![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat mij soms opvalt, is dat Vlamingen die ergens in de wereld zijn gaan wonen en werken, wel eens boude uitspraken durven doen over het politieke regime van het land in kwestie. Uitspraken waarvan ik me afvraag of ze die ook zo publiekelijk zouden (durven) doen over het politieke regime in het eigen land.
Een voorbeeld staat in Trends van deze week, op bladzijde 26, over de opstand in Brazilië: Citaat:
En dus vraag ik me af of mevrouw Vanden Avenne een even grote mond zou opzetten hier in België. Niet dat ze ongelijk heeft, integendeel. Lees ook even mee wat Benoît Somers vertelt: Citaat:
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. Laatst gewijzigd door Txiki : 5 juli 2013 om 07:17. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Amai, te moeilijk?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Europees Commissaris
Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
In het buitenland gaat dat niet zo. De lokale bevolking zegt ofwel "je hebt gelijk maar dat weten we al" ofwel "jij bent een buitenlander en kent de historiek niet". Dat laatste natuurlijk indien ze vinden dat je ongelijk hebt. Dus ja Txiki, ik ben geneigd om te zeggen: "nee, men zou in B. zo geen grote mond opzetten". Verder kan je ook in het buitenland op een meer rationele manier over sommige dingen discussiëren. Je kan gerust zeggen dat de ééntalige Belziek indertijd op een flop is uitgedraaid en dat er daarom een taalgrens gekomen is. In B. loop je hiermee al het risico om als racist, VB-er en wat weet ik allemaal uitgemaakt te worden.
![]() |
![]() |
#9 |
Burgemeester
|
![]() Cecile Kyenge is een orang oetan.
Waren de Italianen maar niet zo'n luie profiteurs, dan hadden we geen moslims moeten bij invoeren.
![]() |
#10 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat: