![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tegenwoordig probeer ik van zo weinig mogelijk palmolie en gehydrogeneerd vet binnen te krijgen via koekjes etc. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan want het zit werkelijk ongeveer overal in verwerkt.. van koekjes tot cakes, ontbijtgranen, beschuiten, toasts, snoep, repen, chocola,...
Het is echt uitkijken geblazen want het hoopt zich op in het lichaam met alle nefaste gevolgen van dien... Gehydrogeneerd vet dat vele horeca zaken (zoals oa. McDonald's..) gebruiken om hun frietjes, icecream, broodjes ed. extra lekker (en houdbaar) te maken is eveneens een groot gevaar voor onze gezondheid en wordt veelal gebruikt omwille van zijn goedkope kostprijs... Ook al ben ik eentje die nogal zuinig uit de hoek kan komen, hier wil ik echt niet op besparen. Sinds vorig jaar ongeveer toen ik dat dus vernam van de gevaren van palmolie ed. ben ik dus uiterst kritisch geworden tijdens het boodschappen doen... (Ook let ik vaak op wat andere mensen zoal in hun karretje leggen en ik ben er telkens van versteld wat voor een massa's slechte vetten een gemiddeld gezin naar binnen speelt..!!!). En jullie? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben al vet genoeg zonder te snoepen. Dus al dat koekjes, taartjes, snoepjesgebeuren laat ik lekker aan mij voorbij gaan.
Frieten zijn ook al niet mijn favoriet voer. Maar als het even kan, gebakken in ossewit. En Mcdrek en dergelijke, alleen als de sociale verplichtingen me er toe aanzetten. Kwa vet/olie gebruik. Olijfolie en ossewit, en natuurlijk echte boter. Al de rest, la maar, da's hetzelfde als sla-olie in de carter van je auto gieten.
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Pas op met olijfolie, als je daarmee bakt komen er giftige stoffen vrij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ik bonen of ui eet ook. En bakken doe je met echte boter.
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uien zijn juist gezond en bonen ook als je er niet te veel van eet.. Naar het schijnt zou bakken met reuzel vet - zoals ze op Okinawa doen, niet schadelijk zijn gezien hun 100+ 'ers... Kokosvet is ook goed om mee te bakken, daarmee bedoel ik dat het 'neutraal' is dwz noch slecht noch goed... Zonnebloemolie is ook niet gezond om mee te bakken en zeker niet te frituren want ook daar komen giftige stoffen mee vrij, net zoals met olijfolie!! (Tot voor kort dacht ik dus ook dat dat gezond was, niet dus..) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Naar Japan kijken zou ik niet teveel doen, gezien een paar jaar geleden uitgelekt is dat hun hoge gemiddelde leeftijd meer te maken heeft met de nationale sport 'Oma bewaren' dan met goede voeding... edit: sappiger artikel Laatst gewijzigd door Klein Licht : 11 oktober 2013 om 10:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik bak zelf mijn brood, met toevoeging van reuzel.
vlees wordt gegrild als ik bak doe ik het met mengeling boter+olijfolie verder bak ik zelf koekjes of cake (als ik dat al doe +/-1 keer per jaar) en ik koop geen voorgefabriceerde goederen, altijd zelf verse groenten.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik val zelfs nog liever dood , dan die smerige drek te proeven !!!!
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Burger
|
![]() Palmolive zeep, net zoals vele andere zepen, kunnen verdunt worden met water en toch even doeltreffend zijn in het schonen en verzorgen. Maar of dat dat dan meer de huid binnen dringt.?
Ik heb kei veel handzeep gehad vanaf ik een restant in het drukflesje aanvulde met een kwart flesje maat water. Kei lang handen meer gewassen, wel een goed gevoel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Schepen
|
![]() Ik eet niet meer. Te ongezond.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Oei
![]() ![]()
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() Och al die zever, we moeten allemaal dood.
Ik stel alleen vast dat kanker veel minder voorkomt in streken waar ze een lange traditie hebben met plantaardige oliën. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ademen is ook ongezond.
![]()
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ga het U niet verbieden hoor. Integendeel, als het allemaal meezit trakteer ik U wel eens.
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.dailymail.co.uk/health/ar...ets-age-2.html http://www.connexionfrance.com/mcdon...w-article.html http://www.knack.be/nieuws/mensen/vo...mal-62333.html
|
![]() |
![]() |