daar hun perverse nijgingen op te botvieren. Men zou Jan Fabre best scherp in het oog houden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() Dus je moet hem laten doen en er vooral niet over praten ? Kop in het zand ?
Laatst gewijzigd door meneer : 5 april 2013 om 23:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Moderne 'Kunst', en uiteraard als je het geen kunst noemt komt de Godwinredenering dat de fascisten hun geklodder als ontaard brandmerken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Zet hem niet tussen koetjes en kalfjes slecht idee, wie weet wat er dan gebeurd?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Er is vrijheid van godsdienst -- zolang die godsdienst niet ingaat tegen de wetten van dit land. Wat Fabre zich permitteert onder het motto 'vrijheid van kunst' gaat te ver. Ik ben geen kunstkenner, dat geef ik grif toe. Maar als zo'n werk kunst wordt genoemd, wil ik ook geen kunst kennen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Rot
Rotter Jan fabre
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Burgemeester
|
![]() Tijd om eens wat van diE lelijke kunstwerken van dat impotent, sadistisch kloOthommelke te bekladden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mag ik eens in jouw bad komen schijten? Laatst gewijzigd door Another Jack : 6 april 2013 om 12:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |