![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Lokaal Raadslid
|
![]() http://www.nieuwsblad.be/article/det...30414_00540325
Gaan we dan misschien toch nog terug naar het Belgisch frankske ik kan me niet voorstellen als de euro in Duitsland verdwijnt de euro hier zal standhouden |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Welke koers zou dat dan geven? De euro was 41 frank toen ze er mee afkwamen, nu krijgen we mss 32 frank voor een eurootje...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Lijkt me een non-event. Partijtje van wat ex-CDU leden die hun frustraties zo kanaliseren. Politiek lijkt me dit even relevant als bv een piraten-partij of de nu en dan opkomende libertaire partijtjes. Er is geen enkel politiek draagvlak om de euro weg te laten vallen. Een prutspartijtje in duitsland zal daar niets aan veranderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
De afkeer jegens de euro is groter in duitsland dan het is in bijvoorbeeld Nederland, of het Verenigd Koninkrijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Laten we nu maar eerst de resultaten van die verkiezingen afwachten. Al de rest is gewoon marktpraat. Wat doet dit trouwens in "binnenland".
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een eenheidsmunt leek mij nog zo geen slecht idee.
De grenzen terug sluiten lijkt mij meer aan de orde dan de afschaffing van de Euro munt. Een overzicht ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is zo zeker als één + één 2 is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat ze alles zullen in het werk stellen om de € te behouden, dat wil ik wel geloven, maar zeg nooit nooit hé. Voorlopig zie ik meer nadelen dan voordelen, buiten dat je geen omzetkoers meer hebt. Al beperkt zich dat ook maar tot de lidstaten. Eens daar buiten zit ge sowieso toch met omzetkoersen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor ons zijn er momenteel meer nadelen dan voordelen. Voor bedrijven & mensen die een & ander op de Kaaiman-eilanden hebben zijn de voordelen groter. Dus... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik vermoed dat Peter gelijk heeft, een non-event. Ja, er zijn heel wat mensen die de Euro wel zouden willen afschaffen. Maar de echte vraag is, hoeveel van die mensen willen bij parlementsverkiezingen hun keuze van dat ene standpunt laten afhangen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Europees Commissaris
|
![]() Nu niet overdrijven. Bij de invoering van de euro waren ook gewone consumenten (en niet te vergeten kleine handelaren in de grensstreek of in toeristische centra) heel tevreden dat ze niet meer moesten omrekenen, en geen twee portefeuilles als ze eens een dagje in Roosendaal of Keulen gingen shoppen, of bij hun jaarlijkse vakantie in Spanje.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wij ondergaan de €. Vooral als we naar het buitenland gaan, ondervinden we wel enige voordelen. De € is ingevoerd door het Kapitaal VOOR het kapitaal. Laatst gewijzigd door Boduo : 15 april 2013 om 09:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Alhoewel je kan het ook anders bekijken - Diegene welke binnenkort nog euros op zijn spaarrekenening heeft staan en niet cash in een eigen kluisje is een dikke nul. Mocht men terug naar de mark gaan, en wij naar de Bef, zou het wel eens kunnen dat je voor een mark méér krijgt als voor een euro Dan is het toch heel simpel - je rijdt met 100.000€ cash naar Duitsland en je vraagt deze om te ruilen in cash marken. Met deze marken kom je terug ( in cash) en met stukjes vraag je hier de marken in cash om te zetten in Bef. Of maak het heel simpel - zet je geld NU om in zwitserse franken Binnenkort is cash méér waard als goud. Geld op een spaarrekening zijn maar cijfertjes welke ze met een knip veranderen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Ik vind het gemakkelijk als ik prijzen moet vergelijken op het internet, m de prijs op te zoeken in Frankrijk, Duitsland of Nederland. Anders hangt alles weer af van de dagkoers van respectievelijke munt. Langs een kant is het niet de fout van de euro, maar van de verschillende regeringen die boven hun stand hebben geleefd en zo hun land in de dieperik hebben gebracht (Spanje , Portugal, Griekenland ...) . Het is natuurlijk makkelijker om achteraf geld te gaan lenen in het buitenland met dezelfde munt. Maar dit brengt op den duur die munt in gevaar. Dus voor mij moet de euro niet weg maa die landen die den aap hebben uitgangen, die moeten de euro verlaten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |