Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 maart 2013, 12:21   #1
RASPOUTINE
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 12 maart 2005
Berichten: 6.450
Standaard Quid: schulden « De Lijn » waarom moeten wij morgen allemaal meer betalen?

U gaat niet verliezen aan onze stommiteiten zei een West-Vlaamse politicus.
Is dat werkelijk zo?
Waarom gaan wij voor “De Lijn” dan kortelings ook meer betalen, net zoals
voor de rest, het stopt niet!

Wie heeft hier mee te maken, welke Vlaamse ministers zijn er verantwoordelijk en is het “behoorlijk” of “onbehoorlijk” bestuur geweest?

Hebben wij hiervoor een interne-externe audit gehad?

http://www.standaard.be/artikel/deta...20927_00313440

http://www.hbvl.be/nieuws/binnenland...n-de-lijn.aspx

http://www.nieuwsblad.be/article/det...leid=G3R2CK1LU

http://www.gva.be/nieuws/binnenland/...id-lieten.aspx

http://www.gva.be/regio-mechelen/mec...joen-euro.aspx

http://www.nieuwsblad.be/article/det...30313_00502692

http://www.demorgen.be/dm/nl/1344/On...uwsector.dhtml

http://www.nieuwsblad.be/article/det...leid=G3R2CK1LU

http://www.acod-tbm.be/antwerpen/joo...1387&Itemid=26

http://www.hildecrevits.be/nl/hilde-...ste-verjaardag

http://docs.vlaamsparlement.be/docs/...8-19122012.pdf

Laatst gewijzigd door RASPOUTINE : 14 maart 2013 om 12:22.
RASPOUTINE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2013, 13:56   #2
Goudbever
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 7 maart 2009
Berichten: 995
Standaard

Ik zou de Vlaamse regering hier eens een mailtje over sturen kerel.
Goudbever is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2013, 11:56   #3
RASPOUTINE
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 12 maart 2005
Berichten: 6.450
Standaard Alweer goede zaken voor West-Vlaanderen van Hilde Crevits

Hoe zit dat verhaal nu juist in elkaar.
Heeft Vlaanderen het met " De Lijn" evenslecht gedaan dan de fed met de NMBS?
Wie was er al die jaren aan de leiding?
"Goed" of "onbehoorlijk" bestuur is ook een goede vraag?

http://www.nieuwsblad.be/article/det...leid=G462JIE3E

En de handel gaat verder, en "de kinderen van de rekening" zijn...

Crisis, maar niet voor de beste aannemers van de overheden...

Wie gaat er die rekeningen, consultants zeker inbegrepen eens gaan nazien op fraude?

John Crombez misschien?

65 miljoen per kilometer, hebben wij daar nu het geld voor?


http://www.autofans.be/nieuws/overhe...weg-van-belgie

http://kw.knack.be/west-vlaanderen/n...0079507295.htm


http://www.standaard.be/artikel/deta...21221_00410731

http://www.hildecrevits.be/nl/nieuwe...joen-kilometer

http://www.hildecrevits.be/nl/aanwij...weg-a11-brugge
RASPOUTINE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2013, 11:57   #4
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

We splitsen het openbaar vervoer en alles is opgelost!
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2013, 13:16   #5
BonBon
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: The old country
Berichten: 10.017
Standaard

Slechts 8% komt uit de tickets, ze zouden het beter helemaal gratis maken.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2013, 14:48   #6
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN
 
Vrijheideerst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2011
Berichten: 32.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Slechts 8% komt uit de tickets, ze zouden het beter helemaal gratis maken.
Juist niet. De prijzen mogen zeker lager, maar het gratis verhaal kan niet meer in deze tijden, ook niet voor oudjes.

De overheden moet daarnaast stoppen met blind het openbaar vervoer te promoten dat hopeloos verouderd en compleet kapotgesyndiceerd is (NMBS) en jaarlijks miljoenen krijgt, zelfs in tijden van crisis en dan nog eens liegt over het aantal reizigers (De Lijn). Of ziet u buiten enkele bejaarden en schoolkinderen veel volk op hun bussen zitten, misschien.

Over de milieuvervuiling door oude bussen en treinen zullen we ook maar zedig zwijgen.

Laatst gewijzigd door Vrijheideerst : 6 april 2013 om 15:04.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2013, 14:50   #7
Pin en Puk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 januari 2011
Berichten: 1.783
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
We splitsen het openbaar vervoer en alles is opgelost!
Niet verder discuteren, Jackske heeft het wederom opgelost.
Pin en Puk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2013, 14:51   #8
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pin en Puk Bekijk bericht
Niet verder discuteren, Jackske heeft het wederom opgelost.
Is dat een belofte?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2013, 14:54   #9
Pin en Puk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 januari 2011
Berichten: 1.783
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Is dat een belofte?
Neen, maar wel een gouden tip voor de anderen
Pin en Puk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2013, 14:56   #10
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pin en Puk Bekijk bericht
Neen, maar wel een gouden tip voor de anderen
Ik negeer uw tip alvast.
Je vindt dat toch niet erg he, Pin?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2013, 20:25   #11
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 61.167
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
Juist niet. De prijzen mogen zeker lager, maar het gratis verhaal kan niet meer in deze tijden, ook niet voor oudjes.

De overheden moet daarnaast stoppen met blind het openbaar vervoer te promoten dat hopeloos verouderd en compleet kapotgesyndiceerd is (NMBS) en jaarlijks miljoenen krijgt, zelfs in tijden van crisis en dan nog eens liegt over het aantal reizigers (De Lijn). Of ziet u buiten enkele bejaarden en schoolkinderen veel volk op hun bussen zitten, misschien.

Over de milieuvervuiling door oude bussen en treinen zullen we ook maar zedig zwijgen.
Vrijheid, er komt een dag dat jij ook bij de oudjes zal behoren.
Laat de oudjes een symbolisch bedrag betalen (bv 10 of 15 € per jaar). Er zullen er weinig reklameren.
Het openbaar vervoer is een openbare DIENST voor wie dat de beste oplossing is om zich te verplaatsen.
Wat men ook beweert: het openbaar vervoer helpt om de files in de steden te verminderen. Denk maar aan de Vlaamse "cultuursteden" waar veel toeristen hun weg moeten ZOEKEN .
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2013, 22:18   #12
BonBon
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: The old country
Berichten: 10.017
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
Juist niet. De prijzen mogen zeker lager, maar het gratis verhaal kan niet meer in deze tijden, ook niet voor oudjes.

De overheden moet daarnaast stoppen met blind het openbaar vervoer te promoten dat hopeloos verouderd en compleet kapotgesyndiceerd is (NMBS) en jaarlijks miljoenen krijgt, zelfs in tijden van crisis en dan nog eens liegt over het aantal reizigers (De Lijn). Of ziet u buiten enkele bejaarden en schoolkinderen veel volk op hun bussen zitten, misschien.

Over de milieuvervuiling door oude bussen en treinen zullen we ook maar zedig zwijgen.
7% wordt betaald door advertenties, 8% tickets en 85% de overheid. Ofwel verminder je dat naar 50% en schaf je de helft van de lijnen af, ofwel maak je alles gratis, dat zijn belachelijke percentages.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2013, 22:34   #13
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 61.167
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
7% wordt betaald door advertenties, 8% tickets en 85% de overheid. Ofwel verminder je dat naar 50% en schaf je de helft van de lijnen af, ofwel maak je alles gratis, dat zijn belachelijke percentages.
Het openbaar vervoer is een openbare DIENST.
Laten zoals het nu is.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2013, 23:08   #14
BonBon
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: The old country
Berichten: 10.017
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Het openbaar vervoer is een openbare DIENST.
Laten zoals het nu is.
Zal het dan niet meer gebruikt worden als het gratis is? Voor die 8% moet je het niet laten.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:01.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be