![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Alcohol zou moeten behandeld worden zoals tabak.
Alcoholdrinkers een schuldgevoel geven. Belerende teksten en prentjes op alle alcoholproducten. Drinken in cafés en restaurants verbieden. Huurders verbieden in het gehuurde te drinken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dat gezegd zijnde sterven er wel geen kleine drieduizend mensen per jaar in België alleen al aan passief drinken. Sterker nog, ik ken al jaren mensen die teveel drinken en werd in hun nabijheid nog nooit dronken... ![]()
CLAESSENS Joris ![]() Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter ![]() Bron: de koran. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Maar als ne zatlap U doodrijdt ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister-President
|
![]() Dat gebeurt oh boy. Ik heb zo een paar vrienden verloren.
En wat mij betreft mogen probleemdrinkers dus definitief van de weg gehaald worden, bij voorkeur voor er zoiets gebeurt... Maar zelfs rekening gehouden daarmee maakt alcohol veel minder slachtoffers en om te beginnen al geen slachtoffers door passief drinken... Dit soort draad werd al verschillende malen opgestart en wat mij steeds ergert is het calimerogehalte van de rokers... Vinden die mensen echt dat hun verslaving 3000 mensenlevens per jaar waard is? Ik niet... En dan gaan ze onmiddellijk verder met je mag geen kanker behandelen want er is nog geen middel tegen een simpele verkoudheid... Sorry, ik bedoel natuurlijk 'dan moet je alcohol ook verbieden', Boehoehoe... ![]() Larie, dat er eindelijk op een degelijke manier komaf gemaakt wordt met roken mag niet ondergraven worden door op gebreken bij het aanpakken van andere drugs te wijzen. Beschouw dit maar eerder als een kanteling in de houding ten overstaan van drugs, een positieve dan nog. Enkel een tabakjunkie kan vergeven worden voor zijn blindheid in deze zaak... Daarvoor ben je tenslotte een junkie... Veel plezier nog in deze draad boy! Wil je verder doen graaf dan de originele draden op in plaats van helemaal opnieuw te beginnen... ![]() http://www.youtube.com/watch?v=YwHrx0r0t2s Rocken Boy! Je kan het! ![]()
CLAESSENS Joris ![]() Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter ![]() Bron: de koran. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister-President
|
![]() Oh Boy? Kan je de muziek niet smaken?
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ivm m'n ogenhandicap drink/eet ik O,O alkoholische drank/snoep !!
Citaat:
![]() 2) Rijverbod ivm alkohol , tolerantie 0,0‰ , akkoord !! 3) Thuis drinken kan u niet verbieden !! 4) Ongeval met schuld door zuipen ?? - Verplicht ongevalslachtoffers helpen , - a) hetzij bij het ongeval zelf !! - b) Thuishulp
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) Laatst gewijzigd door cookie monster : 24 april 2013 om 02:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
4 ... Ik weet niet of de slachtoffers met de dader geconfronteerd willen worden of zelfs, bij een soort partnerruil, met een andere dader... Bovendien hebben die mensen recht op professionele hulp, dus tenzij de zuiplap in kwestie verpleger of dokter is...
CLAESSENS Joris ![]() Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter ![]() Bron: de koran. Laatst gewijzigd door CLAESSENS Joris : 24 april 2013 om 04:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ok , ivm thuishulp , kan wel in sommige gevallen:
tuinhulp , huisonderhouden !! Maar ja , het slachtoffer mag SOWIESO ALTIJD weigeren !! Verpleging moet sowieso nuchter & professioneel zijn , dus geen veroordeeld verplegend personeel !! Verder: Wie meermaals bezopen gepakt wordt op de weg , bv , na de 3de keer , rijbewijs DEFINITIEF inleveren !!
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet het gebruik van alcohol moet worden aangepakt. Wel wie met z'n zatte kloten een auto bestuurt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() 4,2 miljard maatschappelijke kost per jaar:
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...ard-euro.dhtml En nu mannen ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Europees Commissaris
|
![]() Prohibition!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
In dat opzicht: hoeveel mensen zitten in de 'miserie' denk je dankzij een alcohol of drug verslaafde persoon in het gezin? >500K Belgen zijn probleemdrinkers. Het 'probleem' breidt zich uit naar de naasten, want zij leven ermee. Bij rokers heeft men op het moment zelf geen last dat er gerookt wordt (anders worden er sowieso afspraken gemaakt om bv niet in huis te roken, niet bij kinderen etc). Ik bedoel maar, de emotionele schade bij personen die rond zo'n alcoholist leven is niet te onderschatten - meestal gedurende jaren mentaal en fysiek geterroriseerd. Men moet verdomd een serieus sterk karakter hebben om dat te 'overleven'/uit te houden. In de hoop dat het ooit goed komt, in de hoop dat er nooit iets ergs gebeurt, in de hoop dat je niet getekend wordt voor het leven. Problematiek van alcohol staat boven die van de tabak, de zgn sociale schade is des te groter. Mijn meter doempte serieus en dronk daarbij. Van dat roken hadden wij geen last, maar wel van wat ze in haar botten kapte en al de miserie dat er uit voortvloeide. Mijn tante langs andere kant van de familie net hetzelfde: zij zocht hulp, jaren was het een strijd voor heel dat gezin en toen ze uiteindelijk de klik maakte en uit het dal kroop werd ze gevild door kanker (erfelijk, geen gevolg van het een of het ander, dikke pech dus). Overdaad schaadt, das een feit, om daarom iets af te schaffen... zolang het controleerbaar is, in de hand kan gehouden worden is dat niet nodig denk ik. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik zou overigens niet weten waar je tegenwoordig nog last kunt ondervinden van sigarettenrook. Ben je niet zeker dat het calimerogehalte eerder van jou komt? Laatst gewijzigd door Coldwave : 26 april 2013 om 23:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
http://www.hln.be/hln/nl/942/Economi...per-jaar.dhtml Tiens, deze spreekt over 1/8 van jou bedrag... Eigenlijk heb je dus al twee studies nodig, één over alcohol en één over roken, die dezelfde parameters gebruiken. Maar centjes zijn niet de enige kost, oh Boy, oh nee. 3000 doden per jaar in België alleen door passief roken. Zoveel slachtoffers maken de drinkers dus wel niet hé... Rook jij? Ik niet, nooit aan begonnen... ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Vul zelf maar verder aan. Google zelf maar... Och, allez. Omdat je het zo mooi vraagt... Dat blijkt uit een studie van de Wereldgezondheidsorganisatie in 192 landen. http://www.gezondheid.be/index.cfm?f...rt&art_id=8190 ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
Gouverneur
|
![]() Dat zegt al veel over het draagvlak voor het rookverbod.
Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |