![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik was een hele tijd afwezig van dit forum. Maar dat was voor een goede reden. Franse vrienden hebben mij geholpen België definitief te verlaten en nu leef ik in Frankrijk. De principiële reden voor mijn "verhuizing" is de communautaire problematiek. Het feit dat ik geen gevoel meer met België had, was ook een reden.
Wat zal de toekomst van België worden? Je m'en fous. Hier in Frankrijk hebben de medias toch geen interesse over wat in dit kutland gebeurt. Ik laat u met uw favoriete communautaire spelletjes spelen. Ik zal nog soms op de forum komen maar zeker niet zo vaak als vroeger. Tot ziens. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Veel plezier in Frankrijk toegewenst.
(Alhoewel u wel vlug genoeg zal merken dat Frankrijk, net als België, zijn eigen problemen heeft ...)
![]() |
![]() |
#3 |
Vreemdeling
|
![]() Everytime, is Waalse of Vlaamse jij?
Waar leeft jij in Frankrijk?
"Le 9 avril est une journée glorieuse pour nos armes; les assauts furieux des armées du Kronprinz ont été partout brisés. Fantassins, sapeurs, artilleurs, aviateurs de la II° armée ont rivalisé d'héroïsme. Honneurs à tous ! Les Allemands attaqueront sans doute encore; que chacun travaille et veille pour obtenir le même succès qu'hier ! Courage ! On les aura !" Pétain 1916. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Burgemeester
|
![]() Ik denken zoals eternity, Ik ook denken dat Everytime denk dat Frankrijk geen problemen hebben. Wij Everytime snel terugzien denken ik. 8)
De posts worden hier steeds vreemder ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Even terzijde: is het 'On les aura!' van Pétain uit 1916 niet een beetje cynisch als onderschrift?
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Allez, gesteld dat jij echt bestaat: veel plezier en succes in dat mooie land. Goed dat je internetverbinding zo direct in orde is gekomen!
![]() |
#7 |
Vreemdeling
|
![]() In Frankrijk, spreken de mensen vaak over Pétain zoals traitre die Frankrijk aan l'Allemagne heeft verkocht. Dit valse n'est niet.
Maar men tendens om te vergeten dat Pétain in Frankrijk het mogelijk heeft gemaakt om de slag van Verdun te winnen. Het was de belangrijkste en bloedigste slag van de eerste wereldoorlog
"Le 9 avril est une journée glorieuse pour nos armes; les assauts furieux des armées du Kronprinz ont été partout brisés. Fantassins, sapeurs, artilleurs, aviateurs de la II° armée ont rivalisé d'héroïsme. Honneurs à tous ! Les Allemands attaqueront sans doute encore; que chacun travaille et veille pour obtenir le même succès qu'hier ! Courage ! On les aura !" Pétain 1916. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zeg onnozele flamingant, blijf dan ook van dit forum weg hé.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Minister-President
|
![]() [font=Arial]
Citaat:
[font=Arial]Dat zou ik niet durven zeggen...bretoens, baskisch, occitaans, catalaans, duits, italiaans en ja hoor, vlaams, worden ook gesproken in Frankrijk. Door onze franse vrienden zijn die natuurlijk met uitsterven bedreigd.[/font] [font=Arial]Veel plezier in Frankrijk.[/font] Laatst gewijzigd door Willem de Spreker : 9 augustus 2004 om 12:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#17 |
|
![]() Zijn het trouwens niet de belgicisten die hier nepprofielen aan de lopende band produceren?
![]()
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar met de Korsikanen zijn ze nog niet aan hun nief patatten. En voor tout-temps : bonne merde, je 't envie !
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() Frankrijk, la douce France! Het land waar het ene pedofilieschandaal na het andere uitbreekt, het land waar de ene politionele 'bavure' na de andere de burgers scandaliseert, het land waar tienermeisjes 80% kans hebben om op school verkracht te worden...
Enfin, la douce France... |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet het belangrijkste vergeten voor 'Flamingant' Everytime, hé?!
Ze zijn in Frankrijk namelijk eentalig frans.