Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 april 2013, 17:37   #1
HOUZEE !
Minister-President

Standaard staatsomroep VRT: meer eerbied voor vrouwen aub!

staatsomroep VRT: meer eerbied voor vrouwen aub!

Er is één constante in de sportverslaggeving van de VRT : er is een grote disproportionaliteit tussen vrouwen-en mannensport op de openbare omroep.
90% van de wedstrijden die de omroep uitzendt gaat over de mannensport, vrouwensport wordt veelal beperkt tot eens tenniswedstrijdje of een atletiekwedstrijd.

Dit kan toch niet meer in het derde millennium?

Waarom bijvoorbeeld eens niet Parijs-Roubaix voor vrouwen uitzenden en een korte samenvatting van de mannenwedstrijd? Omgekeerd is dat blijkbaar geen probleem!

Wat denken jullie ervan? Ik ga alvast een brief schrijven naar de minister.
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2013, 00:19   #2
Schelfie
Minister-President

Schelfie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht

Er is één constante in de sportverslaggeving van de VRT : er is een grote disproportionaliteit tussen vrouwen-en mannensport op de openbare omroep.
90% van de wedstrijden die de omroep uitzendt gaat over de mannensport, vrouwensport wordt veelal beperkt tot eens tenniswedstrijdje of een atletiekwedstrijd.

Waarom bijvoorbeeld eens niet Parijs-Roubaix voor vrouwen uitzenden en een korte samenvatting van de mannenwedstrijd? Omgekeerd is dat blijkbaar geen probleem!

90% van Sporza gaan over sporten die mij persoonlijk geen zak interesseren nl. ofwel debielen op een fiets (al dan niet in het veld of op straat), 2 mannen of manvrouwen die onder hevig gekreun een balletje met sneeuwschoenen een en weer meppen over een laaghangend net, of anders 20 mongolen die achter een bal lopen en die trappen naar 2 andere mongolen die voor een grote rechthoek staan. Ik heb er mij moeten bij neerleggen dat de meeste mensen enkel geïnteresseerd zijn in die sporten, en niet in darts, snooker, atletiek, zwemmen, judo, volleybal, taekwondo, hockey,...

Laatst gewijzigd door Schelfie : 6 april 2013 om 00:20.
Schelfie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2013, 00:48   #3
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie Bekijk bericht
90% van Sporza gaan over sporten die mij persoonlijk geen zak interesseren nl. ofwel debielen op een fiets (al dan niet in het veld of op straat), 2 mannen of manvrouwen die onder hevig gekreun een balletje met sneeuwschoenen een en weer meppen over een laaghangend net, of anders 20 mongolen die achter een bal lopen en die trappen naar 2 andere mongolen die voor een grote rechthoek staan. Ik heb er mij moeten bij neerleggen dat de meeste mensen enkel geïnteresseerd zijn in die sporten, en niet in darts, snooker, atletiek, zwemmen, judo, volleybal, taekwondo, hockey,...
Slaapkamer sport, dat is pas tof.
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2013, 09:25   #4
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Nogal zever in deze draad.
Ieder kiest zijn zotte kuren om de werkelijkheid even te ontvluchten, of om iets anders.

Sport behoort volgens mij niet tot 'het nieuws'. Wel tot amusement. Just gelijk een circus bijvoorbeeld.

De techniek zal wel vlug genoeg vorderen, dat straks alle sporten individueel aan de tv-kijker (al dan niet op pc of tablet) aangeboden kunnen worden.
Iedere uitzending te betalen naargelang de kostprijs. De kostprijs wordt gedrukt door sponsors en publiciteit.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2013, 13:51   #5
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Doe dat, kunnen ze daar ook eens lachen, je verzint een probleem wat nergens iets mee te maken heeft en al zeker niet met eerbied voor vrouwen.
Hup, in de pen jij, er wordt al zo weinig gelachen op kabinetten van politici, uw brief kleurt vast iemands dag!

Laatst gewijzigd door alice : 6 april 2013 om 13:53.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2013, 11:02   #6
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Precies alsof vrouwen meer geïnteresseerd zijn in vrouwenvoetbal of vrouwenwielrennen.
Sorry, het voorstel vind ik een beetje belachelijk.
Er valt wel iets te zeggen over de vrouwensport. Mijn indruk is dat er enkel naar wordt gekeken als het gaat om topprestaties, topathletes ... En dat weten de sponsors ook.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be