Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 juli 2013, 07:47   #1
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard Dotatie van Vlaamse regering aan de privé

Citaat:
Vlaamse regering : Nieuwe beheersvorm voor luchthavens Antwerpen en Oostende-Brugge

(20/07/2013) Op voorstel van Vlaams minister van Mobiliteit en Openbare Werken Hilde Crevits besliste de Vlaamse Regering om de concessie voor de uitbating van de luchthavens van Antwerpen en Oostende-Brugge te gunnen aan EGIS Projects NV. Daarmee wordt de lang verwachte beheershervorming van de beide regionale luchthavens een feit. De commerciële uitbating van beide luchthavens wordt vanaf begin 2014 overgenomen door deze private firma. De Vlaamse overheid blijft verantwoordelijk voor een groot deel van de luchthaveninfrastructuur. De overeenkomst wordt nu voorgelegd aan de Europese Commissie. Voor de luchthaven van Kortrijk-Wevelgem legde de Vlaamse Regering vandaag de toekomstige opties vast.

Sinds 1989 worden de regionale luchthavens van Antwerpen en Oostende-Brugge uitgebaat door het Vlaamse Gewest, als opvolger van de federale overheid. (Van bij aanvang werd door Vlaanderen gezocht naar de meest geschikte vorm om de luchthavens uit te baten.) In het kader van de optimalisering van het beheer van deze luchthavens, kwam de Vlaamse Overheid tot de conclusie dat de uitbating van luchthavens een bij uitstek commerciële en dus marktgerichte activiteit is. In 2008 werd dit vertaald in het LOM-LEM decreet, waarbij een onderscheid wordt gemaakt tussen het ter beschikking stellen van de infrastructuur door de overheid (LOM) en de uitbating van de luchthaven door een private partner (LEM).

Antwerpen en Oostende-Brugge

Met de beslissing van vandaag wordt voor de luchthavens van Antwerpen en Oostende-Brugge de beslissende stap gezet in de omvorming naar de nieuwe beheersstructuur. De LOM (luchthavenontwikkelingsmaatschappij) staat als overheidsagentschap in voor een belangrijk deel van de infrastructuur. De LEM (luchthavenexploitatiemaatschappij) neemt als privaat bedrijf de commerciële uitbating van de luchthaven voor haar rekening. Ook de taken inzake veiligheid en beveiliging worden door de private partner uitgevoerd. Omdat veiligheid en beveiliging ook overheidstaken zijn, worden deze door de overheid gesubsidieerd.

De blijvende betrokkenheid van Vlaanderen als eigenaar van de infrastructuur benadrukt het belang dat Vlaanderen hecht aan deze luchthavens. Door het aantrekken van een uitbater wenst Vlaanderen deze luchthavens optimale ontwikkelingsmogelijkheden te geven. Een private onderneming met veel ervaring en een grote kennis van de luchtvaartmarkt kan immers beter en sneller inspelen op de steeds veranderende marktomstandigheden en opportuniteiten. Een goede samenwerking tussen overheid en privé is vereist om de groeikansen van de luchthaven optimaal te benutten.

Na een intensieve en lange aanbestedingsprocedure werd EGIS Projects NV aangeduid als exploitant voor beide luchthavens voor een periode van 25 jaar. Hiervoor zal EGIS Projects NV voor elk van beide luchthaven een LEM oprichten. EGIS Projects NV werkte zowel voor de luchthaven van Oostende als voor die van Antwerpen een businessplan uit, dat past binnen de visie die Vlaanderen heeft voor de regionale luchthavens. Volgens EGIS Projects NV hebben meerdere luchtvaartmaatschappijen hun interesse getoond om de luchthavens aan te vliegen. EGIS Projects NV hoopt meerdere nieuwe lijnen te kunnen openen in de komende drie jaar en heeft hierover al positieve signalen ontvangen van verschillende luchtvaartmaatschappijen

Het personeelsaspect van de beheershervorming werd met veel zorg en aandacht behandeld. Zo kan het personeel dat momenteel op de luchthavens werkt, dit ook in de toekomst onder dezelfde voorwaarden blijven doen. De ervaring en de kennis van het personeel garandeert immers de continuïteit in het beheer van de luchthavens.

De LOM-LEM beheershervorming gaat gepaard met investeringen in de infrastructuur door de overheid en de private partner. Het gaat om investeringen in de basisinfrastructuur van de luchthaven, nodig om ze operationeel te houden. Ook als de beheersvorm niet veranderde, zouden deze infrastructuurwerken worden uitgevoerd. EGIS Projects NV een plant een investering van 7 miljoen euro.

De start van de nieuwe beheersvorm wordt voorzien begin 2014. De overdracht van de bestaande vergunningen en certificaten mbt de exploitatie van de luchthavens gebeurt de komende maanden. Daarnaast worden de overeenkomsten voorgelegd aan de Europa in het kader van de staatssteunregels.

Kortrijk-Wevelgem



Tijdens de onderhandelingsprocedure bleek dat de kosten-batenverhouding van de hervorming voor de luchthaven Kortrijk-Wevelgem minder gunstig was dan verhoopt. Daarnaast werden een aantal technische moeilijkheden vastgesteld om tot de geplande beheershervorming voor Kortrijk-Wevelgem te komen. In tegenstelling tot de luchthavens van Antwerpen en Oostende-Brugge, wordt de luchthaven van Kortrijk-Wevelgem beheerd door de West-Vlaamse Intercommunale (WIV). De gronden zijn bovendien in eigendom van de lokale partners en de provincie West-Vlaanderen. Op de luchthaven is ook vandaag al een externe partner/exploitant actief.



Daarom is er voor de Luchthaven Kortrijk-Wevelgem een alternatieve beheersstructuur uitgetekend. In samenwerking met de POM West-Vlaanderen en de intercommunale Leiedal wordt gewerkt aan de oprichting van een NV om het beheer en de ontwikkeling van de luchthaven ter harte te nemen. Deze aangepaste werking wordt de komende maanden concreet uitgewerkt. Op deze manier kan er ook voor de luchthaven Kortrijk-Wevelgem een duurzame toekomst worden gegarandeerd.

Minister Hilde Crevits: “Met deze beslissingen zet de Vlaamse Regering een beslissende stap naar een duurzame toekomst voor onze luchthavens. Als overheid nemen we onze verantwoordelijkheid en investeren we in de noodzakelijke infrastructuur van de luchthavens. Tegelijk trekken we met EGIS Projects NV een partner aan met een groot netwerk en veel expertise, die deze investeringen optimaal kan laten renderen. Deze samenwerking tussen overheid en een private partner moet ertoe leiden dat de maatschappelijke toegevoegde waarde van onze regionale luchthavens sterk toeneemt, en de werkgelegenheid in de regio stijgt. De nieuwe beheersvorm zal begin 2014 in werking treden. Ook voor Kortrijk-Wevelgem kozen we vandaag voor een nieuwe structuur, aangepast aan de specifieke situatie. Op deze manier willen we als Vlaamse Regering een duurzame toekomst voor onze drie regionale luchthavens realiseren.”

Persinfo:

Cybelle-Royce Buyck

Woordvoerder van Vlaams minister Hilde Crevits
Weeral de kosten voor de belastingbetaler en de winsten voor de privé.
Eigenaar het Vlaams gewest. Kosten infrastructuur Vlaams gewest.
Commercialisering, lees winst voor EGIS Projects.

Binnenkort tol betalen aan EGIS Projects om op de luchthavens te geraken die door EGIS Projects commercieel worden uitgebaat, voor de wegen die we zelf met belastinggeld hebben aangelegd.
Gelukkig liggen Luik, Maastricht en Eindhoven dichter in de buurt.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2013, 08:06   #2
ZION
Banneling
 
 
Geregistreerd: 20 november 2012
Locatie: Stad op Sporen
Berichten: 1.619
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Weeral de kosten voor de belastingbetaler en de winsten voor de privé.
Eigenaar het Vlaams gewest. Kosten infrastructuur Vlaams gewest.
Commercialisering, lees winst voor EGIS Projects.

Binnenkort tol betalen aan EGIS Projects om op de luchthavens te geraken die door EGIS Projects commercieel worden uitgebaat, voor de wegen die we zelf met belastinggeld hebben aangelegd.
Gelukkig liggen Luik, Maastricht en Eindhoven dichter in de buurt.
Die Vlaamse regering hé....subtiel.....

En in 2014 doen we NOG beter. Met de Geert...euh,mag dat, Zeversinjoorke?
ZION is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2013, 12:19   #3
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Weeral de kosten voor de belastingbetaler en de winsten voor de privé.
Eigenaar het Vlaams gewest. Kosten infrastructuur Vlaams gewest.
Commercialisering, lees winst voor EGIS Projects.

Binnenkort tol betalen aan EGIS Projects om op de luchthavens te geraken die door EGIS Projects commercieel worden uitgebaat, voor de wegen die we zelf met belastinggeld hebben aangelegd.
Gelukkig liggen Luik, Maastricht en Eindhoven dichter in de buurt.
Als het van de linkiewinkies had afgehangen waren de Vlaamse regionale luchthavens al lang dood en begraven. Ondertussen gebruiken de Walen de miljarden-transfers van uit Vlaanderen om hun eigen regionale luchthavens massief uit te breiden met overheidsgeld en privé-maatschappijen zoals Ryanair rijkelijk te subsidiëren. Inderdaad. Leve Liège, leve Charleroi.
__________________
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende)
Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD))
Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR)
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2013, 12:39   #4
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 101.393
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Als het van de linkiewinkies had afgehangen waren de Vlaamse regionale luchthavens al lang dood en begraven. Ondertussen gebruiken de Walen de miljarden-transfers van uit Vlaanderen om hun eigen regionale luchthavens massief uit te breiden met overheidsgeld en privé-maatschappijen zoals Ryanair rijkelijk te subsidiëren. Inderdaad. Leve Liège, leve Charleroi.
Hela!

Dat is wel Bruxelles Sauce - zoals de Walen het zeggen, want Brussels South kunnen ze blijkbaar niet uitspreken.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2013, 19:03   #5
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Als het van de linkiewinkies had afgehangen waren de Vlaamse regionale luchthavens al lang dood en begraven. Ondertussen gebruiken de Walen de miljarden-transfers van uit Vlaanderen om hun eigen regionale luchthavens massief uit te breiden met overheidsgeld en privé-maatschappijen zoals Ryanair rijkelijk te subsidiëren. Inderdaad. Leve Liège, leve Charleroi.
Fonne, enkel uit grootheidswaanzin werden die regionale luchthavens in leven gehouden met belastinggeld en dan schenkt men ze weg en laat de kosten van de infrastructuur nog over aan de belastingbetaler ipv aan de commerciële uitbater. .

Als je in de Benelux driehoek kijkt moet je uitkijken dat de luchthavens elkaar niet raken.
Dat jij er weer een Waals-Vlaamse zaak van maakt zijn we reeds lang gewend.
Het geld dat hier in Vlaanderen over de balk gegooid word, schijnt je niet te deren.
Lang leve Vlaanderen In Actie. Daar bedoelen ze waarschijnlijk mee, we nemen het wel van diegenen, die zich niet kunnen verweren en geven het wel aan onze vriendjes.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2013, 19:52   #6
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door scherprechter Bekijk bericht
Waarom zou de stad die België financieel recht houdt en beschikt over een wereldhaven geen vlieghaven mogen hebben?

Heb je soms ook opmerkingen in verband met de prestige projecten in Luik, Bergen... ?
Waar heb je die mop gehoord, dat Antwerpen België financieel recht houd?
Heel België betaald om Antwerpen en Brussel recht te houden.

Die wereldhaven waar jij over praat is aan haar afgang bezig en met of zonder uitdiepen van de Schelde, breng je daar geen verandering in.
Zeebrugge maakt meer kans op uitbreiding dan Antwerpen.

Wat prestige projecten betreft, waar ook ter wereld ze uitgevoerd worden of dat nu in Luik, Mons, Antwerpen, Brussel, Gent, Brazilië of Dubai is, ze zijn nergens voor nodig.
Zeker niet als er geen geld is.
Indien men enkel de noodzakelijke goedkope projecten uitwerkt, waar iedereen baat bij heeft, is er nog zeer veel werk te doen.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2013, 20:36   #7
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Fonne, enkel uit grootheidswaanzin werden die regionale luchthavens in leven gehouden met belastinggeld en dan schenkt men ze weg en laat de kosten van de infrastructuur nog over aan de belastingbetaler ipv aan de commerciële uitbater. .
Als de linkiewinkies niet voor totale onzekerheid hadden gezorgd over de toekomst van Deurne, dan was er waarschijnlijk een veel betere deal uit de bus gekomen, jaren geleden al. Nu was EGIS de enig overblijvende kandidaat, die onbeperkt zijn eisen kon stellen. De SP.A en Groen! hebben door hun destructieve houding in het dossier honderden miljoenen aan waardeverlies veroorzaakt en duizenden potentiële arbeidsplaatsen laten verloren gaan. De doppers zullen hen gedenken in het stemhokje.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Als je in de Benelux driehoek kijkt moet je uitkijken dat de luchthavens elkaar niet raken.
Rond Londen ligt het vol "regionale luchthavens", ondanks de aanwezigheid van Heathrow en Gatwick. London-City Airport, Stansted, Luton, London Heliport, Bromley. De UK heeft meer dan 150 luchthavens voor 60 miljoen inwoners, de zuiver militaire niet meegeteld. In evenredigheid zou Vlaanderen er dus 15 moeten tellen. We komen nog met moeite aan vijf, als we het grasveld van Kapellen meetellen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Dat jij er weer een Waals-Vlaamse zaak van maakt zijn we reeds lang gewend.
Het geld dat hier in Vlaanderen over de balk gegooid word, schijnt je niet te deren.
Wallonië heeft de voorbije 10 jaar 450 miljoen geïnvesteerd in de infrastructuur van haar regionale luchthavens, Vlaanderen met moeite 22 miljoen, grotendeels in Oostende om de vroegere baas van de luchthaven, ene Johan Vandelanotte, een electoraal cadeautje te doen. Tel daar nog eens de subsidies aan Ryanair, WIZZ en TNT bij en dan zit je in de miljarden die door Wallonië in de luchtvaart zijn gestopt. En dat allemaal gerealiseerd door socialisten en Ecolo, met Vlaams belastingsgeld uiteraard. Terwijl de SP.A en Groen! alles wat beweegt in Vlaanderen zit kapot te maken, lachen ze ons in Wallonië eens goed uit met ons totaal immobilisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Lang leve Vlaanderen In Actie. Daar bedoelen ze waarschijnlijk mee, we nemen het wel van diegenen, die zich niet kunnen verweren en geven het wel aan onze vriendjes.
Typich populistisch discours met reminiscenties aan de jaren dertig.
__________________
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende)
Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD))
Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR)

Laatst gewijzigd door fonne : 21 juli 2013 om 20:36.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2013, 20:58   #8
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Waar heb je die mop gehoord, dat Antwerpen België financieel recht houd?
Heel België betaald om Antwerpen en Brussel recht te houden.
Heel België betaalt om Bruxelles, Charleroi en Liège recht te houden.
Maar zonder Antwerpen zou Belgiê al lang de boeken hebben mogen sluiten.
De provincie Antwerpen staat voor 33% van de Vlaamse economie en voor 47% van de Vlaamse export. De stad Antwerpen alleen zorgt voor 20% van het Vlaamse BBP, en dat is dan zonder de activiteiten in de Waaslandhaven.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Die wereldhaven waar jij over praat is aan haar afgang bezig en met of zonder uitdiepen van de Schelde, breng je daar geen verandering in.
Zeebrugge maakt meer kans op uitbreiding dan Antwerpen.
De haven van Antwerpen kende tussen Q12012 en Q12013 nog een bescheiden groei van 1%. De haven van Zeebrugge kromp met 10%. Overigens is de traffiek in Antwerpen nog altijd vijf keer hoger dan in Zeebrugge, en wordt een belangrijk deel van die traffiek ook in en rond Antwerpen gevaloriseerd in de industriële activiteiten. Antwerpen is geen domme doorvoerhaven zoals Zeebrugge waar geen toegevoegde waarde wordt geschapen..
Maar goed, we kijken benieuwd uit naar de dag dat Knokke wordt onteigend om de uitbreiding van de haven van Zeebrugge mogelijk te maken.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Wat prestige projecten betreft, waar ook ter wereld ze uitgevoerd worden of dat nu in Luik, Mons, Antwerpen, Brussel, Gent, Brazilië of Dubai is, ze zijn nergens voor nodig.
Zeker niet als er geen geld is.
Indien men enkel de noodzakelijke goedkope projecten uitwerkt, waar iedereen baat bij heeft, is er nog zeer veel werk te doen.
Het enige probleem is dat er in Antwerpen geen prestigeprojecten zijn, en zelfs de meest broodnodige investeringen in mobiliteit door de SP.A zijn getorpedeerd.
__________________
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende)
Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD))
Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR)
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2013, 07:09   #9
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Als de linkiewinkies niet voor totale onzekerheid hadden gezorgd over de toekomst van Deurne, dan was er waarschijnlijk een veel betere deal uit de bus gekomen, jaren geleden al. Nu was EGIS de enig overblijvende kandidaat, die onbeperkt zijn eisen kon stellen. De SP.A en Groen! hebben door hun destructieve houding in het dossier honderden miljoenen aan waardeverlies veroorzaakt en duizenden potentiële arbeidsplaatsen laten verloren gaan. De doppers zullen hen gedenken in het stemhokje.
Vermeld er even bij, dat je grote vriend, ook in het vorige Antwerpse en haven bestuur zat.
Als een bevolking zich in een referendum over een andere oplossing uitspreekt over een thema als mobiliteit, ga jij vertellen, tegen die wil van de bevolking in, wat ze moeten doen.
Wat Deurne betreft, mag je de ganse poespas op de Vlaamse regering schrijven. Als jij er woonde zou ik eens willen zien wat je commentaar zou zijn.
En wat je potentiële arbeidsplaatsen betreft kan je net zo goed rusthuizen bouwen en onderhouden op kosten van de gemeenschap en de winsten in je eigen zakken steken. Is net hetzelfde


Citaat:
Rond Londen ligt het vol "regionale luchthavens", ondanks de aanwezigheid van Heathrow en Gatwick. London-City Airport, Stansted, Luton, London Heliport, Bromley. De UK heeft meer dan 150 luchthavens voor 60 miljoen inwoners, de zuiver militaire niet meegeteld. In evenredigheid zou Vlaanderen er dus 15 moeten tellen. We komen nog met moeite aan vijf, als we het grasveld van Kapellen meetellen.
Wil je Antwerpen vergelijken met Londen?

Citaat:
Wallonië heeft de voorbije 10 jaar 450 miljoen geïnvesteerd in de infrastructuur van haar regionale luchthavens, Vlaanderen met moeite 22 miljoen, grotendeels in Oostende om de vroegere baas van de luchthaven, ene Johan Vandelanotte, een electoraal cadeautje te doen. Tel daar nog eens de subsidies aan Ryanair, WIZZ en TNT bij en dan zit je in de miljarden die door Wallonië in de luchtvaart zijn gestopt. En dat allemaal gerealiseerd door socialisten en Ecolo, met Vlaams belasting geld uiteraard. Terwijl de SP.A en Groen! alles wat beweegt in Vlaanderen zit kapot te maken, lachen ze ons in Wallonië eens goed uit met ons totaal immobilisme.
Je geeft dus zelf toe dat ze iets realiseren. Zullen we dan maar zeggen dat Wallonië In Actie wel werkt onder socialisten?
Wat Oostende en VDL betreft, verwijt je hem nu dat hij hetzelfde heeft gedaan als wat jij vraagt voor Deurne?

Citaat:
Typich populistisch discours met reminiscenties aan de jaren dertig.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2013, 07:13   #10
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 77.772
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Weeral de kosten voor de belastingbetaler en de winsten voor de privé.
Eigenaar het Vlaams gewest. Kosten infrastructuur Vlaams gewest.
Commercialisering, lees winst voor EGIS Projects.

Binnenkort tol betalen aan EGIS Projects om op de luchthavens te geraken die door EGIS Projects commercieel worden uitgebaat, voor de wegen die we zelf met belastinggeld hebben aangelegd.
Gelukkig liggen Luik, Maastricht en Eindhoven dichter in de buurt.
Luik inderdaad, dat is toch niet toevallig die luchthaven die onder de Waalse regering valt, die waalse regering die taksen wil gaan heffen per vlucht vanuit Luik?
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2013, 07:15   #11
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 77.772
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Fonne, enkel uit grootheidswaanzin werden die regionale luchthavens in leven gehouden met belastinggeld en dan schenkt men ze weg en laat de kosten van de infrastructuur nog over aan de belastingbetaler ipv aan de commerciële uitbater. .

Als je in de Benelux driehoek kijkt moet je uitkijken dat de luchthavens elkaar niet raken.
Dat jij er weer een Waals-Vlaamse zaak van maakt zijn we reeds lang gewend.
Het geld dat hier in Vlaanderen over de balk gegooid word, schijnt je niet te deren.
Lang leve Vlaanderen In Actie. Daar bedoelen ze waarschijnlijk mee, we nemen het wel van diegenen, die zich niet kunnen verweren en geven het wel aan onze vriendjes.
U bent wel de eerste die er een waals - Vlaamse zaak van maakt, onmiddellijk in uw openingspost.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2013, 07:18   #12
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Als ge het aan een aantal van u zou overlaten, gebeurt er hier in Vlaanderen niks meer.
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:51.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be